mijn dochtertje van net 1,5 klimt uit haar bedje met slaapzak aan. ze blijft het constant doen en valt echt hard. heeft er iemand tips?
Matras ernaast leggen zodat ze wat zachter valt, de zijkant/spijlen van het ledikant afhalen als dat kan of overgaan naar een gewoon bed....dat zijn de opties denk ik
Onze dochter klom ook al vroeg uit haar ledikant. Wij hadden het geluk dat we een bedje hadden waar enkele spijltjes uitgehaald konden worden. Zo kon ze (in theorie) zelf uit haar bedje stappen en hoefde ze er niet overheen te klimmen. Maar mevrouw vond het veel te leuk om te klimmen. We hebben hebben het een tijdje volgehouden en zijn toen toch maar overgestapt naar een groot bed voor haar. Ik geloof dat het 2 maanden voor haar 2e verjaardag was, dus iets ouder dan jouw dochter nu. Het ging gelijk vanaf de eerste dag goed. Ze is er nooit uitgevallen. Dus mijn advies: spijltjes loshalen (als dat kan) zodat ze zelf uit haar bedje kan stappen en anders overstappen naar een 'gewoon' bed.
Tijd voor een peuterbedje lijkt me, mijn dochter ging met 15 maanden over, toen klom ze er ook met slaapzak en al uit. Dan liever een bedje waar ze gewoon zelf uit kan. Overgang ging prima!