Hai, even een vraag. Ik ben er zondag achter gekomen dat ik zwanger ben. Nu had ik vorige week vrijdag een feestje, en dus ook gewoon wijn gedronken en gewoon gerookt. Nu heb ik gelezen dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken maar heeft iemand dit ook gehad?
toen ik er achter kwam dat ik zwanger was (met 6 weken) had ik in die week ervoor ook gedronken. mijn nicht kwam er op maandag achter dat ze zwanger was en die had de zaterdag ervoor nog een feestje gehad en ook gedronken en die is nu ook alweer een week of 18 zwanger. ik heb sinds ik het weet niet meer gedronken en roken was ik ook al mee gestopt.
Hi tweety Ik heb in ieder geval niet meer gedronken sinds ik het weet. Alleen stoppen met roken is nog moeilijk. Ben in ieder geval al aan het minderen. Ik heb inderdaad ook wel verhalen gehoord van vrouwen die heel veel gedronken en gerookt hadden en dat ze een gezond kind op de wereld zetten, maar toch is het best een beetje spannend.
er zijn vrouwen die niet eens weten dat ze zwanger zijn en doen ook alles wat ze altijd deden ik zou me er niet druk om maken meis als je zo om je heen kijkt drinken en roken er genoeg zwangere en bevallen van gezonde kindjes ga jezelf niet pijnige met schuldgevoelens want dat is nog erger dan drinken en roken (stress) ga lekker genieten van je zwangerschap nu en zet het snel uit je hoofie ze kunnen wel iets hebben hoor fijne zwangerschap verder
Thanx Deb. Stelt me wel gerust. Weet dat je helemaal gelijk hebt, maar af en toe maak je je toch een beetje zorgen. Zullen dat alvast die moedergevoelens zijn? En hoe is het met jou?
ik heb in mijn vorige zwangerschap ook gerookt...wel heel weinig, maar toch.... Ben dr gister achter gekomen dat ik weer zwanger ben ...Heb vanmorge 1 sigaret gehad...Ik ga echt proberen om te stoppen!!!,maar als het me echt niet lukt, dan probeer ik om dr niet meer dan 3 op een dag te roken...pfff...vins het ook erg moeilijk...was een tijdje geleden ook gestopt, maar heb het niet zo lang volgehouden... fay
Gefeliciteerd fay! Ja ik vind het ook moeilijk. Maar ook omdat ik zoeel vrouwen ken die tijdens hun zwangerschap gerookt hebben en een gezond kind op de wereld hebben gezet. En de kraamverzorgster maar in de vruchtzak kijken en zeggen dat ze niet gerookt hebben. En vroeger was dat allemaal niet zo streng. Mijn moeder heeft vroeger ook gerookt, en met mij is ook niets aan de hand. (sommigen denken daar anders over hahaha. Maar ben al van een pakje teruggegaan naar een half pakje. Probeer echt te minderen.
Ik heb het weekend voor ik het weekend erna positief testte ook een paar glazen wijn gedronken, hoor. Komt allemaal goed. Goed dat je in ieder geval nu niet meer drinkt en aan het minderen bent met roken. Pim
Ik was 6 wkn zwanger toen we op huwelijksreis waren in Egypte.. (ik wist al dat ik zwanger was) Heb toen 1 glaasje wijn gedronken om het te vieren.. daarna niet meer.... kan geen kwaad hoor!
Bij mijn eerste kindje kwam ik er pas na 2 mnd achter dat ik zwanger was, was hier helemaal niet mee bezig, dus ook totaal niet verwacht, ik zat toen echt in een feestperiode, ging bijna 4 dagen in de week op stap week in week uit, was dus ook al die avonden behoorlijk van de kaart van de drank en rookte zowat 2 pakjes sigaretten per avond, at alles wat niet mag, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was was dat dus ook mijn eerste angst, vooral omdat het zoveel was en in de eerste maanden, maar de vk zei dat als het gewoon een sterk kindje is ik me geen zorgen hoefde te maken, ben vanaf dat moment gestopt met alles wat niet mag en heb een heel mooi perfect gezond meisje op de wereld gezet! Zoals ik het heb begrepen toen ligt het dus ook een beetje aan de sterkte van je kindje..je hebt niet veel drank genomen, dus ik zou me nergens druk over maken! geniet lekker van je zwangerschap!!
@evy261 gaat prima met mij ( dank je voor het vragen) en om je de waarheid te zeggen heb ik ook gerookt bij al mijn 3 kiddies en zijn gezond , dus lekker genieten meis die ene misstap zal je kleintje niets van overhouden hoor is alleen misschien lekker vroeg gaan slapen hik hik
Ik heb ook gedronken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Toen ik het eenmaal wist ben ik er wel mee gestopt.
Oh gelukkig dat ik niet de enige ben! Scheelt wel even om al jullie verhalen te horen! Stelt me toch wel gerust. Zeker omdat het echte besef er nog niet is dat ik zwanger ben. Ik weet het van de test, en de test van moeders voor moeders gisteren, maar ik heb verder nergens geen last van.(behalve dat ik echt veel dingen vergeet) Maar weet ook niet of het daarmee te maken heeft En als je dan gaat zitten nadenken over wat je gedronken en gerookt hebt, kan je weleens een beetje gaan lopen piekeren. Maar ben al gerust gesteld, en we zullen toch moeten afwachten to 27 juli! (1e echo) En hebben jullie al ergens last van?
