Korte cyclus, wel vruchtbaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zilla, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik heb een vraagje voor een vriendin van mij. Zij heeft behoorlijk korte cyclussen, vaak zit ze rond de 19 dagen, maar ze heeft ook wel eens een cyclus gehad van 12 dagen.

Kan ze met deze cyclussen gewoon zwanger worden? Of zijn deze te kort voor een goede innesteling of rijping van de eicel?

Ik hoop dat jullie duidelijkheid kunnen verschaffen! Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Liza

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je cyclus 19 dagen is en dit is altijd zo, dan is er zeer waarschijnlijk wel een eisprong en kan ze gewoon zwanger worden. 12 dagen is wel erg kort, als dit vaker zo is zou ze even met de huisarts een afspraak moeten maken om dit te bespreken. Met bloedonderzoek kan dan gezien worden hoe de hormonen werken en of ze een eisprong heeft.

Mirjam

3. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam, heel erg bedankt voor je antwoord!

Dat is natuurlijk een hele geruststelling :) Ik had ergens gehoord dat een eitje een bepaalde tijd nodig heeft voor de rijping en de innesteling, maar gelukkig kan dat met 19 dagen dus gewoon.

Ze doet ook ovulatietesten, en kan soms haar ei niet vinden, en anders is deze op dag 14. Kan dat dan geen kwaad?

Bedankt!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou het even met de huisarts bespreken, een luteale fase van 5 dagen is wel erg kort ja.

Mirjam

Deel Deze Pagina