Dag dames, Ik ben al 2 dagen overtijd en heb getest, maar negatief. Ik heb op 1 september en 2 september een knalpositieve ovulatietest gehad, zie album. Ik heb die hele week flink geklust. Mijn vraag is nu als je een eisprong hebt gehad, dan moet je toch binnen maximaal 14 dagen ongesteld worden? Of kan de LF ook langer zijn dan 14 dagen? Ik ben nu helemaal in de war en ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Groetjes Chichi
Hoi meid, het zou kunnen natuurlijk dat je wel zwanger bent, maar dat het iets langer duurt voor er hcg wordt aangemaakt... Hoe zijn je andere cyclussen verlopen? Waren die wel regelmatig?
Als je test op 1 september positief was, heb je op 3 september de eisprong gehad. Twee weken erbij op, zit je op 17 september. Je NOD zou dus eigenlijk pas morgen zijn, dan ben je nog niet overtijd. Ik zou over een paar dagen weer testen, als je dan nog niet ongesteld geworden bent. De luteale fase kan inderdaad ook korter of langer zijn dan 14 dagen, na 10-18 dagen kun je ongi worden. Succes!
Mijn andere cyclussen zijn normaal gesproken wel regelmatig. Alleen was ik vorige maand 9 maanden overtijd, maar toen heb ik geen ovulatietesten gebruikt, dus ik weet niet of ik toen op tijd mijn eisprong heb gehad. Deze maand heb ik elke dag getest totdat mijn eisprong voorbij was.
Ik heb normaal gesproken een cyclus van 28 a 29 dagen en mijn eisprong is rond dag 15 a 16. Mijn LF is nooit langer dan 14 dagen, dus vandaar dat ik het vreemd vond. Ik heb al sinds zaterdagnacht last van steekjes in mijn liezen en baarmoeder, maar er is nog geen ongi te bekennen.
Spannend, zou kunnen dat je pas later positief test. De LF is meestal regelmatig, maar kan ook langer zijn dan 14 dagen zoals Jippie ook uitlegt. Met ovutesten kan je niet precies op de dag je ei inschatten, plus dat het geen 100% garantie is dat je een eisprong hebt gehad. Men zegt dat je dat beter met tempen nog kan zien- ik heb dat nooit gedaan.