Ja dat heb ik dus ook. Als ik het 5 minuten aan heb gehad ziet niemand meer of ik het wel of niet gestreken heb
Ik strijk vrijwel nooit, maar hang de was uit de wasmachine aan de lijn te drogen en dus niet in de droger nog eerst. Goed uitslaan en dan ophangen, broeken aan de broekspijp ophangen, (dan trekt het gewicht van de bovenkant van de broek de boel strakker ).
Dat heb ik ook en als er wel echt iets gestreken moet worden laat ik het door mijn vriend doen. Want als ik ergens een hekel aan heb is strijken. En volgens mij komen als ik het doe er juist meer kreukels in dan er uit.
Als het nèt droog is... dat is al een uitdaging. Als mijn droger op het meest droge programma staat moet de kleding nog uitwasemen voordat het op droog lijkt. Ik ga ook proberen meer uit te kloppen en op te hangen, dank voor de tips
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan strijken. Ik kan het ook niet. Kleding netjes en strak opvouwen kan ik ook niet. Mijn vriend wel. Dus zijn blousen strijkt hij zelf, ik krijg toch alleen maar commentaar als ik het doe 😂 Hij is nu eigen baas, en draagt in z'n zaak geen blouse, dus dat scheelt. Ik heb nooit begrepen waarom mensen beddengoed strijken. Een keer slapen en er zitten weer kreukels in. Ondergoed ook zo iets en sokken Ik heb echt wel wat beters te doen.
Wow dank allemaal voor de goede tips! De komende weken maar eens wat uitproberen. Toch nog een vraagje: ik zie hier ook staan kleding uit de droger halen als het net droog is: doen jullie kleding in de droger dan? Dat durf ik tot nog toe nog niet echt...
Dit is inderdaad het begin: kleding van betere kwaliteit en met elastan erin. Dus geen kleren die scheef gaan hangen na het wassen of vreselijk verkreukeld eruit zien. Dan: - centrifuge op 600 toeren, - goed uitkloppen en recht trekken als het nog nat is - netjes ophangen, liefst aan een hanger, - niet dagenlang laten hangen, - de was uit de droger opvouwen als het nog warm is. Wij strijken overhemden en pantalons, sommige jurken en voor de rest wat echt gestreken moet worden.
Ik heb een stoomfunctie op mijn droger waar ik strijkgoed op kan nadrogen. Komt er zo goed ls kreukvrij uit.
Hier geen droger, maar die zal binnenkort wel komen met een 4de op komst. Maar ga dan absoluut geen kleding er in gooien, lijkt me niet echt goed voor t behoud. In mijn omgeving doet ook bijna niemand dat, alleen mn schoonmoeder weet ik, kleren zien er al snel verwassen uit bij dr. Ligt mogelijk ook aan de droger, maar ik ga t niet aandurven. Heb toch doorgaans geen tijd om naast het wassen op een dag ook de boel gelijk weg te werken
Als ik overhemden ed niet strijk vind ik ze echt niet netjes genoeg om te dragen. Ook als ik ze aan een hanger heb gehangen en goed strak getrokken heb. Ik heb zo'n stoom generator, ik ben echt zo klaar met de strijk.
Ik heb gemerkt dat het type wasverzachter een grote rol speelt bij de kreukels... Probeer maar even uit!
Ik heb nog nooit gestreken, mijn strijkplank + strijkijzer zitten nog altijd in de verpakking, maar om op je vraag te antwoorden : voordat je het ophangt goed uitkloppen. Bij mij zie je echt niet of het wel of niet gestreken is.
Daarom zie ik direct wie er wel of niet strijkt. Ik strijk. Shirts broeken keukendoeken kussenslopen alles van de kinderen op ondergoed en sokken na Hydrofielen. Ben twee keer per week een half uur bezig. Il heb de ruimte ook niet in huis alles aan hangertjes te hangen. Hangt gewoon aan de lijn hier.
Ik heb sinds kort weer een strijkplank en zie toch echt verschil. Maar dat is wellicht ook omdat wij geen droger hebben en geen wasverzachter gebruiken. O ja, en ik vind strijken een fijne bezigheid
Nat ophangen (liefst ook niet te lang/hard centrifugeren dus) en dit meteen doen als de spullen uit de wasmachine komen. Overhemden/bloesjes/vesten direct op een kleerhanger doen. En sommige dingen houden wat kreukels, zoals beddengoed.
Uitschudden idd en accepteren dat er soms een kreukje inzit... Meeste gaat er ook wel uit als je het aantrekt.
Ik vind het trouwens echt onzin dat je aan mij kunt zien dat ik niet strijk. Ik draag spijkerbroeken en shirtjes (stretch), of jurkjes (stretch), dus daar zit echt geen kreukel in. Mijn man kan wel eens een kreuk in zijn overhemd hebben, maar then again: dat zit er ook als hij het langer dan 3 minuten aan heeft. Dus nee, ook die strijk ik niet. Mag ie zelf doen als hij het storend vindt (maar dat vindt ie dus niet).
Sommige dingen moeten gewoon echt gestreken worden hoor. Blousjes van zoon en dochter, jurkjes, sommige vestjes. Kleren met kreukels vind ik echt geen porum. En kreukels die erin komen door het dragen vind ik er toch wel heel anders uitzien dan gekreukelde kleren omdat je geen zin hebt om te strijken na het wassen. Mijn hobby is het zeker ook niet, maar als de kleren allemaal weer netjes in de kast liggen en hangen vind ik dat wel een fijner gezicht dan gekreukelde kleren.