Ik drink niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben (dat deed ik toch al bijna nooit), maar voel me wel een beetje schuldig dat ik niet van mijn sigaretjes af kan blijven. Al zie ik dat dat daar gelukkig meer mensen last van hebben. Mijn moeder en schoonmoeder hebben ook allebei doorgerookt (weliswaar minder) en wij mankeren niets. De vk heeft tegen mijn buurvrouw gezegd dat het beter is om veel te minderen dan om gelijk te stoppen, omdat de stress die dat met zich meebrengt gevaarlijker zou zijn dan die paar sigaretjes. Ik ben al wel van een pakje per dag naar 6 of 7 sigaretjes per dag gegaan. Ik probeer gewoon telkens minder en dan op een gegeven moment niks meer, maar of me dat gaat lukken. Ik zie wel. Ben gelukkig niet de enige die dit probleem heeft.
Hey Roba, Ik ken het absoluut! Ik heb ook vanaf de dag dat ik erachter kwam dat ik zwanger was, ook niets meer gedronken. Dat vind ik niet zo moeilijk. (Alhoewel het met dit weer, op een terrasje best lekker zou zijn) Maar daar heb ik geen moeite mee. Alleen die sigaretten wordt lastig. Heb wel gezegd dat ik ga minderen. Probeer nu van een pakje terug te gaan naar een half pakje, en het zo af te bouwen. Helemaal stoppen weet ik niet of het gaat lukken. Maar net als jij hebben mijn moeder en schoonmoeder ook allebei gerookt en met ons is ook niets mis. En ik heb inderdaad ook gehoord dat je beter kan minderen dan stoppen, dat anders de stress erger is! Gek dan eigenlijk he?! En hoe voel jij je verder?
ik zou me niet druk maken hoor! ik ben dus een van die mense die er pas laat achter kwam dat ik zwanger was (na 4 maand) daar zat dus ook oud/nieuw tussen (gratis drank) enne ik ging 3 keer in de week fitnesse, waarvan 1 keer in de week onder de zonnebank, en vrijdags, zaterdags, en zondags ging ik altijd uit (en drinken) ook at ik alles nog, filet american, biefstuk! nou jah alles wat nu niet meer mag! en ik ben ook al weer 35 weken zwanger (of ik heb een heeeeeel sterk kindje) haha liefs
Ik voel me goed hoor, af en toe wat misselijk en moe, maar verder gaat het prima. Ik heb gelukkig nog niet boven de pot gehangen (hoop dit ook over te slaan haha), maar heb wel diarree. Hoe gaat het met jou?
ik was een tijdje geleden gestopt met roken maar was ongeveer 2 weken geleden weer begonnen. Niet veel hoor. Ongeveer 4 sigaretjes per dag. Maar dus wel weer verslaafd hihihi. Ga nu dus weer probere om te stoppen met roken. Mijn moeder zei dat ze ook gewoon doorgerookt had toen ze zwanger was van mij. Niet dat dat me een rustgevend gevoel geeft en ik gewoon doorga met roken. Wil er toch wel vanaf. Niet alleen voor mijn kindje maar ook voor mezelf Merkte in de tijd dat ik gestopt was met roken dat ik gelijk meer adem kreeg. Vooral met fietsen hihihi. Heb al wel wat zwangerschapskwaaltjes. Zoals misselijkheid en moe en heb ook last van mijn buik. Net of ik ongesteld moet worden maar begrijp dat het bandenpijn is. Ik gebruik homeopatische medicijnen tegen misselijkheid en een ijzerelixer tegen de moeheid ( dat laatste deed ik al maanden) en moet zeggen dat het goed werkt!! Maar goed, ben wel heel pril zwanger hihihi. Dus zal wel erger worden die misselijkheid en moeheid hihihi groetjes Kiowa
Ik voel me ook wel goed hoor, heb alleen een beetje last van opgezwollen voeten. De periode van over geven is gelukkig al lang voorbij Slik nu alleen wel ijzertabletten omdat me hb gehalte iets aan de lage kant is. Verder heb ik niks te klagen.
Hai die hai, Nou, ik ben in ieder geval gelukkig niet de enige die het heeft gehad. Ik probeer in ieder geval wel te minderen. Drinken doe ik helemaal niet meer. (behalve water enzo ) En voor het weekend stond ik nog te kijken dat ik helemaal nergens geen last van had, werd ik zaterdagochtend wakker met onwijs pijnlijke tepels. Nog erger dan dat ik ongesteld zou moeten worden. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Nog maar 10 dagen en dan naar de verloskundige. Ben zo benieuwd of het hartje klopt en of alles goed is. Reuze spannend allemaal. Wanneer hebben jullie de 1e echo gehad? Ben blij dat jullie je ook wel goed voelen.