Hoi, Gisteren een liggingsecho gehad en zoals ik al vermoedde lag het kindje nog steeds in stuit. Nu las ik dat het kan dat het kindje nog gaat draaien. Bij wie is dat nog het geval geweest zo laat in de zwangerschap? Vrijdag moet ik weer naar de verloskundige en dan wordt ik waarschijnlijk doorgestuurd naar de gyneacoloog. Maar ik hoop natuurlijk dat het kindje voor die tijd nog draait en ik dus geen draaipoging hoef te hebben. gr Suzanne
Hallo Suzanne! Bij een tweede kindje dalen ze later in omdat er nog voldoende ruimte is. Volgens mij kan het indalen zelfs nog pas tijdens de bevalling gebeuren. Je kindje heeft dus in theorie nog alle ruimte om met het hoofd naar beneden te gaan liggen!! Ik wens je veel succes, mocht je een draai poging krijgen en hoop dat je kindje zelf gaat draaien voor die tijd Nog een fijne zwangerschap toegewenst! Groetjes Lycke Mama van Joris 38 weken en 3 dagen zwanger.
Ik hoop voor je dat je kindje nog spontaan gaat draaien! Als dat niet het geval is, moet je je niet verplicht voelen om het kindje te laten draaien.. Sommige mensen hebben er een slecht gevoel bij. Een vriendin van mij had er ook geen goed gevoel bij en heeft besloten een keizersnede te laten doen. Achteraf maar goed, want de navelstreng was maar heel kort. Ikzelf heb wel een draaipoging laten doen. Ze hebben me goed in de gaten gehouden en het was zomaar klaar. Het doet geen pijn. Je moet je wel heel goed ontspannen. Ze hebben ons dochtertje trouwens bij 36 weken gedraaid, dus je hebt nog even..
Je kindje kan nog draaien hoor. Mijn eerste heeft t/m week 36 in stuit gelegen en daarna alsnog goed gedraaid. En nr 2 heeft altijd goed gelegen en ging met 38 weken ineens in stuit liggen, dat is dan ook een KS geworden. Nu ben ik bijna 33 weken en dit kleintje ligt al weken overdwars maar die zal ook wel weer goed gaan liggen en zo niet dan gaan we gewoon weer voor een KS.
Ties is met precies 35 weken gedraaid. met 30 lag hij dwars, met 34 in een stuit. kwam dus net op tijd goed.
Bij de 36 wkn kwamen ze er bij mij achter dat de uk in stuit lag.. Op die dag nog naar de Gyn verwezen en laten draaien.. Effect had het niet zoveel want kennelijk een klein beeb die alsnog kon draaien, althans, dat voelde ik gewoon.. Vorige week bij 37 wkn bleek het idd niet ingedaald te zijn.. Dus weer bij de Gyn gestuurd was ze kennelijk wel in me bekken met het hoofdje.. Afgelopen Maandagavond lag ze weer niet met het hoofdje in me bekken. Voelde der koppie in me linkerlies (hikjes) en toen vk gebeld.. maar morgen ga ik erheen en dan zien we het wel maar ja... Draaien kunnen ze tot de bevalling nog doen. Waar ik dus bang voor ben dat het hier dus het geval is!
Even een vraagje. Onze kleine ligt tot nu toe ook nog steeds in stuit. Maar voelden jullie het moment waarop de kleine zich goed draaide. Had je toen zoiets van: he nou ligt ie goed? Of heeft de gyn bevestigd dat de kleine gedraaid is?
bij mij lag mn dochter o pde dag van de bevalling in een stuit, maar door veel vruchtwater is ze toch nog met dr hoofdje naar beneden gekomen en hoefde er niet ingegrepen te worden
mijn dochter is met 36 en halve week nog zelf gedraaid.. ik dacht het te voelen, maar wist het niet zeker, het deed dus geen pijn.. ze wilde met 37 weken gaan draaien, maar ze was dus net nog zelf optijd gedraaid.
Hopelijk draait het kindje nog. Anders wil ik zeker een poging tot draaien laten uitvoeren en hopelijk lukt het. Dan kan ik gewoon bevallen net als bij mijn dochtertje. Fijn om te horen dat veel kindje toch nog draaien en dat een draaiing door een gyneacoloog geen pijn doet. Als je soms de verhalen op internet leest wordt je alleen maar bang gr Suzanne
hey mij n kleintje ligt ok in stuit met de volgende echo weet ik of het een keizersnede wordt . hoop dat ze nog draait
mijn dochter is inmiddels alweer 15 jaar. maar zij is de avond voordat er gedraaid zou gaan worden zelf gedraaid en dat deed me toch zeer. ( eventjes maar hoor ) er was eigenlijk geen ruimte meer voor, want ze was vrij groot een fikse 8 ponder. maar toch deed mevrouw het. de dokter stond met zijn welbekende ....vol tanden