Hoi, Misschien een domme vraag hoor maar ben er een beetje onzeker over....als je nu geen eisprong hebt word je dan wel ongi? liefs
Hey hey Er bestaan geen domme vragen hoor Maar als je geen eisprong hebt word je ook niet ongesteld. liefs wolly
bedankt voor je antwoord.....ben vanaf donderdag ovutesten aan het doen en dat was donderdag niks, vrijdag lichtroze, zaterdag lichtroze zondag niet getest...en maandag bijna niks....zucht ik weet het niet meer...als hij zondag was kan hij dan maandag weg zijn het streepje? Of zou hij eerder zijn geweest?
Poehhh ik heb geen idee, ik gebruik zelf geen ovu testen miss heeft iemand anders hier een antwoord op. Heel veel succes. Liefs wolly
Ik heb laatst dezelfde vraag gesteld in een ander forumonderwerp en ik kreeg diverse keren het antwoord dat je wel ongesteld wordt als je geen eisprong hebt gehad. Hoe komen vrouwen die zwanger willen worden en nooit een eisprong hebben er anders pas zo vaak zo laat achter: ze worden gewoon ongesteld en komen er na een hele lange periode achter dat er iets niet was al die tijd. Dit doordat ze zich laten onderzoeken. Of spreek ik hier pure waanzin uit? Hoe weet je trouwens anders wanneer je overgaat in je volgende cyclus ?
Ik word maar ongeveer 2 keer per jaar ongesteld ben daarmee naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat ik geen eisprong had dus daarom ook niet ongesteld kon worden, hij heeft me daarom ook doorgestuurd naar de gynaecoloog. Liefs wolly
volgens mij kun je wel ongi worden zonder eisprong. Na het stoppen met de pil komt je eisprong ook vaak pas op gang ná je eerste eigen ongi. Volgens mij zorgen bepaalde hormonen ervoor dat je ongi wordt, en niet een gesprongen ei. Wat was er eerder: De ongikip of het ei?
Geen idee wat er eerder was weet jij het Ik heb toen die vraag aan de huisarts en de gyn gesteld en die zeiden beiden dat als je niet ongesteld werd dus geen eisprong hebt, die zullen het toch wel zeker moeten weten lijkt me.
Oké, wist ik niet, sorry. Ik heb dus deze maand ovulatietesten gedaan t/m mijn 22ste dag en dus helemaal geen LH-piek aangetroffen. Ik ben er ook maar mee gestopt. Conclusie: of ik de testen hebben de LH-piek misgelopen of ik heb geen eisprong gehad. Maar hoe weet ik dan wanneer mijn nieuwe cyclus weer gaat beginnen als ik geen eisprong heb gehad? Zo kan ik dus niet weten wanneer ik weer moet gaan beginnen met testen.
Hey essie Je hebt nog een regelmatige cyclus als ik het in je onderschrift zie je zou dat aan kunnen houden, ben je over een week nog niet ongesteld dan zou ik een zwangerschaps test doen als je banner klopt dan. Liefs wolly
Ja als het zover mag komen, zal ik dat zeker doen! Maar vooralsnog ben ik bang dat ik gewoon geen eisprong heb gehad. Dus eigenlijk beschouw ik deze maand bij voorbaat als mislukt. Maar goed, misschien heeft de ovutester inderdaad de LH-piek misgelopen en is er wel een eisprong geweest. Al heb ik deze maand ook nog geen toename in het "slijm" gehad en ook dat heb ik meestal voor de LH-piek eraan komt. Dus ik moet gewoon maar rustig afwachten.
Ik hoop voor je dat je straks posi test en lekker zwanger bent. Ik ga voor je duimen! Heel veel succes. Liefs wolly
Als je geen ovulatie (eisprong) hebt wordt je wel degelijk ongesteld! Ik zal uitleggen hoe dat kan... De eicelrijping gebeurt door het hormoon FSH (follikel stimulerend hormoon wat aangemaakt wordt door de kleine hersenen). Vervolgens zorgt het LH (Luiteriserend hormoon) voor de eisprong. Daarna gaat het Progesteron stijgen die voor een "bedje" zorgt in de baarmoeder... Als het FSH bijvoorbeeld niet op peil is, zal je LH ook geen piek krijgen, maar je progesteron staat hier weer los van... Een menstruatie is niets anders dan de natuurlijke opruiming door het lichaam van alles wat bedoelt was voor een zwangerschap. Dat betekent dus alles wat er is... onbevruchte eicel, baarmoederslijm... Dus geen eicel, maar wel baarmoederslijm... dan ook menstruatie... Snap je?
Je wordt wel degelijk ongesteld als je geen eisprong hebt gehad. Ik ben er het bewijs van. Ook vrouwen met pco menstrueren gewoon en hebben geen eisprong. Mijn zusje is daar het bewijs van.
Mensen ik wacht het gewoon af. Het zou wel prettig zijn als ik gewoon ongesteld wordt, want dan weet ik wanneer ik weer moet starten met testen. En zoals eerder aangegeven verwacht ik eigenlijk weinig van deze maand, want ik twijfel nog steeds of ik nou wel of geen eisprong heb gehad. Heb ik hem wel gehad, is hij mijn ovutesten (en mijzelf) niet opgevallen. En dan begin ik weer gewoon weer aan een nieuwe cyclus daarna, hopelijk met wel een de detecteren eisprong.
Het was niet mijn bedoeling om je aan het twijfelen te brengen over wel of geen eisprong en ongesteld worden. Ik gaf alleen antwoord op je vraag of je ongesteld kon worden als je geen eisprong hebt. mij is verteld dat het niet kon, maar miss is het zo dat het bij mij in dit geval wel zo is, en dacht in jouw geval je vraag te beantwoorden door wat mij verteld was door de huisarts en de gyn. Sorry meid, ook voor de dames die anders hebben mee gemaakt. Ik wil je nog veel succes wensen en hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Liefs wolly
Wolly, je hebt me niet meer aan het twijfelen gebracht dan ik al deed hoor! Mijn cyclus was voor mij deze maand toch al onverklaarbaar, dus ik zou het toch al gewoon afwachten wat er zou gebeuren. Dus niks aan de hand. Allicht hoop ik alsnog een heel klein beetje dat er wel iets is gebeurd de afgelopen weken en dat daar dan ook nog eens een bevruchting uit is voorgekomen.................. Wel 1 voordeel: normaal ga ik altijd vreselijk gestrest die laatste dagen van mijn cyclus in zo van "en zou er iets zijn?" Maar nu ben ik er relatief nuchter onder en zie het allemaal wel gebeuren.