Oké met de “billen” bloot

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jikkekim, 27 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Misschien kun je onderzoeken waar de faalangst vandaan komt en hoe je hem kan helpen daarmee.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.379
    30.685
    113
    Vrouw
    Sneu
    En herkenbaar.
    Jongste heeft ook geen echte vrienden en maar zelden een speelafspraakje. Hij wil dit wel graag, maar weet niet goed hoe het aan te pakken. Zijn autisme speelt hierbij een grote rol.

Voor jouw zoon zou ik idd kijken naar die faalangst. En of er een passende training is.

Weet je met wie hij speelafspraakjes wil maken? En ken je de ouders? Dan kan je mss van bovenaf een handje helpen door uut te leggen dat hij het moeilijk vind om te vragen. En peilen of er mss interesse is.
    Of eventueel meevragen voor een leuk uitje

Syane vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    G gaat eigenlijk zodra zwemles voorbij is naar een sport (met team aspect niet individueel zoals paardrijden, maar ook weer geen hockey of voetbal) of idd scouting.

Buitenspelen is volgens mij echt iets van 1900 want we zitten naast een speeltuintje met alles er op en er aan maar je ziet zelden iemand, ongeacht wat voor weer.

G is gek van buiten en zoontje van vrienden waar zij goed mee op kan schieten zit ook bij de scouting, dus in elk geval al een binding.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Wij hebben heel verschillende kinderen. Oudste dochter en oudste zoon zijn echt extravert en hebben altijd plenty vrienden en spreken daar veel mee af. De andere zijn veel introverter. Zij zijn veel meer op zichzelf.
    Dochter2 heeft twee vriendinnen waar ze van tijd tot tijd mee afspreekt en verder is ze uit haar werk thuis.
    Zoons van 18 en 15 zijn gezellige jongens, die in een groep gezellig meedoen, maar geen echte vrienden. Toen ze kleiner waren waren speelafspraakjes vaak ook niet echt gezellig. Samen spelen lukte ze gewoon niet zo makkelijk. Dat heb ik ook lang moelijk gevonden, maar me er inmiddels bij neergelegd. Blijkbaar hebben ze er ook niet zo'n behoefte aan.

Zoon van 11 zit nu in groep 8, ook hij is meestal thuis, heeft geen vrienden, weet niet wat hij buiten moet doen. Is ook saai alleen, maar heeft gewoon geen vriendjes op school. Soms geeft hij wel aan dat hij het jammer vind, maar meestal hoor ik hem er niet over. Dus ook bij hem laat ik het los.
    Ondertussen hoop ik wel dat hij volgend jaar in de brugklas meer aansluiting heeft en misschien wel een vriend.
    Hij zit op scouting en heeft het daar erg naar zijn zin. Doordat hij best veel moeite had om in een groep zich staande te houden vinden we het wel erg fijn dat hij op scouting wilde. Zo speelt/werkt hij samen met andere kinderen en dat gaat dan onder toeziend oog van de leiding. Waardoor het gecontroleerder gaat dan met gewoon zelf buitenspelen.
    Hij heeft daar heel veel geleerd, maar geen vrienden gemaakt.

Als jouw zoon echt heel graag vrienden wil zou ik zeker op zoek gaan naar plekken waar hij leeftijdgenoten kan ontmoeten. Dus idd iets van een teamsport of scouting.
    Verdere tips heb ik niet.

Deel Deze Pagina