Echt, mijn eindexamen voor Havo deed ik zonder zweet handjes en/of angstzweet in mijn bilnaad.. Maar geef me een rijexamen en ik schijt alle kleuren... Nog anderhalf uur en dan komt mijn instructeur me halen. Nog drie kwartier les en dan doorrijden naar CBR. Ik kijk echt belachelijk vaak op de klok, moet constant plassen! please, calm my nerves?
Zet even een mee-blér nummer op Youtube aan, volume op 100%, en dan 3x achetr elkaar meeschreeuwen, dat hielp bij mij
Denk het is een gewone rijles maar dan met een vreemde man/vrouw ernaast. succes je kunt het! Goed spiegelen!
Heel veel succes. Mocht het vandaag niet lukken zou ik even langs de huisarts gaan. Hij kan je pillen voorschrijven die je wat rustiger maken, het heeft mij goed geholpen. Maar ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is en je je rijbewijs vandaag gaat halen!
Misschien helpt het als ik zeg dat ik in de eerste twee minuten al een ingreep heb gehad met de rem? Dacht dat ik keihard gezakt was, maar dacht toch proberen het weer recht te zetten. Heb heel vaak de auto af laten slaan, bijzondere verrichtingen gingen allemaal in 1x goed en rijden zelf ging ook 'normaal'. Ik denk dat ik ook wel mazzel had met mijne examinator, want heb dus na zo'n slecht voorstelling toch mijn rijbewijs gehaald. Ze willen gewoon zien dat je het kunt, je je weet te emanciperen in het verkeer en vooral niet je onzekerheid laten zien. Oja! En niet je fouten gaan benoemen!!! Echt heel veel succes!!
Bij mij werkt bach bloesem rescue spray op zo'n momenten om me rustiger te krijgen. Succes in elk geval.
Mijn benen trilden 2 weken terug alsof ik parkinson had, stond Schots en scheef geparkeerd, reed vol tegen de stoeprand aan met bochtje achteruit maken en ik rijd nu vrolijk rond! Hopelijk ben je geslaagd!
Gezakt. ik kwam thuis en er stond al taart klaar op tafel. Beste vriendin pastte op Tygo en heeft samen met hem een taart versierd. Vet lief maar helaas... Ze dacht oprecht dat ik het zou halen. echt onwijs balen... de zenuwen deden veeeeel meer met me dan ik had gedacht. maargoed; gelukkig had ik een pakket net gratis herexamen dus nu benut ik het pakkrt in ieder geval ten volste (Laat ik t maar positief houden...)
Balen!!! Als je echt angstig bent kun je een speciaal faalangstexamen aanvragen heh. Daarin rijd je dezelfde tijd (ongeveer 20 minuten) maar mag je er langer over doen door jezelf een time out te geven als je gestresst raakt. Ook de examinator mag je zn time out geven zonder gevolgen voor het examenresultaat. Ze zijn er ook op getraind om jou op je gemak te krijgen voordat je überhaupt aan het examen begint.
Ik zou eerder niet geneigd zijn dat te doen gezien ik niet echt faalangst heb. Durf heeeel veel dingen die mensen met faalangst nier durven. Maar nu lijkt het me niet eens zo een gek idee. Voornamelijk vanwege de zenuwen. Echt bizar dat het me zo parten gespeeld heeft. Nog nooit eerder last van gehad..