dames, ik heb een linea negra vanaf mijn schaambeen lopen net niet tot mijn navel sinds dinsdag 7 mei en deze wordt donkerder als ik onder de zonnenbank ga. Heb al meerdere keren getest, maar krijg alleen maar tuurstreepjes. Vandaag heeft mijn huisarts een test gedaan en die was negatief. Kan je een linea negra hebben als je niet zwanger bent? Ik zal ook even wat verdere info geven. Ik heb PCO syndroom en ben 2,5 jaar geleden gestopt met de pil. Sindsdien niet uit mijzelf ongesteld geweest, maar telkens iets van primolut gehad om zo toch 4 keer in het jaar ongesteld te worden. Mijn vriend en ik zijn overigens niet bewust bezig om zwanger te worden. Echter vanaf maart had ik last van wat bloedingen, naar de gyneacoloog geweest en die zag dat ik een dikslijmvlies had. Hij gaf me weer primolut mee en zei wel doe eerst maar een test. Deze was negatief dacht ik, dus ben ik begonnen met primolut. Het zat mij niet lekker en heb de volgende dag een nieuwe test gedaan, en die gaf een positief aan (dus spontaan zwanger, ondanks pco). Ben toen meteen gestopt met primolut. ( 1 pilletje gehad). Echter kreeg ik 13 april toch een vroege miskraam. test was daarna ook meteen negatief. Ik ben dus nu 4 weken verder na mijn miskraam en heb dus een linea negra. Echter blijven mijn testen dus negatief en 2 weken geleden zag de gyneaoloog weer een dik slijmvlies op de echo. Wat ik dus raar vind omdat ik PCO's heb. IK weet dus eigenlijk ook niet wanneer ik moet testen, omdat ik eerder nooit een menstruatie uit mij zelf had. Nu maak ik me wel een beetje zorgen. Krijg 21 mei ook een waterecho. ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar is ook wel even fijn als je je lange verhaal kwijt kan.
Hoi hoi, ja ik snap dat het even fijn voelt om je verhaal kwijt te kunnen.. Een linea negra komt gewoon door pigment in je lichaam.. ik heb het ook en zelfs ook boven mijn navel, ben ook niet zwanger (denk ik).. Hoe irritant en verwarrend het ook allemaal is zou ik even afwachten tot je echo.. Succes X
thanx voor je reactie hoezo denk je? ja het probleem is dat je niet zwanger mag zijn bij een waterecho.
Watercontrastechoscopie is een simpele manier om poliepen, myomen, vorm afwijkingen en andere afwijkingen van de baarmoederholte op te sporen. Het is een inwendig echoscopisch onderzoek waarbij de binnenkant van de baarmoeder zichtbaar wordt gemaakt door water in de baarmoederholte in te brengen. Water is op een echo zwart, weefsel in en rond de baarmoederholte is grijs. Zo is het mogelijk de vorm en de inhoud van de baarmoederholte goed te onderzoeken.