Oké, echt hulp nodig!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door anna6, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie het mooiste?

1. Mayke

2. Maike

3. Meike

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Meike! (dus.. de maand mei + ke)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Meike vind ik het leukst!
    Maaike vind ik ook leuk, maar Maike en Mayke niet.

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Meike!

Maike vind ik te mannelijk en hard klinken, Mike-uh. Lijkt voor mij ook net of er een 'a' mist, ik ken namelijk alleen de naam Maaike.

Mayke vind ik niet mooi staan en voor verwarring zorgen, is het 'Maike' zoals hierboven of is het nu 'meeke' met May dus op z'n Engels? Vind ik beide niet mooi.

Dus Meike! Kan geen verwarring over ontstaan, en vind de 'ei' in de naam liever, zachter en mooier dan de 'ai' klank in de andere namen. (Tenzij Mayke 'meeke' is, maar dan nog).

4. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meike vind ik wel degelijk verwarrend..
    Spreek het ook uit als Maaike maar misschien ligt dat er ook aan waar je vandaan komt??

Ik zou de naam in elk geval niet kiezen bij zoveel onduidelijkheid, of voor Maaike kiezen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Meike spreek je zeker NIET uit als Maaike!!

Heb er zelf bijna 30 jaar ervaring mee ;) en Meike is gewoon mei-ke, dus de maand mei met een 'ke' erachter, of meikever zonder de -ver, net wat je wil ;).

Maaike is maaaaaaai-ke (met een lange a) en mai-ke of may-ke is mai-ke, dus met een korte 'a'. Voor mij dan.

TS, mijn ervaring is dat als je naam Meike is, veel mensen in eerste instantie denken dat het Maaike is, zo wordt het vaak ook geschreven. Dus als je het makkelijk wil, is Maaike je optie. Maar persoonlijk vind ik (natuurlijk :p ) Meike veel mooier. Je hoort het de laatste jaren ook veel vaker dan vroeger dus misschien valt het mee. En dat je man het niet kan uitspreken lijkt me onzin, hij kan toch ook de maand mei benoemen :)

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal dan toch ook voor maaike gaan

7. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Bedankt voor alle reacties, fijn! We twijfelen nog steeds maar dat kunnen we gelukkig nog even doen.;)
    Ik lees meerdere keren dat er voor het traditionele "maaike" gegaan word, opzichte snap ik dat wel, maar naar ons idee zit er absoluut een verschil qua uitspraak tussen maike en maaike en dan vinden we maike mooier.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Absoluut Meike! Vind de andere opties niet leuk

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind Mayke dan het leukste

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind zowel Meike als Mayke als Maaike mooie namen, maar er zit zeker wel verschil in uitspraak.
    Meike zeg ik als Mei-ke.
    Mayke (of Maike) als Maj-ke.
    Maaike echt met de langere aai-klank Maaaai-ke.

Maaike vind ik een prima naam, traditioneel en gewoontjes (niet dat daar iets mis mee is). Maar ik snap juist wel dat je de kortere klank de voorkeur geeft, klinkt lekker hip. Ik zou ook eerder voor Meike of Mayke kiezen dan voor Maaike.
    Maike zou ik trouwens niet doen, dat vind ik een beetje raar staan. Alsof je een a vergeten bent inderdaad.
    Maar Meike of Mayke, daar kan ik niet tussen kiezen. Beide mooi.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Persoonlijk zou ik dan kiezen voor Maaike of Meike, vind Mayke of Maike een beetje vergezocht....en de uitspraak verschilt wat mij betreft amper!

12. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik heb gestemd op Meike, dat vind ik verreweg de leukste van je opties. Ik spreek Meike trouwens uit als Meike, en Maike/Mayke als Maike.

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    sorry, maar ik snap echt niet waarom mensen Meike uitspreken als Maaike.... niemand spreekt de maand mei toch uit als Maai of wel?
    Ik ken zelf een Meike en heb nog nooit gehoord dat daar verwarring over is geweest.
    Vind Meike ook leuker als Maike/Mayke/Maaike.

En ook voor mij zit er zeker een uitspraakverschil tussen Mayke en Maaike. gewoon korte a en lange aaaa...

14. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Oké, geloof dat de meeste mensen de namen toch uitspreken zoals je ze schrijft, laten we het daar tenminste maar op houden anders word het allemaal zo verwarrend!:D
    Manlief is er wel over uit dat het Meike word, zelf heb ik nog wel wat kleine twijfeltjes tussen Mayke en Meike.
    Iedereen super bedankt in ieder geval, we denken er nog rustig even over na.

Deel Deze Pagina