Ik heb al een hoop vragen gesteld in het ziekenhuis maar natuurlijk niet alles. Nu heb ik een difrax fles voor mijn zoontje geboren met 34 weken nu is hij 2 weken en 1 dag oud. Hij doet erg zijn best, maar het lukt hem niet goed om eruit te drinken. Nu willen we om 17 uur de avent gaan proberen die we hebben staan. Wellicht lukt dat een stuk beter, maar wat als dat niet lukt? Zijn er bepaalde flessen die voor prematuren beter werken?? Ook meld hij zich niet, heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit nu naast hem, op mijn bed maar goed zo kan ik nie de hele dag blijven zitten. Hij meld zich zelfs niet als hij gespuugd of gepoept heeft. Nou wil ik natuurlijk regelmatig gaan kijken maar ik vind het nu al een naar idee om hem hier boven "alleen" te laten en kan ook niet de hele dag met hem zeulen.. Iemand herkenning?? Tis een heel tevreden fijn klein manneke, maar melden zou toch wel handig zijn haha.
Hoe ging het in het ziekenhuis? Want mijn jongns zijn met 32 weken geboren en zij hadden nog geen slik en zuigreflex......... Zijn na 5 weken zwangerschap thuis gekomen met de sonde er nog in, meer voor als ze niet alles zelf konden drinken. Ik heb zelf altijd de Avent flessen gehad en dat ging prima. Geen ervaring hier met het niet melden, ze waren altijd luid en duidelijk als het om honger of een vieze luier ging..... Succes ermee! En mocht je blijven twijfelen, gewoon het zk bellen!
Gefeliciteerd met je zoontje! Wat goed dat hij al thuis is, dan doet hij het vast heel goed. Wij hebben spenen mee gekregen die in het ziekenhuis gebruikt werden voor de eerste periode en daarna zijn we gaan proberen. Bij ons deed de Avent het heel goed. Mijn meisje melde zich ook niet meer toen ze thuis was de eerste periode. Na het poepen melde ze zich überhaupt niet. In het ziekenhuis zeiden ze dat ze gewoon heel tevreden was en zich dus meer bezich hield met slapen en groeien. Wij moesten gewoon doorgaan met hoe ze in het ziekenhuis kreeg. Heb je geen voedinstructie meegekregen of wat hanteerde je in het ziekenhuis? Je baby `moet` natuurlijk helemaal niet boven blijven. Wij lieten haar slapen waar wij waren. Beneden lag ze of in de box of in de wandelwagen lekker dicht bij ons in de buurt. ´S nachts sliep ze in haar bedje bij ons op de kamer. Doe gewoon waar je jezelf het beste bij voelt. Als je gevoel zegt bij je in de buurt dan doe je dat!
Dat vind ik indd wel een goed idee, we hebben wel al een wipper/wieg waar hij beneden in kan maar daar had ik eik helemaal niet aan gedacht verder.We gaan dus idd de wagenbak opzetten! In het zhuis meldde hij zich ook niet echt, heel sporadisch ik geloof dat hij in die 2 weken tijd zich 2x heeft gemeld? Ik heb gewoon voedingstijden mee gekregen hoor daar gaat het ook niet om, maar bedoel meer als er "iets is" dat ik hij dan gewoon geen kik geeft vind ik een beetje engig. Toen ik vanmorgen weg ging vroeg ik nog of ik niet een flesje/speen mee kon krijgen ivm moeite met de difrax maar die kon je nie uitkoken zei ze dus daar kon ik verder niets mee. In t zhuis kreeg hij gewoon hun flesjes, en af en toe geoefend met de eigen fles maar niet vaak omdat t m veel energie kostte. Nu heb ik net Avent geprobeerd en opzich, hij heeft zijn flesje goed gedronken je hoorde het meteen wegkloeken dus hij dronk goed door. Alleen hij knoeit al heel erg, en deze fles maakt t daar nie beter op haha. Maar het is al een stap vooruit. Bedankt voor de tips!
