aanvullende verzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wies, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies

    wies Lid

    30 jan 2006
    69
    0
    0
    lerares
    amsterdam
    Hoi!

    Ik weet niet zo goed onder welk forum ik deze vraag moet stellen, maar weet iemand welke verzekeringsmaatschappij een goede (aanvullende) verzekering heeft voor zwangeren? Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken en ik hoop op een tip.

    Gr. Wies
     
  2. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ik zit zelf bij menzis, en heb daar een aanvullende verzekering, (ik geloof pakket 2 ) en volgens mij als ik zo de voorwaarden lees is die perfect voor zwangeren :) maarja dat moet natuurlijk altijd nog uitwijzen!

    gewoon de voorwaarden lezen die bij het pakket horen die je uitzoekt...
    zou gewoon ff de site van menzis, unive, en anderen bekijken, het staat er vaak wel vrij duidelijk op!
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik zit bij IZZ...ik heb pakket 1 en dat is perfect voor een zwangere vrouw..alles wordt vergoed... alleen is dat misschien niet de koedkoopste !
     
  4. wies

    wies Lid

    30 jan 2006
    69
    0
    0
    lerares
    amsterdam
    Hoi Senna,

    Ik zit nu ook al bij Menzis, heb ook pakket 2, leek mij ook prima. Maar ik dacht, met al die pakketen tegenwoordig voor studenten, ouderen en mensen met suikerziekte, dat er misschien ook wel een specifiek pakket voor jonge vrouwen met een kinderwens is ;)

    gr. Wies

    Ik heb je dubbele post verwijderd, groetjes Monika
     
  5. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    daar heb ik ook specifiek naar gekeken, aangezien het bij ons eerst niet wou lukken.
    Ik kwam hier het voordeligste uit, anders moet je ff naar de informatie lijn bellen! zij kunnen het je vaak pcies vertellen. :)
     
  6. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ. En ik krijg alles vergoed voor de bevalling, je krijgt bij CZ alleen het een ziekenhuis bevalling niet vergoed als het geen medische indicatie is, maar die heb ik. ;)
    Ik zal ook nooit bij een verloskundige komen aangezien ik verplicht ben naar de gyn te gaan.
     
  7. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb een aanvullende verzekering bij pwz, pakket 2. ( vind ik prima )
    en idd geld ook hier geen vergoeding als je zonder med indicatie in het ziekenhuis wil bevallen.
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij zijn van agis naar menzis gegaan..(aanvullend 3) dat is het meest uitgebreide pakket....alles wordt vergoed
     
  9. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zit bij AGIS (basis + compact) en krijg ook alles vergoed, behalve het kraampakket.
     
  10. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik zit bij menzis en heb me bij moeten verzekeren had pakket 2 maar ik wil niet thuis bevallen en weet op dit moment niet of het medisch is de bevalling van mij. Heb geen zin in een rekening achteraf. Nu heb ik pakket 3 (het duurste) en krijg de kraam en de bevalling in het ziekenhuis helemaal vergoed. Goed kijken want bij elke zorgverzekeraar is het anders. Ben erg tevreden. Heb nu het duurste pakket voor de tanden en aanvullend en betaal per maand 122,00 euro.

    Groetjes toi
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik zit bij VGZ. Heb het duurste pakket (118 euro). Alles wordt vergoed, (poliklinisch bevalling, kraamzorg etc) dat is een goed gevoel!
     
  12. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Maar heb je dan een eigen risico, ben op de site geweest en ik kom op 124 euro per maand zonder eigen risico en dat heb ik nu ook bij Menzis.
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben bij Unive verzekerd, en wel top verzekerd. Dat was ik vorig jaar al en dit jaar weer. Echt een goed gevoel dat alles vergoed word! ook de ziekenhuis bevalling die niet geindiceerd is. En ik heb GEEN eigen risico! Ik betaal geloof ik iets van 65 euro per maand.
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Toevallig heb ik vandaag gebeld met CZ. Als je aanvullend verzekerd bent (ook BASIS is al goed), krijg je de poliklinische bevalling wel vergoedt van CZ. Ik heb namelijk geen medische indicatie, maar wil wel graag in het ziekenhuis bevallen, dus ik dacht beter maar even bellen voordat we straks voor vervelende verrassingen komen te staan. De mijnheer van de klantenservice vertelde me dat ik er wel een rekening van krijg, maar dat ik die naar hun kan sturen!
    En ik dacht uit de voorwaarden op te maken dat ik inderdaad een gedeelte zelf zou moeten betalen... Maar goed dat ik even gebeld heb!
     
  15. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik bedoelde ook niet poliklinisch, er zijn mensen die persé in het ziekenhuis willen bevallen en daar willen blijven.
    Maar als je de tekst van hun leest zetten ze het wel heel ongelukkig neer.
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja, uit die tekst maak je op dat je dus toch iets moet betalen, nergens staat dat je niets hoeft te betalen als je aanvullend verzekerd bent.... Vreemd...
     
  17. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Bij mijn vorige bevallingen was ik nog VGZ verzekerd opzich niets mis mee, maar ik moet zeggen dat het CZ mij toch beter bevalt.
    Ik zit er ondertussen al 3 jaren bij hun.
    En bij het VGZ ben ik de rest van mijn leven verzekerd geweest.
     
  18. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik zit bij menzis en heb extra verzorgend 1.
    Maar heb een medische indicatie.
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb gewoon nog een keer gebeld... Heb hun ook verteld dat het zeer verwarrend is wat er op internet staat. De eigen bijdrage is 14 euro per dag bij een poliklinische bevalling, maar in de aanvullende verzekering wordt die 14 euro weer vergoedt, dus merk je er niets van... (niet dat ik 14 euro niet had kunnen betalen, ik had op een bedrag rond de 150 euro of zo gerekend haha)... Hij zei inderdaad wel dat dat veranderd als je het ziekenhuis als 'hotelfunctie' gaat gebruiken, dat wordt niet vergoedt!
     

Deel Deze Pagina