wat kan ik hier van gebruiken en wat kan er in de Maxzak voor de arme landen?? Mijn zus kwam hier van de week met dozen vol textiel, wat ze voor haar 2-ling (11 jaar geleden) en wat mijn ouders 40 tot 32 jaar geleden hebben gebruikt voor ons... Tja... daar zit je dan met 50 hydrofiele luiers, moltons uit jaar 0 (maar wel nog goed) en antieke overslag truitjes, lakentjes (1tje met mooi ouderwets kant).... Ik ben het nu aan het uitoeken... wat kan blijven en wat kan naar de arme landen (en eventueel hydrofiele luiers voor iemand hier die het echt, maar dan ook echt niet breed heeft) Alles is gebruikt maar ziet er nog netjes uit... -Hoeveel hydrofiele luiers is handig om te hebben? Niet voor luier gebruik maar andere doeleinden? -Moltons, gemiddels 70 x 70 cm en iets groter (is dat niet te klein voor ledikantje?) HELP!!!
50 is mss wel veel ik heb er ook zeker 30 *schaam* hahha ik gebruik ze overal voor. Spuugdoekjes vond ik ondingen dus ook daarvoor werden ze gebruikt. Moltons had ik onder het hoeslaken liggen onder het hoofdgedeelte, nu nog trouwens. Ideaal als ze eens een bloedneusje heeft. Ook in de wagenbak vond ik het ideaal en box trouwens ook. Verder zou ik idd uitzoeken wat je leuk vind, denk dat er veel niet je smaak is oid. En als zij het niet erg vinden gewoon weg.
Hahahaha.... Nou, de hydrofielluiers van "vroeger" zijn echt nog helemaal prima. Ik gebruik ook oude van mijn kindtijd. Niet als luier maar met name om af te drogen. Ik heb daarnaast wat mooie nieuwe erbij gekocht (dat wil jij volgens mij ook, gewoon doen hoor!); witte en met print. Ik zeg: stuk of 20 hebben in totaal. Merk dat de stapel nu hoog blijft, gebruik nu niet zoveel meer. In begin wel hoor. Ook als grote spuugdoek zijn ze handig, bijv. tijdens en na voeden. Maar dan vond ik een leuke met printje mooier om te gebruiken (ben beetje pietlut; ieder zijn ding, de ander geeft er niks om... haha). Ook onder hoofdje leg ik mooie doeken neer, en in de box (in begin tegen spuugvlekken). Kleertjes; Bewaar ik elk geval wat setjes die je bij kinderdagverblijf en de oppas neer kan leggen voor reserve. Zo hoef je daar geen mooie kleertjes voor te gebruiken. Ik sjouw het steeds heen en weer en zou het makkelijker vinden om iets er vast neer te leggen (maar als ik nu iets koop, koop ik toch iets moois en wil ik het thuis aantrekken.... haha). Rompertjes zou ik gewoon gebruiken. Zitten toch onder de kleren dus zie je toch niet. Naar wens kun je als de baby er is rompertje voor de mooi erbij kopen. Antieke overslagtruitjes ook paar meegenomen, maar liggen ongebruikt op zolder hier. Worden nu niet meer gebruikt eigenlijk. Dus doe ermee wat je het liefste doet. Vind je het niks, eerlijk zeggen.... De moltons zijn super handig. Niet weggooien zou ik zeggen!!! Ik gebruikte ze in de wandelwagen en in het wiegje voor onder het hoeslaken (beschermd matras, neemt vocht op); maat is er handig voor. Ook gebruik ik ze in bed. Leg ze onder het hoofdeinde; onder het hoeslaken of soms erboven. Laatst bijv. (Lotte 1 jaar): last van tanden en enorm huilen en kwijlen. Bed was zooooo nat. Molton ving vocht goed op en kon ze snel na elkaar vervangen, ook toen ze sliep zodat ze toch droog lag. Moltons (als je ook wat dunnere/ zachte hebt) zijn ook handig in begin voor na badje. Zijn wat groter dan hydrofielluiers en nemen snel vocht op. Fijn om de baby even in de wikkelen alvorens te gaan afdrogen. Baby gaat vaak huilen van de kou, dus even knuffelen is dan wel zo fijn. Als je een heftige poeper hebt die doorlekt zijn de moltons denk ik ook fijn om in bed te leggen rond bibs-hoogte. Bedzeil mag nl. niet. Molton kun je er snel neerleggen en makkelijk vervangen. Verder schrijf je dat je veel kleding hebt gehad; ik zou uitzoeken wat je leuk vind, wat reserve zoals ik al schreef en van de rest samen met je zus uitzoeken en in de zak van Max doen. Lakentjes zijn trouwens ook wel handig om reserve te bewaren. Handig in geval van ziekte. Je hebt er standaard maar 2 nodig. Dan kun je er 2 kopen die je ook echt mooi vind. En heb je pech en is je kind ziek (soms paar x bed verschonen op een dag), dan heb je er nog liggen. Is ook handig voor logeren. Succes en ook veel plezier met uitzoeken!
