Ik wilde net gaan zeggen in het campingbedje leggen.. Dat hebben wij ook gedaan met heel veel resultaat aan het begin.. Bij opa en oma slaapt ze wel.. Bij jullie moet ze uit het ritme komen Ze zit in een verkeerd ritme.. Iets wat je niet wil horen.. Maar laat haar 3 nachten huilen! Ik weet dat je dat niet kan.. Ik kon het ook niet.. Heb 3 nachten meegejankt.. Eerste nacht 3 uur gekrijst tweede nacht 1 uur derde nacht 15 minuten.. En sindsdien slaapt hij elke nacht door! Hij is nu ondertussen al 5 alweer 3 jaar geleden voor ons maar wat een tijd was dat
Aszz: Ze sliep overdag niet meer, tenminste dat probeerde we om te kijken of ze dan 's nachts beter sliep maar dat maakt geen verschil. Ja het doet echt een hoop met je, slaap tekort. Ik kon er altijd goed tegen maar het begint me nu echt te zwaar te worden. Ja dat is dus een stap die ik wil doen als ik alles geprobeerd heb, de stap naar de huisarts.. Kreeg hij toevallig melatonine? Daar heb ik in ieder geval het één en ander over gelezen. En lief van je, ik weet het ook wel maar kan dat toch moeilijk naast me neer leggen.. Voel me dan weer zó slecht en vind het dan zo sneu dat ik geschreeuwd heb Supi: Nachtlampje heeft ze al, maar heb zoiets idd nog nooit gezegd. Ik ben juist zo bang haar dan angst aan te praten.. Jannn: Ja vanavond leggen we haar in haar campingbedje. Kijken of het helpt. Dat is wel het simpelste wat we kunnen proberen dus gaan we zeker doen. Ik heb inderdaad moeite met laten huilen. In eerste plaats omdat ik het zielig voor haar vind maar in de tweede plaats (en ook niet onbelangrijk) omdat ze dan gegarandeerd haar zusje wakker maakt. En daar zit ik al helemaal niet op te wachten, als die eenmaal wakker is 's nachts laat ze zich alleen maar door mij troosten door haar bij me te pakken en heen en weer te wiebelen. Dan is het dus 's nachts helemaal drama Volgende week gaan we met ons gezin, mijn ouders en zussen en aanhang op vakantie naar Florida voor 2 weken. Ik hou mijn hart vast, ben zo bang dat het één groot drama met haar gaat worden i.v.m. de jetlag Óf het zou een soort 'reset' voor haar kunnen zijn maar dan krijg ik de problemen wel weer terug als we thuis zijn. Had zo'n zin in de vakantie en nu zie ik er juist een beetje tegenop
Het zou zomaar kunnen dat het haar helemaal uit haar ritme haalt naar Florida.. En dan heb je je familie bij je die kunnen je ook helpen. Laten huilen hebben wij gedaan toen ik nog zwanger was dus geen hinder van een ander kindje erbij. Ik snap dat dat lastig is als de kleine dan wakker word. Bij ons heb het wel geholpen maar het was echt vreselijk!!
Bij ons vertelden ze dat als je iets probeert je het wel een tijdje vol moet houden. Mijn jongste was al bijna een jaar elke ochtend tussen 5 en 5.30 uur wakker. ' S middags kon hij rustig 3 uur achter elkaar slapen. Dit hebben we ingekort maar na 2 weken zagen we nog geen resultaat. Het cb zei volhouden en na ruim 3 weken sliep hij langer door en nu slaapt hij van 7 tot 7 uur, heerlijk.
Zusje laten logeren voor een paar nachten en dan zou ik ook voor laten huilen kiezen. Ze moet gewoon een nieuw slaappatroon aanleren en weten hoe ze weer om moet draaien en verder gaan slapen als ze wakker word. Kan zo in een paar nachten om zijn.
Is er rond augustus iets gebeurd wat dit getriggerd kan hebben? Wij hebben ook al slaapproblemen met onze dochter vanaf augustus, maar bij haar is dat dus heel duidelijk door 3 ziekenhuisopnames geweest (2 van haar 1 van mij, hierdoor een behoorlijke verlatingsangst gekregen), al was het met haar en de nachten altijd wel een beetje tobben.
