in de war... mamma's help!

Discussie in 'De bevalling' gestart door kvptje, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    okeey de titel zegt het al.. ik ben ff in de war :(
    Ik dacht altijd dat je bevalling met weeën begon, maar nu hoor en lees ik steeds meer verhalen van vrouwen bij wie het met het breken van de vliezen begon... dus wat is het nou? En hoe zit dat dan met de vrouwen die wel weeën hadden maar de vliezen gebroken moesten worden?

    Ik heb me er bij neergelegd dat er geen juiste omschrijving voor een wee is en dat je dat als vrouw zijnde gewoon aanvoelt als het zover is... maar ik zou wel graag willen weten waar je bevalling nu mee begint.
    Met nog 12 daagjes te gaan en het verliezen van me prop wil ik wel weten wat me te wachten staat..

    alvast bedankt
     
  2. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Het kan beginnen met weeen en het kan ook beginnnen met het breken van de vliezen. Tja, je weet het dus niet. Bij mij begon het met het breken van m'n vliezen. En al vrij snel daarna begonnen lichte weeen langzaam op te komen......
    Maar wie weet begint het bij jou wel met weeen. Da's nog een verassing.
    Succes met de laatste loodjes.
    x Linda
     
  3. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Jep net als Linnepin.
    Het kan beginnen met het breken van de vliezen, maar ook met weeën. Dat kun je van te voren nooit zeggen.
    Bij mij begon het met het breken van de vliezen en snel daarna kwamen de weeën op gang.

    Ik zou me er niet te druk om maken je merkt het idd echt wel wanneer het zo ver is.

    Suc6 ;)
     
  4. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Bij mij begon het met de weeen , en toen het net begon had ik het nog niet in de gaten dat het weeen waren , pas in het ziekenhuis toen ze zeiden dat ik 2 centimeter ontsluiting had , wist ik dat het zover was , maar geloof me als de weeen doorzetten dan weet je het wel :) De vliezen hebben ze mij gebroken in het ziekenhuis , gebeurde niet vanzelf ....
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik verloor 's ochtends vroeg de slijmprop, eind van de ochtend braken mijn vliezen en een uur later begonnen de weeën.
     
  6. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi, zoo herkenbaar die twijfels tegen het einde van de zwangerschap of je het begin van de bevalling wel zult herkennen, heb het bij alledrie gehad.

    Bij alledrie moesten de vliezen ook gebroken worden, dat deden ze toen ik rond de 6 cm ontsluiting had, bij de 1 betekende dat met een snelvaart naar volledige ontsluiting bij de laatste bevalling stagneerde de ontsluiting toen.
    Elke bevalling is anders maar net zoals de anderen zeggen... aan het begin van de weeen twijfel je... maar naarmate de weeen vorderen weet je het echt wel! Rustig blijven en vertrouw op je gevoel en.. beter een keer de verloskundige voor niets bellen (dat ze toucheerd en je blijkt nog geen ontsluiting te hebben) dan te laat....
     
  7. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Het kan dus allebei. Ik heb ergens een keer gelezen dat slechts 10%van de bevallingen beginnen met het breken van de vliezen, maar net als de meeste dames hierboven,begon het bij mij dus ook met het breken van de vliezen. Dit gebeurt 9 van de 10 gevallen weer vaak s nachts.

    En weeen, het begint met het gevoel van darmklachten en dat wordt steeds erger.....

    Succes met de bevalling!

    Groetjes Cindy
     
  8. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Bij mij is het bij alle drie met weeen begonnen!
    Maar kan ook beginnen met het breken van de vliezen.

    Al begint het over het algemeen meer met weeen!
     
  9. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    volgens mijn vk begint tussen de 5 en de 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen. De kans dat de bevalling met weeen begint is dus vele malen groter.
     
  10. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    En het kan ook gewoon ineens zonder enig voorteken beginnen met een weeenstorm :( Weeen van 45 sec met 1 minuut tussen het begin van de ene en de andere wee. Wist ik ook niet en dan begin je wel te twijfelen, zijn dit weeen? Hoe zit dat met minimaal 1 minuut durende weeen en een pauze van 5 minuten. Voordeel is wel dat een bevalling dan niet zo lang duurt :) De slijmprop was ik wel een aantal dagen/weken daarvoor verloren. En zo ga je nietsvermoedend naar bed en heb je 's ochtends om half 9 een babytje in je armen.

    Succes met de laatste loodjes. Laat het over je heen komen. Iedere bevalling is anders en bij iedereen voelt een wee anders.

    Marsja
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben eerst gestript door de verloskundige.
    Een paar uur later begonnen de weeën.
    Toen ik 5 cm ontsluiting had heeft de verloskundige de vliezen gebroken.

    Je leest het.. alles is mogelijk!
     
  12. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Ook bij mij braken eerst de vliezen en snel daarna kreeg ik darmkrampen, gevolgd door een weeenstorm. Al met al duurde de ontsluiting maar een uur of 4!
     
  13. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mijn dochter zijn de vliezen gebroken waarna ik weeën kreeg (gelijk om de minuut), mijn zoon moest met spoed worden geboren (vliezen zijn door vk gebroken en toen pas begonnen de weeën heel traag op gang te komen)

    Oh, ik heb nog nooit een slijmprop gezien hoor...
    Meid, je merkt 't echt wel als het zover is! Heel veel sterkte!
    En je zegt dat je nog 12 dagen te gaan hebt... ik zou daar niet van uit gaan! Misschien komt de kleine wel eerder! Of later...
     
  14. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen in mijn slaap, ik werd dus wakker in een nat bed en ben er toen uit gesprongen.
    Toen heb ik me nog gedoucht voor we naar het ziekenhuis vertrokken, al met al kreeg ik de eerste wee pas toen we bijna bij het ziekenhuis waren, op de A2!
    Na nog geen 3 uur had ik volledige ontsluiting en was het personeel dus nog niet aanwezig voor de keizersnede.
    Want wie veracht nu dat het zo snel zou gaan, zo heftig waren de weeen nou ook weer niet.

    Zoals ik heb begrepen gaat een bevalling waarbij de vliezen het eerst breken, iets sneller als een bevalling die begint met weeen.
    Maar ja of dat waar is?
     
  15. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Ik had al een opening van 4 cm dat mijn vliezen scheurden.
    Dit was om 4u45. Om 8u10 zijn mijn weeën fel doorgebroken.
    En om 10u35 is mijn meisje onder water geboren ;)
     
  16. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    om 7:00 verloor ik slijm
    in de middag me water
    en om 23:00 had ik pas 3 cm
    maar om 1:55 lag Teun op me buik
    dus zeg het maar zelf hou ik het op binnen 4 uur en dat vond de vk ook
     
  17. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hier hetzlefde
     
  18. moniquekse

    27 jun 2007
    5
    0
    0
    ik verloor 's ochtends de slijnmprop.
    kreeg s middags flauwe weeen die makkelijk te houden waren. om half 1 's nachts in het zh waren ze erger. om half 4 zijn mijn vliezen door de gyn gebroken en toen barstte de hel los qua weeen.
     
  19. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik verloor mijn slijmprop van vrijdag op zaterdagnacht. Toen zaterdag de hele dag "niet lekker". Zondag morgen om 10.00 uur braken mijn vliezen en kreeg ik direct sterke weeen. Om 22.33 is luuk geboren.

    liefs
     
  20. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Mijn bevalling begon met weeen. In het ziekenhuis zijn mijn vliezen gebroken.
     

Deel Deze Pagina