50 hydrofiele luiers is misschien wat veel maar je kunt ze voor zoveel doeleinden gebruiken dat je er zeker een stuk of 20 kunt houden. Ik gebruik(te) ze onder het hoofdje in het ledikantje/box/kinderwagenbak, in het wipstoeltje, op het aankleedkussen en natuurlijk om af te drogen na het badje. De moltons zijn te klein voor het ledikantje. Je kunt ze wel gebruiken om je kindje in te wikkelen na bv. het badje of ipv een hydrofiele luier onder het hoofdje in bed, box, kinderwagen. Omdat ze op de uitzetlijst stonden heb ik ze indertijd wel gekocht maar nooit gebruikt overigens..... Verder zou ik houden wat je mooi vindt en de rest wegdoen (naar bv. een goed doel).
Whahahaha.... Ik ben er uit! Net mijn moeder gebelt of ze het echt niet erg vind als de rest weg gaat, of dat ze het nog terug wil. Er zit zelfs nog een doopjurkje van ons bij... Kleertjes zijn echte iniminie overslagtruitjes die je nog heel ouderwets moet vastspelden... dit gaat dus echt allemaal weg. Ik heb een stapel van 23 hydrofiele luiers (wit) en tzt koop ik er wel een paar met opdruk bij voor de leuk. Ik heb 3 moltons appart gehouden voor wiegje kinderwagen en voor het ledikantje. Ik zal er nog een paar bij kopen want de rest was echt voort op en kan dus weg. Zo, en nu de rest in tassen en naar de kleding contaier brengen... heb het nu al druk voor Kleinduimpje
Inderdaad Misswoody... ik denk ook dat de moltons te klein zijn om een heel ledikantmatrasje netjes te bedekken. Half lijkt me niet handig omdat de kleine dan op de naad ligt zeg maar... Ik kan altijd nog een paar grotere moltons als matras beschermer kopen.
Vind je het ook stiekum niet een beetje zonde om al die oude overslag truitjes weg te doen? Ik heb als kind nog veel gespeeld met mijn oude overslag truitjes en die lagen dus in de poppenbak, vind het ook nog wel schattig (niet om te gebruiken maar om te zien. Mijn moeder kwam trouwens nog aan met een truitje die ik nog aangehad heb (voor als een kindje 9mnd ong is) zooo lief
Tja... Lola, het nieuwste daarvan is 32 jaar oud en ziet er een beetje groezelig uit. Ik denk ook dat als ik het 10 was ik het niet mooi wit meer krijg. Ik heb vroeger ook nog gespeeld met ouder kleertjes van mezelf. Waar wat er in deze doos zat is allemaal wit, wit en wit... ook niet echt leuk dan dus
Mijn moeder bracht mij vandaag het eerste setje wat ze kado heeft gekregen van haar moeder toen ze wist dat ze zwanger was (mijn eerste kadootje) en wat ik aan heb gehad in het ziekenhuis toen ik werd geboren. Een truitje, mutsje en sokjes. Weet niet of ons kindje het ooit aankrijgt (zijn net poppenkleertjes ) maar vind het te bijzonder om weg te doen Zou zeker ook iets te bewaren voor het 'speciaaleffect'