inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door babydreame, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Morgen moet ik naar de gyn om 10.00
    maar nou vroeg ik mijn af waneer ze dan inleiden.
    ik heb het nog nooit mee gemaakt.
    als je s,morgens aanwezig moet zijn en je bent s,middag,s of s,vonds bevallen mag je dan weer naar huis of moet je dan toch blijven.
    nu weet ik dat ik dinsdag 42 weken ben maar word je ook op die zelfde dag ingeleid of hoe gaat dat dan of hebben de ziekenhuizen een bepaalde dag dat ze mensen gaan inleiden?
    je hebt verschillende manieren om de wee,en aan de gang te brengen hoe hebben ze dat bij jullie gedaan?

3e zwangerschap maar voor mijn is dit allemaal nieuw.
    gr. elvira
    o

ik hoop als nog in het weekend zelf te bevallen maargoed je weet het nooit

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Balen zeg. Bij mij was de derde ook overtijd en dus ingeleid. Ik hoop voor je dat het toch nog natuurlijk komt. Dat is echt veel fijner. Want ondanks dat het de derde was, heeft het behoorlijk lang geduurd.
    Het ligt eraan hoe ze beginnen hoe het ervoor staat met je baarmoedermond. Heb je al 2-3 cm ontsluiting dan kunnen ze de vliezen breken en gaat het meestal heel snel. Vaak komen de weëen dan vanzelf. Zo niet, dan krijg je weeopwekkers via een infuus.
    Heb je geen ontsluiting dan krijg je eerst iets, ik kreeg gel ingespoten op de baarmoedermond, waardoor je ontsluiting gaat krijgen. Je krijgt dan dus weëen. Hoeft ook weer niet altijd, dan krijg je weer gel, doet het wel wat dan is het zo doorgaan tot de ontsluiting is gevorderd. Dit zo tot 2-3 cm (had ik na 12 uur pas en echt wel weeën). En dan breken ze de vliezen. En hopen dat het lichaam het zelf doorzet en anders dus weeopwekkers.
    Het is nieuw beleid dat als je 41 weken bent je zelf mag weten wanneer je ingeleid wilt worden. Maar het is uiterlijk 42 weken. Hier wel tenminste. Dus op de dag dat je 42 weken bent wordt je dan dus ingeleid.
    Gaat alles snel en beval je overdag en kan je binnen 6 uur plassen dan mag je in principe gewoon naar huis.
    De VK doet de bevalling. Er komt alleen een gyn bij complicaties. Heb je pech dan beval je dus niet binnen de 8 uur dat een vk werkt. Ik ben bij VK nr 3 en verpleegkundige 6 bevallen... pfffff...
    Had gelukkig een doula bij de bevalling, want al die verschillende mensen vond ik verschrikkelijk. En ze laten je gewoon uren alleen en je wordt op allerlei draden aangesloten ivm hartmeting. Je mag amper van het bed af. Maar heel af en toe. Ook erg vervelend.

3. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik had me echt anders voor gesteld dat een 3 bevalling veel sneller zou gaan dan bij de eerste wand dat was ook een drama.
    :(

4. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook iemand waarvan de bevalling is ingeleid met 41+10.
    Ik mocht van de gynaecoloog kiezen welke dag ik wilde, maar ik mocht kiezen tussen 41+10, 41+11 of 42 weken, niet eerder in ieder geval, later mag altijd.
    Ik moest om 8:00 in het ziekenhuis zijn. Om 9:00 kreeg ik mijn 1e inwendig onderzoek. Omdat er nog helemaal geen voortekenen waren van een eventuele bevalling, kreeg ik een hormoonveter ingebracht.
    De baarmoeder was nog niet verweekt, en ik had ook nog geen ontsluiting, dus volgens de arts zou het nog wel even kunnen duren voordat ik zou gaan bevallen.
    Om 13:00 kreeg ik mijn eerste wee, kwam in een weeënstorm terecht, en om 17:18 is onze dochter geboren.
    Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven (waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet)
    En de volgende dag mocht ik na de controle van de kinderarts en gynaecoloog naar huis (dit was om 11:30)

Deel Deze Pagina