Harde buiken en pijnlijke steken met 21 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MomToBe, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben nu 21 weken en heb sinds dit weekend opeens last van harde buiken.. zo'n opgezet gevoel en mijn buik staat dan helemaal bol en is hard. Nou dacht ik dat het niet zo veel kwaad kon, mits je er niet meer hebt dan ... 10 per dag ofzo? klopt dat? en hoe lang mag het duren?

Tevens heb ik steeds als ik een stuk heb gelopen van die soort steken in mijn onderbuik... behoorlijk pijnlijk..
    Waar kan dit door komen? dit voelt overigens anders aan dan banden pijn.. dat heb ik ook wel.. maar dat is meer een zeurende pijn en doet lang zo zeer niet.

Ik hoop op reacties!

Groetjes, Sharon

2. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    haiiii,

Ik heb ook veel harde buiken,en ben 28 dec naar de verloskundige weer geweest en dit verteld.
    Zij vertelde mij dat het niet uitmaakt die harde buiken ,maaarrr je moet wel in de gate houden of ze niet op een bepaalde tijd komen.s'morgens en sávonds is niet erg want dan hebben de meest vrouwen er last van,maar je moet opletten of ze niet s'middags elke dag op hetzelfde tijdstip komen.

Hoe lang duurt die pijn?

groetjes marianne

3. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    ik heb ook veel last van harde buiken.
    soms zo erg dat ze naar mijn rug trekken.
    bij mij schijnt het zwangerschapsweeen te zijn.
    ik heb nu een zwangerschapsband gekocht,een echte,die wat meet steun geeft.
    ik rust nu ook meer en sinds ik meer rust gaat het al wel wat beter.
    mijn vriend is er niet zo blij mee,maar het is ff niet anders.
    hij moet nu gewoon ff wat meer helpen.
    kan niet wachten tot de kleine meid er straks is.
    het is allemaal de moeite waard.
    groetjes

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Die steken in mijn buik als ik een stuk heb gelopen heb ik ook!
    Ben ook wel benieuwd wat dit kan zijn... voelt 'anders' als een normale harde buik....

5. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hai....

Bedankt voor jullie reacties!

Ehm ja ik heb het vaak smorgens en ook wel op andere tijden overdag of 's avonds... meestal houd het zo'n half uur aan, als ik dan rustig ga liggen bijv. trekt het wel weer weg...

Die steken heb ik inderdaad vaak als ik moet lopen... bijna elke morgen als ik zo'n 15 minuten moet lopen naar mijn bus, voel ik het... eigenlijk als ik meer dan 10 minuten moet lopen, voel ik het altijd...

Ik moet 18januari weer naar de verloskundige..
    Ik ben van plan het nu bij te houden wanneer ik die harde buiken en steken voel.... en als het me te veel wordt dan bel ik in iedergeval even op.

Groetjes Sharon

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ook ik heb sinds de 19 weken harde buiken. In het begin af en toe, maar al snel de hele dag door, na een kleine lichamelijke inspanning. Al snel ben ik gestopt met werken, want moest het van de vk echt rustig aan gaan doen. Nu zijn ze een stuk minder. Maar nog steeds na lich. inspanning (lopen, trap op/af, enz).
    Het is een duidelijk teken van je lichaam dat je op dit moment te veel van je vraagt.
    Wanneer je het niet vertrouwd moet je gewoon de vk bellen. Harde buiken is in principe niet erg. Zolang ze niet pijnlijk zijn (mijn harde buiken voelen niet prettig, maar zijn niet pijnlijk), want dan kunnen ze overgaan in weeen.
    Succes, en doe het wat rustiger aan.
    groetjes sandra

7. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb ook de hele dag door harde buiken. Inderdaad , na inspanning. S'morgens bij opstaan voelt mijn buim soepel, en ontspannen, maar gedurende dag neemt de spanning toe.Als ik rustig op de bak lig trekt het weg.
    Voel wel goed leven. Moet volgende week naar de verloskundige, dan vraag ik het even. Maar rust? Dat valt niet mee, met twee kleintjes.

Deel Deze Pagina