hond opgezette kop, herkent iemand dit

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

We hebben een pup in huis ze is nu bijna 19 weken ze doet het super goed. vanmorgen was manlief heel vroeg op en is lekker gaan wandelen met haar om half 5 :( maar goed ze heeft toen lekker los (oefenen we vaak als het vroeg is in verband met geen fietsers en brommers op de dijk/ fietspad/ voetpad ) dus hij zei toen hij terug kwam ging super goed ze heeft heerlijk lopen rennen echt leuk, vervolgens zijn we gaan douchen en aankleden en komen een uur later beneden en schrikken ons kapot ze heeft een hele opgezette kop haar ogen zaten bijna helemaal dicht neus heel breed en bol. schrokken echt heel erg verder niets aan de hand net zo tierig en alles, vervolgens zijn we even een blokje om gegaan met haar en weer was ze heerlijk aan het spelen net als anders rennen en vliegen niets te merken met is ook alleen haar kop , neus tot ogen zeg maar, dus ik heb haar nagekeken maar wat kan ik als leek vinden? het zat me toch niet lekker, dus toch onze dierenarts gebeld deze was op de praktijk aanwezig we zijn er even geweest en ze heeft haar (kosteloos super dierenarts ) even nagekeken en zij dacht dat het een reactie op waarschijnlijk een insectenbeet is. ze kon niets verdachts vinden, ze heeft het niet benauwd, hooikoorts dacht ze ook niet gelijk aan had ze nog niet direct de symptomen van. dus heb gevraagd wat te doen en ze adviseerde eigenlijk even af te wachten en haar gewoon even te laten, ze heeft er geen last van, en als het maandag nog zo erg was toch weer even verder te kijken (bij verslechtering natuurlijk gelijk bellen) ze vond het ook niet nodig dat we er continue bij zouden zijn, ze is echt niet ziek, dus we zijn even boodschappen wezen doen en het is nu een stuk minder! ogen zijn inmiddels weer helemaal open (wel konden we duidelijk zien dat de rechterkant erger was dan de andere kant ) verder wordt haar neus ook al minder .

wie herkent dit?

2. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Deeltijdstudente Communicatie en Multimediadesign
    Wat een schrik zeg, pup met bolle toet.

De eerste padden komen uit hun verstopplekjes, als je zegt 'op de dijk' zou het best eens kunnen zijn dat het nieuwsgierige ding een voorbijkomende pad een lebber heeft gegeven.

Dat gaat heel snel en blijft ook wel even als ze te heftig reageren.
    Als ze blaren of andere malle bultjes krijgt iig direct terug naar de DA, dat kan ook wel eens met vertraging komen namelijk.

Sterkte met de klein en ik hoop idd dat het alleen een allergische reactie op een insect is geweest.

3. marilouise

Oke ja ze loopt overal te struinen (nieuwsgierig he en probeert nog wel eens een hapje van iets te nemen blegggghhh ) maar goed, voor zover wij kunnen zien wordt het beter, maar houd het wel goed in de gaten gelukkig mag ik overal aanzitten het vreemde is je zou bij een allergische reactie toch denken aan meer symptomen over het lijf? maar het is echt alleen neus ogen zeg maar houd het goed in de gaten dat ze niet benauwd wordt ofzo maar tot nog toe niets gelukkig !

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Onze hond had exact hetzelfde gehad!

Hij had een lipje van een rits van een kussentje ingeslikt en zwelde helemaal op bij zijn bek en ogen. Zag er super raar uit. Verder nergens last van en de rest van zn lijf niks te zien. Toen naar de dierenarts gegaan en een allergie injectie gekregen en na een paar uur was het weg. Was een allergische reactie op het metalen lipje van het kussen

Heeft hij 2x gehad in 5 jaar tijd. Zag er echt doodeng uit. Heel zijn snuit en ogen dik

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Onze oude hond (die al lang dood is) heeft dit ook gehad als pup. Het was tijdens kerst en we kwamen erachter dat ze water had gedronken van de kerstboom. Op zich niet zo erg, maar de pot hadden we omwikkeld met gekleurd crepe-papier. Die kleurstof is in het water gaan zitten toen ze dit dronk... ook een allergische reactie dus. Na een dag of 2 3 was dit helemaal over!

Succes ermee!

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

Herkenbaar onze hond is allergisch voor wespen doe moet echt binnen 10 min bij de dierenarts zijn voor n prik, waar hij dan ook weer n allergische reactie op heeft en dan een dikke week met dikke etterende puisten op zn kop rondloopt (charming)

7. Triskele

Als we geen spuit krijgen word ie trouwens benauwd want zijn keel zet ook op, vandaar...

8. marilouise

Ah zielig zeg, ik zat online te kijken maar zag dat veel dieren toch een anti allergie prik krijgen, onze dierenarts wilde dit toch niet doen door onder andere haar leeftijd en nog meer redenen moet even zeggen dat dat me ontschoten is, het belangrijkste was dat haar luchtpijp helemaal vrij was en is, langzaam aan trekt het helemaal weg de ogen zijn helemaal normaal alweer de neus redelijk hij is nog iets breder, en vooralsnog kan ik geen blaren ontdekken, maar wat ze nu op heeft geen enkel idee !

9. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Wat zielig!! Gelukkig verder niks ernstigs. Onze hond heeft als pup ook een dikke snuit gehad, ook van een insectenbeet dus het zou goed kunnen. Ze had toen ook moeite met ademhalen. Dierenarts heeft haar een injectie tegen de zwelling gegeven en toen was het na een paar uur weer goed.

10. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Onze hond had het toevallig van de week ook.Bij hem kwam het door een plant.Bereklauw heet de plant en voornamelijk als de plant net begint te groeien kunnen honden bulten-blaren krijgen van deze plant.Bij onze hond was het de volgende dag weer weg.

11. Triskele

Ja dat is belangrijk als dat niet is zou ik die prik ook niet geven (het is wel troep geloof ik) dus als het niet zou moeten zou ik het ook niet doen hoor, maarja als je hond amper kan ademen is het nodig :D

12. marilouise

En vandaag weer akles goed

13. Odin

Odin Actief lid

2 jan 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    Herkenbaar!!!

1 hond gehad die was allergisch tegen wespen... Heel eng, we hadden een noodspuit in huis in de wespentijd...

1 hond had het van kikkers...Als ie met z'n neus tegen een kikker aan kwam kreeg ie zo'n opgezette kop.

Mijn tip: je weet nu dat je hondje dit heeft, als hij het de volgende keer weer heeft, direct naar de dierenarts! Z'n kop kan zo opzwellen dat ie moeilijker kan ademhalen.
    Bij ons is het altijd goed gegaan en we hebben nog maar 1x die noodspuit moeten gebruiken...maar toch, het is altijd even schrikken

14. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Onze jack russel heeft dit ook gehad! Alleen had die in een kikker of pad gebeten.
    Hij begon helemaal te schuimen en zijn ogen rolden helemaal weg. Ook kreeg hij een dikke bek. Was heel akelig om te zien!!

Deel Deze Pagina