wat kun je gebruiken tegen teken en muggen bij klein kind.

Discussie in 'De lounge' gestart door marijke2, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    wij gaan van de week op vakantie.ik weet niet wat ik voor berschem voor me meisie moet halen.
    en nu heb ik Deet gekocht voor tegenmuggen en teken.
    maar nu lees ik dat het niet geschirkt is voor kinder onder drie jaar .het is een spry, kan ik dit wel op de kleding spry van me dochtertje ze is ander half jaar oud,
    iemand tips of idee om haar toch een beetje tebeschermen tegen die viese enge beesie,
    alsvast bedankt .
    p.s we gaan naar drente .

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    bij etos hebben ze volgens mij byebites ofzo. Een groene tube die geschikt is voor baby;s

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Bij de kruidvat hebben ze potjes die je open kunt draaien en in de kamer of tent kunt zetten tegen muggen, dat is veilig voor kleintjes.
    Als ze gestoken zijn kun je afterbite kids gebruiken.
    Deet zou ik echt niet doen, veel te agressief.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik had de DEET-spray van Autan (geel flesje met rode dop). Die is voor kinderen vanaf 2 jaar. Werkte perfect.

*edit* zie nu dat je dochter nog geen 2 is... dan kun je idd ook byebites gebruiken. Mijn schoonzus had die voor mijn neefje, en die is amper geprikt deze zomer (we zaten in Zuid-Amerika).

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Misschien iets van een klamboe? Je hebt ook van die slaaptentjes voor kindjes?

Van VSM heb je "prikweg", dit is homeopathisch en mag je gebruiken bij kindjes.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat moonlight al zei :) prikweg vsm

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik houd helemaal niet van die zooi om die beesten mee af te schrikken. Het is hartstikke slecht voor jezelf/kind en die krengen komen toch nog steeds.

Tegen teken: als je gaat wandelen, lange broek aan en in je sokken stoppen, lange mouwen. Na het wandelen jezelf, je kind controleren vooral in liezen, knieholtes, oksel, nek. Teken zijn echt wel even zoet met een plekje zoeken dat ze fijn vinden. Teken zijn net kleine spinnetjes, pas als ze volgezogen zijn worden het van die rare boontjes met kopje.

Tegen muggen: die krengen komen pas `s avonds tegen schemering. Dan of binnen zitten (is momenteel met de fijne temp toch wel aan te raden) en een deryan of klamboe om te slapen.

En misschien vinden ze je dochter niet lekker! Hier hebben ze het liefst mij, dan dochter, man en zoon zijn niet lekker.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    geen deet.... troep!!!
    heb byebites gebruikt in de tropen met mijn dochtertje

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    prikweg is als je al gestoken bent.

Deet mag idd niet, ik zweer voor mezelf wel bij DEET, ik word namelijk compleet kapotgestoken, in mn gezicht, ellebogen, knieen, vingers etc, alles al geprobeerd, maar deet is het enige wat helpt.

Je kan ook van die dingen voor in het stopcontact halen.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Devil: ik ken t probleem. Ik en zoonlief zijn mug-magneten. Minder dan 10 bulten hebben we zelden gehad. Eergister 1mug in slaapkamer van damian en hij heeft nu 17 bulten over zn hele lichaam. Ik ben er nog is allergisch voor dus bij jeukt het niet maar het gaat branden. DEET is inderdaad beste wat er is naar mijn mening. Mn zoon zat gister te huilen van die bulten. Hoop niet dat het bij hem ook pijn doet en dat het bij jeuk blijft

Deel Deze Pagina