Hoi allemaal, Vijf maanden geleden ben ik gestopt met de pil om voor ons tweede kindje te gaan. Na een onregelmatige cyclus, was mijn laatste cyclus 28 dagen en eindelijk een positieve ovulatietest op dag 12, althans dat dacht ik.. Want op dag 22 had ik weer een positieve ovulatie test die ook mooi afneemt.. Heeft iemand hier een verklaring voor? Heb wel eens gehoord dat je eitje opnieuw probeert te springen, hoe kom je hier achter of gewoon niet? En verlengd je hele cyclus dan of blijft je cyclus even lang en is er dan ook niet genoeg tijd om eventueel in te nestelen en etc.. Is het überhaupt wel een positieve test dat ik heb, of moet het nog donkerder? Pff ongeduldig en onzeker.. Bedankt alvast voor de reacties! Groetjes
Vijf maanden geleden ben ik gestopt met de pil om voor ons tweede kindje te gaan. Na een onregelmatige cyclus, was mijn laatste cyclus 28 dagen en eindelijk een positieve ovulatietest op dag 12, althans dat dacht ik.. Want op dag 22 had ik weer een positieve ovulatie test die ook mooi afneemt.. Heeft iemand hier een verklaring voor? Heb wel eens gehoord dat je eitje opnieuw probeert te springen, hoe kom je hier achter of gewoon niet? Je kan er achter komen door te temperaturen, dan kan je achteraf zien wanneer je eitje echt gesprongen is. En verlengd je hele cyclus dan of blijft je cyclus even lang en is er dan ook niet genoeg tijd om eventueel in te nestelen en etc.. Ik geloof dat de meeste dames een hele vaste lf hebben, bij mij was dat een tijd niet, een vroeger ei betekende een langere lf en een later ei een kortere, maar de cyclus werd in het laatste geval wel iets langer, dus met een lf die wel lang genoeg was om eventueel in te nestelen. Is het überhaupt wel een positieve test dat ik heb, of moet het nog donkerder? Pff ongeduldig en onzeker.. Bedankt alvast voor de reacties! Ik geloof dat hij wel positief is, bij mij wordt het nooit donkerder.
De meeste vrouwen hebben een ongeveer gelijke LF. Wat dus inderdaad wil zeggen dat bij een vroeger of later ei hun cyclus korter of langer duurt. Een positieve ovu-test is inderdaad helaas geen bewijs dat het eitje ook echt springt. Temperaturen is hiervoor je beste optie. Aan je temperatuur zou je moeten kunnen aflezen (achteraf) of je eitje ook daadwerkelijk gesprongen is.