Yep, bij ons heeft de echoscopiste bij de 20 weken echo er expliciet naar gekeken. Het is echter wel zo dat je schisis die aan de binnenkant van de mond (gehemelte) zit niet kan zien, alleen de buitenkant.
Bij ons hebben ze dat toen ook geprobeerd, maar de kleine (eliza) die wilde niet mee werken en de tijd was om vandaar dat ze bij ons daar niet naar gekeken werd.
Weet niet of het bij jou in de familie voor komt? Maar als het bij jou in de familie voor komt dan word daar so wie so uitgebreid naar gekeken! Daar zullen ze dan uitgebreid de tijd voor nemen, want daar heb je dan recht op! Tegenwoordig kijken ze bij iedereen wel!
Ja ze kunnen het wel zien, bij mijn poppetje hebben ze het bij de 20 weken echo ook gezien.. En bij een 3d echo zie je het al helemaal duidelijk! Als de baby tenminste een beetje mee wilt werken en er goed voor ligt..
ja dat kan je idd rond de 18 a 20 weken zien. om te kijken of er ook schisis in het gehemelte aanwezig is wordt vaak een structurele echo gemaakt, deze is gedetailleerder (je kind kan zelfs in plakjes worden gedeeld op de echo) Als het in je familie voor komt heb je zowiezo recht op zo'n structurele echo. zou het dus even navragen bij je v.k. of gyn.
mijn broer heeft een gespleten gehemelte gehad, maar van binnenuit. gelukkig had mijn kleintje dat niet, maar als iemand in je directe famillie dat heeftzou ik het wel melden