ik wil hier even op terug komen. want ik vind dit niet reeël ze kan best dingen goed doen. maar ik stoor me er aan dat zei haar zin wil doordrijven. om een paar voorbeeldjes te geven hun wilde dat wij ons oude huis gingen veranderen ze hebben zelfs stiekem toen ik aan het werk was de reserve sleutel gebruiken om stiekem filmopnames en foto's te maken om er druk achter te zetten dat er mensen bij ons thuis stonden om iets te doen (wat we dan zelf moesten betalen) ze heeft mijn zoon zonder toestemming stiekem fles voeding gegeven en de gekolfde melk weg gegooit. de eerste verjaardag van de oudste kwam ze later want er was voetbal op tv de 2de verjaardag idemdito ze geeft met kerst iedereen een kado terwaarde van 50 euro behalve mij want dat gaat op aan een extra kado voor vriendlief/zoonlief want "ik heb toch alles al" ze is de dag dag ik bevallen ben terwijl ze wist dat ik weeën had en uiterlijk 1 dag later bevallen zou zijn vertrokken op vakantie pas na 14 dagen kwamen ze kijken bij de jongste en zelfs toen begon ze al over dat ik moest stoppen met bv want ze wilde de fles geven. zoonlief mag er sinds 4 maanden niet meer met zijn auto's spelen want hij beschadig mischien hun bank wel TEGELIJKER TIJD MAG DE HOND GEWOON OP DE BANK nogmaals mijn zoon heeft meer als zat speelgoed waar hij mee kan spelen en mijn vriend snap ook wel dat het goed is maar dat ding leeft max 2 maanden dan is hij aan diggelen en dan is zij weer boos want dat hebben wij dan gedaan.ik heb besloten het aan te nemen en dan koop ik die andere gewoon voor zijn verjaardag en geef die dan gewoon ik kan hem neer zetten in de meterkast dus dan kan hij daar staan.
amfy, joh wat een gedoe zeg en vermoeiend.. ik zou voortaan niks meer zeggen, wat betreft cadeaus.. koopt ze weer express iets waravan zij weet dat je het niet wilt/mooi vindt oid...dna bednak je gewoon of vraagt om de bon of ze kan het gebruiken voor bij hun thuis
Die vakantie stond toch al lang gepland want daar heb je ook 1 of 2 topics over geopend. En over die vakantie las ik van de week dat je maar wat blij was dat ze weg waren.... Snap je wat ik bedoel met het lijkt net of ze het niet goed kunnen doen.
waarom laat je je vriend niet met zijn moeder praten? zet de garage in de tuin van de zomer of op marktplaats :O
ja die vakantie stond gepland dat klopt maar vriend heeft ze nog gebeld dat ik weeën had en het niet lang zou duren of ze wilde wachten. en toen we de voolgende ochtend belde waren ze al weg. ik was iderdaad blij dat ze weg waren maar weetje hoeveel pijn ze mijn vriend hebben gedaan?? die zat verdikkeme huilend in het ziekenhuis toen hij hoorde dat ze geen tijd hadden om te wachten. ze ze kunnen best wel wat goed doen maar keer op keer trappen ze ons op ons hart doordat ze ons niet serieus nemen
Het klinkt lullig wat ik nu zeg maar dit heb je zelf in de hand. Jij en je vriend geven jullie grenzen blijkbaar niet duidelijk aan. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan als ze zich niet aan jullie wensen houd en jullie daarmee kwetst
Wat een gedoe om een kado zeg . Kinderen spelen er maar even mee en daarna zet je hem toch gewoon uit het zicht. Hier ook een huis vol afzichtelijke speelgoed wat niet "matcht" bij de inrichting maar bij ons gaat alles naar de kinderspeelkamer dus lekker uit het zicht.
kunnen we 100 keer zeggen en we hebben al 3 x 4 maanden geen contact gehad maar ze leren er niets van alles word afgeschoven op de ziekte van schoonvader. maar laat maar dit word weer een schoon ouder topic en dat was niet de bedoeling ik wilde alleen weten wat ik met dat monsterlijke ding aanmoet maar daar ben ik al overuit
Dan was ik er wel helemaal klaar mee geweest. Snap niet dat je zo over je heen kan laten lopen. Ze kwetst je duidelijk met haar gedrag. Dan zou het voor mij over zijn. Wij hebben nu inmiddels ook al jaar geen contact meer met schoonouders, door dat zij ( stiefmoeder van mijn man) ook kwetsende opmerkingen maakte. Laat me niet als een zak stront behandelen zeg.
