Oke, ik weet dat mijn kat mijn eigen verantwoording is! maar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Esthertje, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier een jack russel die er ook niet van gediend is ;)

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik zal ook geen enkele kat verwonden, maar soms zit je wel dingen te bedenken die je zou kunnen doen om al die katten aan te pakken. Als ze op je auto overnachten, ongevraagd naar binnen lopen, op je oprit kotsen of schijten en weet ik wat nog meer. (sorry ben een beetje gefrustreerd)

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat ontzettend zielig voor je kat zeg! En wat een halve zool van een buurman heb je! Wat hebben mensen tegenwoordig ineens met ' verzekeringen'. Dit zijn toch een beetje amerikaanse toestanden hoor. Een verbogen plantje, kom op zeg! Had die kerel jullie kat niet zo moeten opjagen. Katten lopen namelijk niet zomaar plantjes plat...
    Denk eigenlijk niet dat je veel kans maakt bij de rechtsbijstand... Je hebt dan toch meer bewijs nodig ben ik bang. Hopelijk blijft je kat nu heeeeel ver bij de buurman vandaan... Beterschap in elk geval...

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jopie, ik snap ook wel wat je bedoeld hoor! ;)

Dat hoop ik ook Femke :D

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    uhm je buurman heeft hem proberen te vangen... tuurlijk is het beest dan in het nauw gedreven.. ik vind wel dat je hem die planten moet vergoeden het is JOUW kat niet de zijne.. hij heeft al alles geprobeerd om de kat buiten zijn tuin te houden door gaas te plaatsen e.d. (wat ik trouwens niet gedaan zou hebben want ik had m mooi gevangen en naar het asiel gebracht ;)) oke het is niet leuk dat het beestje pijn heeft geen een beestje verdient pijn maar ik weet niet wie er schuld aan is dat het beestje pijn heeft de buurman of jullie zelf.. ik zou niet eens het lef hebben hem die dierenarts kosten voor zn neus te schuiven eerlijk gezegd

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ben blij dat wij niet naast elkaar wonen female24. Dat zou niet goed gaan, :D

Jopie, ik snap je heel goed hoor.

Ik heb weleens met een bak water klaargestaan. 8)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aaah arme kat :(
    Ik zou geen plantjes vergoeden, maar ook niet de DA rekening tonen.

Hier staat ook een emmer water klaar hoor, voor onze buurkat.
    Onze border wordt tegenwoordig gebruikt als toilet en daar heb ik echt geen zin in. Hij heeft nu 1 x een koude douche gehad en heb 'm daarna niet meer gezien :D
    Nu hebben we zelf ook 3 katten hoor, maar dat zijn ras katten die binnen zitten.
    Oh en als Nathan de kat ziet dan zegt hij standaard 'Stoute Bodie' Zo heet 'ie dus.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.318
    113
    Gelderland
    Onze buurman heeft een keer de kat op een niet zo leuke manier (lees heel erg) weg proberen te jagen maar dat heeft hij geweten.. De buurman dan he!!!

We zeggen ze altijd dat ze de katten van ons gewoon met een bak water weg mogen jagen en meestal deden ze dit ook. Hier heb ik nooit problemen mee maar hou het wel diervriendelijk.

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    En.. Is de auto met kattenkrassen al voorbij gekomen?? ;) (Geintje, don't shoot me!)

Maar goed...

Volgens mij kun je inderdaad de kosten wel degelijk op je buurman verhalen. Bij mijn weten mag hij niet moedwillig schade toebrengen aan jouw eigendom, ook niet als jouw eigendom buiten loopt en jouw eigendom zijn plantjes aan gort werkt.
    Als hij je auto moedwillig zou bekrassen, mag hij ook dokken, nietwaar?
    Als je verder denkt, is 't misschien zelfs zijn eigen schuld te noemen dat z'n plantjes kapot zijn, dus of jullie verzekering zou meewerken vind ik net zo discutabel als andersom...
    Maar goed, correct me if I am wrong, ik ben ook maar 'n leek...