mijn dochtertje meldt zich meestal ook niet. Voor de voedingen mag ik een half uur speling aanhouden overdag, anders wakker maken. 's nachts mag ze iets langer zonder de fles. Ze is trouwens niet te vroeg geboren, wel dysmatuur. Ze doet het wel goed op de difraxfles. Ze heeft ontzettend veel zuigbehoefte, dr fopspeen is heilig! Mijn zoontje (die ook L.iam heet, leuke naam! ) is prematuur geboren en heeft een hele moeilijke start gehad (hartstilstand ed). Hij had ook totaal geen zuigbehoefte en meldde zich niet, naja, hij huilde altijd. We hebben hem toen de fles op vaste tijdstippen gegeven, ookal moesten we hem wakker maken. Om zo toch een ritme te hebben/houden. Qua flessen was het zoeken. Die zkh-flesjes gingen perfect. Avent was drama. uiteindelijk bij Difrax aan beland en die gingen goed.
Hier zoon ook met 34 weken geboren. Vanaf dag 2 (toen ik ontslagen werd uit ziekenhuis) heb ik gevraagd of ze hem wilde voeden met zijn eigen fles. Dat was/is Dr Brown en toen met een prematuur speen (dus niet de reguliere) op. Misschien een alternatief als de avent toch niet aanslaat?
Nou avent doet t toch ook niet zo goed als ik dacht. Hij knoeit al heel erg en avent maakt t daar niet beter op. Omdat ik overal zo positief lees over Difrax dacht ik goh we proberen het nog een keer maar na 10 minuten heeft hij pas 10 ml op van de 60, dat wordt m dus echt niet. Nu ben ik indd aan t lezen over dr brown. En aan t denken zou ik niet misschien een grotere speen nodig hebben? Ik heb het daarna overgegoten in het zhuis flesje en dat dronk hij weer goed (daar zitten 3 gaatjes in,was zo leeg) maar kan natuurlijk niet al te lang doorgaan met dat flesje omdat het niet uitgekookt kan worden. T rare is dat het met zijn zuigbehoefte wel goed zit want hij zuigt als een tierelier, en toch werkt difrax niet zo goed. We gaan verder zoeken.
welke maat speen van Avent gebruik je nu? Mijn dochter knoeide in het begin ook heel veel met de avent. speen nr 1. Eigenlijk zoog ze te hard maar kon de hoeveelheid melk die er daardoor uit kwam nog niet aan. Geef deze dus nog niet op. Bij ons ging het vanzelf beter. De difrax speen kreeg zij ook niks uit
Hmm ik heb er nu gewoon het standaard maatje op zitten dus idd 1 ook. Hoe heb jij t opgelost dan? Gewoon afgewacht? Want hij is compleet uitgeput na gebruik van avent/difrax waardoor er dus echt heel veel in de fles blijft als we t niet afmaken met t zhuis flesje.
Mijn dochtertje is geboren met 31 weken, en is nu 7 weken. Thuisgekomen met '36 weken' In het ziekenhuis raden ze ons de dr. Brown fles aan en dan met de prematurenspeen. Deze gelijk gekocht en gebruiken we nog steeds. Denk ongeveer tot uitgerekende datum. maar deze bevalt ons prima!
Ik ben het gewoon blijven proberen. Heb verschillende merken en verschillende typen speen geprobeerd ook degen die onderling uitwisselbaar zijn. Mijn meisje deed het het beste met de Avent, maar was inderdaad wel moe na de fles. (Dit was ze overigens ook na het ziekenhuis flesje). Ik hoorde ook veel goeds over de dr brown met prematurenspeen. Als je er makkelijk aan kan komen kan je die ook proberen.
Ja hoor en lees stiekem veel over die dr brown inderdaad, klinkt aanlokkelijk. Heb gekeken hier bij t kruidvat maar hier hebben ze niks. Dus heb een kruidvat flesje meegenomen ivm lange speen en daar heeft hij zn fles met een net tempo mee weg gekloekt. Dus ik kijk het vandaag even aan met deze fles, maar anders komt er morgen een dr Brown (of dodie, was de mevr bij de wijk ook tevreden over). Thnx voor t meedenken! Tis even uitvogelen maar we komen er wel.
