ojeee

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lennylenn, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

onze zoon is een makkelijk mannetje als hij je kent...als hij je niet kent of niet vaak genoeg ziet mag je niet eens met 1 vinger aan hem zitten en kruipt hij het liefst weer terug in mn buik (hij is nu net 2 jaar)

nu was het afgelopen vrijdag zo dat er een inval leidster op het kdv was maar dat wist ik niet want sochtends was de vaste leidster er. toen ik hem smiddags ging ophalen vertelde ze dat hij helemaal uit zijn doen was. hij wilde niet eten, al helemaal niet in de buurt van de leidster komen en wilde alleen maar naar buiten kijken. als hij speelde was het ok maar verder was het een en al gehuil en drama. toen kwam er een vaste leidster en ging rustig met hem praten en uitleggen enz maar ook dat hielp niet echt want zodra zij weer naar haar groep moest begon het opnieuw.

niet zo erg voor een dagje maaaaaarrr...wij gaan binnenkort verhuizen en de afstand is dan eingelijk te groot om hem op dit kdv te laten. Ik kan ze (want we hebben ook een dochter van 6 maanden oud) niet thuis houden want ik werk 2 dagen, 1 dag naar school 2 dagen stage lopen en 1 dag vrijwilligerswerk. mijn vriend werkt ook. maar ik zie er zo ontzettend tegenop om hem naar een andere kdv te brengen want als dit al zo een drama was ondanks er een vaste leidster af en toe naar hem toe kwam dan zal het bij een nieuwe kdv helemaal erg zijn. ik krijg nu al tranen in mn ogen als ik eraan denk hem daar achter te laten.

ik weet echt niet wat ik moet doen, zijn oma kan ook niet op een vaste dag oppassen want zij werkt zelf ook fulltime, mijn zus kan ook niet want ook zij werkt fulltime en de rest woont in utrecht. (wij wonen nu in rotterdam en straks in schiedam) ik kan ook mijn baan niet opzeggen omdat ik er goed verdien en we dat geld best nodig hebben. stage dat moet voor mijn opleiding en het vrijwilligerswerk ook anders kan ik mijn opdrachten niet maken.

iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen? dacht ook aan een gastouder maar ik heb daar gewoon geen lekker gevoel bij. verder is er ook niemand die ik ken en vertrouw die op mijn kinderen tegen een vergoeding wil passen.

2. me83

me83 Niet meer actief

ik dnek dat dit wel een fase is waar je kindje overheen komt.. tis altijd moeilijk om vreemde situaties eigen te maken.. miss word het niet makkelijk maar dat zal ook liggen aan het verhuizen en verandering van omgeving.. geef hem de steun en tijd die hij nodig heb en de rest volgt vast wel.. je kan altijd info opdoen bij cb of kdv over hoe je het verhuizen en alles eromheen kan verwerken met je kindje.. succes!

3. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Ik denk ook dat het een fase is. Maar het zal zichzelf niet oplossen als je hem weghoudt bij het probleem. Uiteindelijk zal de leidster op het nieuwe KDV ook een bekende voor hem worden. Misschien een idee om op zijn eerste dag erbij te blijven?

Share This Page