Ik heb het maar even netjes beschreven maar met wc klachten bedoel ik diarree. Toen mijn dochtertje 6 weken was is 1, 5 jaar geleden mijn galblaas godzijdank verwijderd. Maar nu nog steeds kan ik met tijden last hebben van diarree aanvallen erg vervelend en lastig want ik moet dan direct naar de wc. Ik weet niet waardoor het komt dat is elke keer weer anders. Als ik krampen voel dan moet ik rennen. Het is wel minder maar nog zeker niet weg. Herkennen meerdere dit na het verwijderen van je galblaas? Ik las op Google dat er wel een medicijn voor is questran of zoiets heet het geloof ik heeft iemand daar ervaring mee? Of andere tips voor mij wat ik zou kunnen doen? Ik hoor het graag, bedankt voor de moeite!
Wat lastig zeg! Hoe is je eetpatroon? Ik weet dat sommige mensen na een galblaasverwijdering niet meer tegen vettig eten kunnen en daar van aan de dunne raken. Gal zorgt namelijk dat het vet in voedsel verwerkt wordt.
Ik eet gewoon zeg maar. Groente, fruit ect ect Van friet krijg ik juist geen last. Het is elke keer anders waar ik last van krijg.
Ik heb het zo nu en dan. Niet vaak, maar ik herken het wel. Bij bepaald eten of bij een toename aan stress bijvoorbeeld. Of dat nu persé te maken heeft met de galblaas, durf ik niet te zeggen trouwens. Wat ik je als advies kan geven is toch een soort tabel bij te houden waarbij je dagelijks aangeeft wat je hebt gegeten, in welke periode je zit van je cyclus en of je bijv. stress ervaart op zo'n moment. Zo krijg je een beetje inzicht in de momenten en kun je er misschien rekening mee houden. Ik heb in maart 2013 mijn galblaas laten verwijderen en merk wel dat er dingen veranderd zijn. Maar er zijn ook klachten bij die hormoon gerelateerd zijn en ik weet eigenlijk niet of het verwijderen van de galblaas daar invloed op heeft.
Mijn galblaas is februari 2013 verwijderd. Ik heb ook weleens het idee dat het rond eisprong erger kan worden. Of dat ook daadwerkelijk zo is geen idee..... Ik zal inderdaad eens een schema bijhouden van wat ik allemaal eet misschien wordt ik daar iets wijzer van.