Nou de simpele kruidvat fles is hier gewoon de oplossing. Ben erg opgelucht. Verder is hij gewoon een beetje lui. Avondvoeding vind hij niet zo interessant. Ben opgelucht!
Hoe oud is ie nu precies dan? Toen mijn dochter met 33 weken geboren werd had ze geen zuigreflex. Daarom kreeg ze voeding door de sonde. Ik weet nog dat toen ze pas thuis was (ze was toen 5 weken oud) ze goed uit de fles dronk maar nog niets echt aangaf. Dat veranderde de weken erna. Inmiddels weet ze dit heel goed aan te geven . Wij hebben de Medela fles. De Avent zul je wel te snel vinden gaan denk ik. Wij hebben hem ook maar voor ons meisje gaat ie zelfs nu nog te snel. De Difrax hadden we ook maar ook daarmee geknoei dus nu weer terug naar Medela.
Hij is nu 2 weken en 3 dagen oud. Avent gaat juist niet snel genoeg hier en difrax eveneens. T zuigreflex heeft vanaf t begin goed gezeten, hij heeft pas 8 dagen na geboorte de sonde gekregen omdat het hem wel uitputte en zn temp en gewicht daardoor niet zo goed gingen. Denk dat het te maken heeft met de vorm van de speen, die van t kruidvat is bijna t zelfde als die van t zhuis namelijk. Ah dus t melden komt nog! Haha.. we merken nu ongeveer wel wanneer hij een poep broek heeft, dan blijft hij een beetje mekkeren. En bij honger t zelfde, maar dan met gesmak. Waar hebben ze toch die handleiding verstopt
Nou met gesmak ben je er mooi op tijd, dus dat zie je prima aankomen. Wat wij lang gedaan hebben is vlak voor de voeding even de luier checken. Simone ging pas aangeven dat ze gepoept had toen ze ging praten en nu zegt ze het soms nog steeds niet. Dus daar hoef je voorlopig niet op te rekenen hoor
Als mijn meisje al een keer niet mekkert met een poep broek, dan ruik je het wel. Een flesje moet ook weer niet te snel naar binnen gaan, dan kunnen ze meer krampen krijgen. Hopelijk blijft deze fles goed gaan.
Hier altijd veel baat gehad bij de dr brown... Ideale fles voor onze kleine. Onze kleine meldde zich ook heel lang niet.... Dat kwam pas toen ze eten en drinken fijn begon te vinden.
Inheb hier een Dysmatuur van zeven weken, zij krijgt afgekolfde moedermelk omdat als ze uit mijn borst drinkt het te snel gaat en dus gaat spugen. Daarom krijgt ze het in de fles met een schepje nutriton. Ook ik heb verschillende flessen geprobeerd maar de meeste gingen te snel en verslikte ze zich regelmatig, en wat weer tot spugen leide. Ook had ze zeer regelmatig (lees zowat iedere fles ) krampen. Deze zijn ook veel en veel minder. Nu kreeg ik van de baby zaak hier in onze stad om uit te proberen de nuby flesjes.... Nou ik zweer erbij !!!!!!! Totaal geen lucht in de flesje wat ik bij de difrax altijd toch nog wel had, wat je ziet als je het speentje even terug trekt is die belletjes die borrelen. Dt heeft de nuby totaal niet! E is zelfs een nieuw systeem met zakjes die je in de fles hangt. Ook deze ga ik zeker uit proberen. Google even op nuby daar vind je de site met ook filmpjes van het nieuwe systeem met de zakjes.
Wij zijn inmiddels terug op difrax S speen en dat gaat nu heel goed. De kruidvat fles is hier een fijne tussenoplossing geweest maar de melk ging toch iets te snel. Dus difrax weer geprobeerd en nu gaat t helemaal goed