Heej Cynthia Lekker van genieten dat bad! Dat kan geen kwaad.. Mag je zwemmen en in bad? Mag je altijd zwemmen of in bad als je zwanger bent? Ja, je mag zwemmen of in bad als je zwanger bent. De vliezen zitten om je kindje heen. Een slijmprop sluit je baarmoedermond af. De vliezen en de slijmprop zorgen er samen voor dat je kindje veilig en beschermd in je buik zit. Er kunnen zo geen bacteriën bij je kindje komen. Als de vliezen gebroken zijn, kunnen er wél bacteriën in je baarmoeder komen. Dan kun je een infectie krijgen. Daarom is het advies om niet in bad te gaan en niet te gaan zwemmen als je vliezen zijn gebroken. Als je bloedverlies hebt, is het ook beter om niet te zwemmen of in bad te gaan. Overleg dat met je verloskundige.
Hey dames ik heb zelf een tijdje gelede nook zo'n topic geopend, maar wat ik wel weet je mag in het eerste trimester niet te heet badderen, want dan kan het wel schadelijk zijn volges mij.. ik zal kijken of ik mijn topic nog kan vinden!
Inderdaad de eerste 3 maanden niet te heet badderen, dit is slecht voor het vruchtje.. Maar gewoon een lekker warm bad kan prima!
ik ben net ook lekker in bad geweest. als ik al die verhalen van het internet moet geloven dan kan ik me beter op sluiten in huis en niks meer doen. wat je allemaal wel niet mag tijdens je zwangerschap. nou ik ga lekker in bad. en mijn gyn zei je mag alles doen behalve zuipen en roken en als dat echt zo slecht was geweest dan had die dat wel gezegd toch? liefs
Ik zou nu ook niet in een te heet bad gaan zitten. Mijn ervaring is dat ik in het begin mijn warmte niet kwijt kon. Ik kreeg het zo benauwd en moest echt koud douchen daarna. Mijn lichaam moest erg wennen in het begin, kan nu wel gewoon in een heet bad.