Dit advies is het beste tot nu toe. Als ik de waslijst van dingen zie, vanaf augustus dan kun je nooit alle dingen minimaal 4 weken hebben geprobeerd. Extinction Burst. Voordat gedrag veranderd zal het eerst erger worden. Voor deze overgang heeft kunnen plaats vinden hebben jullie de poging al gestaakt. Daarnaast geeft het constante gehop van aanpak veel onduidelijkheid wat een kind alleen maar een onveilig gevoel geeft. Want wie weet met welke manier papa en mama vannacht weer komen? Een aantal adviezen vind ik (klinkt bot sorry alvast) ronduit slecht/gevaarlijk. Slaapmedicatie? Paracetamol? Allemaal zogenaamd onschuldig maar je gaat toch niet werkelijk medicijnen in je kind stoppen om ze maar te laten slapen? Laten huilen. Zeker geen voorstander van, al valt deze niet perse onder slecht of gevaarlijk. Maar heb je enig idee hoeveel stress dit geeft en welke invloed stresshormonen hebben op de hersenontwikkeling? Ik zou eerst eens een bepaalde aanpak 6 weken proberen. Om het dragelijk te houden switch elke nacht. 1 nacht papa en 1 nacht mama. Ga voorlopig eerder naar bed. Of als het kan slaap overdag/weekend een beetje bij.
Nou soms helpt slaap medicatie je net uit die cirkel. Een kindje bij mij in de opvang had iets soortgelijks 's nachts. Ging op bed sliep rustig in, en werd na een ongeveer een uur wakker. Niet meer in slaap te krijgen.. alles geprobeerd. Toen hebben ze hem 1 melatonine tablet gegeven, dat is echt heel weinig, en daar werd hij slaperig van en viel weer in slaap. Dit hebben ze twee weken gedaan, en ineens sliep hij weer door.
Hier een kleuter die als peuter ook altijd wakker werd en niet meer kon slapen. Chronisch slaapgebrek had ik. Vorig jaar hebben we de meiden op 1 kamer gelegd en toen is het over gegaan.
Sorry voor de late reactie, heb hele drukke dagen achter de rug Campingbedje gaf geen verschil. Werd ook erg onhandig om haar er iedere keer uit te tillen. Inmiddels wordt ze 1 a 2 keer per nacht wakker, dus sowieso een verbetering. Lieseleentje: Er is bij ons geen duidelijke oorzaak, het begon ergens in augustus maar toen is er niets aparts gebeurd. S0fietje: Ik kán dat echt niet.. Laten huilen, vind dat dan zielig.. Bovendien kan ik de jongste ook niet een aantal nachten missen En de jongste is nu juist een beetje in haar mama hang fase dus ik zal haar daar ook niet blij mee maken Born2bemom: Je zult het vast goed bedoelen, maar je komt heel hard over. Die 'waslijst' hebben we niet voor niets geprobeerd. Je bent wanhopig op een gegeven moment. En een onveilig gevoel geven omdat mama en papa wat proberen? Ben ik het echt niet mee eens. Gevaarlijk? Een paracetamol is écht niet gevaarlijk. Slaapmedicatie, wat versta je daar onder? Melatonine is lichaamseigen, lijkt me dus ook niet gevaarlijk. Ik vraag me af of jij wel eens in onze schoenen gestaan hebt? Ik vind het tot nu toe dus redelijk gaan, 1x per nacht is prima! 2x wat minder, maar goed alles beter als nachten lang wakker. A.s. vrijdag vertrekken we naar Amerika. We kijken gewoon hoe alles daar loopt en daarna en dan zien we wel weer verder. Ergens heb ik het idee dat wat wél helpt is haar soms wel laten slapen overdag en soms niet. Dus bijvoorbeeld 2 dagen niet slapen overdag, 1 dag wel. Geen idee of dat het is hoor maar zo is het de afgelopen week gegaan en toen gingen de nachten dus best goed!
Goed om te horen dat het iets beter gaat! Het is een begin, en ik zou daar ook heel blij mee zijn. Veel plezier in Amerika!
Ja precies, het is al veel beter dan meerdere keren per nacht wakker! En nu maar hopen dat het in (of na) Amerika niet veel erger wordt
Voor hetzelfde geld gaat het daar juist heel goed en daarna ook. Kan ook he, even uit de "sleur" van thuis enz..
Ik hoop het Ellebel!! Ze heeft er iig veel zin in en wij natuurlijk ook :-D Ik merk ook dat ik er zelf beter mee om kan gaan als ik het gewoon 'los' laat. Niet de hele dag denken aan de slechte nacht zeg maar..
Wat je schrijft over zo nu en dan een middagslaapje kan heel goed helpen. Juist oververmoeidheid kan slapeloosheid veroorzaken. Fijn dat het nu beter gaat. Als ik je verhaal lees dan klinkt het vrij heftig, ik snap dan dat je wanhopig wordt. Sterkte!