Maar wat zou ik doen... De buurman is inderdaad al bezig zijn irritatie zelf op te lossen en ik heb, zoals jij 't omschrijft, niet 't idee dat hij een onmens is dat persé katten wil pijnigen.
    Ik zou 't zelf als een nare samenloop van omstandigheden zien en een aantal nieuwe plantjes voor de buurman kopen. Om daar nou gelijk allerlei toestanden van te maken met verzekeringen en zo, zou ik willen voorkomen en dat ook op die manier met de buurman bespreken...

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Sneu hoor!

Zou zelf niet weten wat ik zou doen. Aan de ene kant is het wel de tuin van de buurman en dus zijn plantjes...en denk ik ach koop wel nieuwe. Maar dan zou ik dus ook vinden dat hij de dierenarts kosten moet vergoeden. Omdat de kat deze schade in zijn tuin heeft opgelopen.

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou ik wil het best even aanhalen hoor! heb namelijk weer een giga kras ontdekt en dat was geen zuinige! vandaag of morgen ga ik zelf hier katten vangen want van die gemeente hoef je ook niets te verwachten

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    We zijn het zowaar met elkaar eens! :D

Ik vind het ook zielig dat je beestje pijn heeft maar jullie zijn hier wel zelf "schuldig" aan door je huisdier buiten te laten lopen, het is een risico wat je dan bewust neemt. :( Ik zou juist een paar plantjes kopen voor de buurman als goedmakertje en natuurlijk ervoor zorgen dat jullie kat niet meer in zijn tuin komt. ;)

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

ja maar misschien heeft hij wel al heel vaak nieuwe plantjes moeten kopen omdat ze vernield waren,.. en als ik het zo lees heeft hij al vanalles geprobeerd de kat uit zn tuin te houden! is dit misschien de druppel die de emmer doet overlopen en gaat het niet om die paar euro voor die plantjes maar om het principe???

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    en misschien waren het wel showplantjes net als die opa uit dennis the menace :p

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Jij de kosten van de kat, hij die van de plantjes. Blijft jullie kat.
    Maar ik vraag me af waar de buurman zijn schade op wou verhalen als er vogeltjes in zijn tuin zijn geweest en die de planten aanvreten, of slakken?

Ik vind het moeilijk te bewijzen, het is jou woord tegen het zijne. De dierenarts kan wel iets vinden, maar dat is nog geen bewijs.
    Risico van het hebben van een tuin is dat er wel eens plantjes doodgaan (door wat voor beesten dan ook). Risico van een kat is dat hij gewond kan raken.
    Ik zou zeggen ieder zijn eigen hagje, hij de tuin, jij de kat.

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Maar dat is het probleem juist, er zijn GEEN planten stuk, ze hangen een beetje slap-verbogen! Dus wij snappen ook niet helemaal het probleem!

En als jullie zouden horen hoe hij achter zijn eigen kat aan vliegt door het huis, als die weer is wat heeft gesloopt! dan gaan de nodige scheldwoorden op los hoor!

Nee dan wil ik niet weten hoe hij op onze kat vanmorgen heeft gereageerd terwijl die wist dat hij met geen mogelijkheid de tuin uit kon!

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem

Zijn tuin is met gaas voor zijn eigen katten ;)

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hij heeft zelf katten... Ah.. Dan zou ik 't toch wel anders gaan bekijken en vind ik dat hij niet moet zeuren om 'n paar verbogen plantjes...

Aan de andere kant: is dat onmin met de buren waard?

19. Loe

Loe Niet meer actief

Sorry heb alleen het topic gelezen en niet alle reacties. Vriendlief hier zegt dat je (of je nou wel of niet nieuwe plantjes koopt voor de buurman) de DA het verhaal op moet laten schrijven! Nu weet de beste man/vrouw het nog en later niet meer. Dan kun je daarmee naar je verzekering.

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

ja maar dan nog als je daar gaas neerhangt voor je eigen katten binnen te houden verwacht je niet dat andere katten binnenkomen toch? ok van die plantjes zeg ik dan idd niet zeiken... maar de dierenarts kosten op hem verhalen? terwijl jou kat in zijn tuin zat? vind ik ook wat ver gaan.. gewoon zrgen dat je kat daar niet meer in de tuin komt!

Deel Deze Pagina