Ach ja, mijn sm is ook kampioen afzichtelijk kado's kopen. Ze liet mij vol trots een groot Cars speelkussen zien wat Tim zal krijgen voor sinterklaas. Ik vind het TE lelijk voor woorden, maar weet dat Tim hem geweldig vind. Kijk dus even naar wat je zoontje leuk vind en zet je ergernissen aan de kant. Ze doet dit voor je zoon en niet voor jou. Ik snap best dat je t irritant vind hoor....maar het zij zo.
Heb niet alle reacties gelezen en volgens mij speelt er wel wat meer dan alleen het balen van die garage, maar hier heb ik ook altijd gezegd dat ik nooit van dat plastice herriemakend speelgoed er in wil hebben. Maar ten eerste heb ik niks te zeggen over wat mijn zoon als cadeau voor sinterklaas krijgt. Ik ben al blij dat mensen iets voor hem kopen. Ik kan wel tips geven en dan hopen dat men er naar luistert. Maar we zijn vooral dankbaar voor alles wat we krijgen, alhoewel ik soms wel moeite heb met de hoeveelheid die gegeven wordt. Dat zou wat mij betreft wel minder kunnen. En ten tweede: al dat lelijke speelgoed vind mijn zoontje wel leuk. En als hij het leuk vind, dan vind mamma het ook leuk.
Tadaaaaa zie, er is echt geen probleem. Zet dat ding als enig speelgoed in de kamer. Speel desnoods met hem mee.
Ja, gewoon laten geven en je kind er helemaal op los laten gaan. Verder laten zeuren, want zeuren doet ze toch wel. Betreft die bv/flesvoeding, als mijn schoonmoeder dat had gedaan, dan had ik haar ter plekke verteld dat ze haar kleinkind niet meer zonder mijn aanwezigheid krijgt te zien. Grenzen aan geven helpt. Nemen ze je in eerste instantie niet in dank af, maar ze neemt je toch al niet in dank af. Mensen worden er rustig van als ze weten dat ze moeten stoppen. De mijne zijn tegenwoordig heel rustig, ze beginnen zelfs leuk te worden nu
Dat is ook onwijs verdrietig, want zoiets verwacht je niet van een ouder. Ik zou hoe hard ook, jullie verwachtingen naar hun toe drastisch bij stellen. Ik kan van mijn familie ook bepaalde dingen gewoon niet verwachten, doe ik het wel, wordt ik ook gekwetst. Jullie schoonouders hebben een bepaald onvermogen, dat blijkt, want hoe lomp kan je zijn... 0 verwachten en duidelijke grenzen aan geven. Vaak maak je een beter punt als je mensen wel blijft zien. Als jullie gewoon laten zien blij in je vel te zitten, duidelijke grenzen aan geven en erbij blijven lachen, dan kijk je haar denk ik meer in de kaarten. Dan heeft ze geen vat meer op jullie.
Heb niet alle reacties gelezen. Maar toen ik je OP las was het eerste wat bij mij opkwam....meid wat maak je je druk?! Laat je niet zo stangen door je schoonmoeder en een al dan niet afzichtelijk Sint cadeautje! Er zijn zoveel ergere dingen in de wereld. Je hebt twee gezonde kinderen, geniet gewoon van alle aankomende feestdagen met je gezin en ga boven (het gedrag van) je sm staan. Mocht jullie dat niet lukken geef dan duidelijk en consequent jullie grenzen aan bij (schoon)ouders. Vooral ook een taak van je man vind ik, het zijn tenslotte zijn ouders. Dan moet hij ook de ruggengraat hebben om tegen ze in te gaan als ze jullie grenzen overschrijden. (stiekem fv geven bvb). Succes en veel wijsheid!
Eens met Nikki, sterk zijn hoor! Heb om die reden mijn s.ouders al tijden niet gezien, kinderen worden overgeslagen met cadeaus en ons zoontje zagen ze pas met 7 maanden toen mijn man hem meenam. Maar echt, wat voel ik me rustig en opgelucht zonder die mensen!
mijn vriend wil geen speelgoed in de kamer maar op zijn slaapkamer mag ook niet......... waar moet hij spelen dan? in de garage? Je heb kinderen en dan heb je speelgoed in de kamer en troep. Denk dat ik weet welke je bedoeld en ik vind hem dus wel leuk maar het aller belangrijkste vergeten jullie.....je KIND. Misschien niet tof dat jullie kado voor zijn verjaaardag nu is verpest maar kom zeg wees eens blij voor je kind en laat hem lekker spelen.
Soms is het toch best lastig als mensen niet verder lezen in een topic. Ik doe het zelf ook niet altijd trouwens, maar ze heeft al uitgelegd dat hun kindje overdag gewoon in de woonkamer speelt met al het speelgoed. Ze ruimen het iedere avond weg.