Er komt een tweede kindje aan en ik zit te denken waar we deze zullen verkleden en verschonen enzo. Onze eerste lieten we slapen op onze slaapkamer maar we verschoonden hem in zijn eigen kamertje op de commode, waar ook al zijn spulletjes liggen. Nu nr 2 komt zal het ook voorkomen dat er verschoond moet worden terwijl de oudste slaapt dus willen we dat niet op dat kamertje doen maar gewoon in onze eigen slaapkamer. En een nieuw kamertje komt er wel (het is de bedoeling dat onze oudste na een tijdje op zolder gaat slapen en daar een kamertje te maken) maar de eerste tijd willen we toch gewoon de kleinste op onze slaapkamer en die dus ook daar verschonen. Nu vroeg ik me af, zijn er soort van commodes, uitklapbaar ofzo voor kleine ruimtes? (zo'n grote slaapkamer hebben wij nu ook weer niet). Of hebben jullie andere ideeën om toch even de belangrijkste dingen op onze slaapkamer te hebben, zodat de oudste gewoon lekker door kan slapen in zijn eigen kamertje.
misschien de sniglar van ikea SNIGLAR Commode - IKEA of de antilope van ikea ANTILOP Wandcommode - IKEA
Wij krijgen binnenkort ook de tweede ik heb alvast een wiegje op ons slaapkamer gezet, en heb ook een extra verschoonkussen gekocht en 5-6 pakken pampers in ons kast gelegd voor de baby plus een doosje waar je de billendoekjes in kan doen. Want als ik in de nacht de baby moet gaan verschonen dan doe ik dat op mijn eigen slaapkamer leg de verschoonkussen op de bed. Als ik iedere keer naar de andere kamer moet gaan om de commode te gebruiken nou dan denk ik zeker dat mijn zoontje wakker gaat worden. Mijn zoontje van 2 blijft nog paar maanden op zijn kamertje slapen tot dat zijn broertje ongeveer 3 maanden is, dan ga ik een extra ledikant kopen en de oudste gaat dan naar andere kamer verhuizen. Dus een commode kopen is niet nodig als je een wiegje op de slaapkamer heb staan heb je aan een extra verschoonkussen voldoende voor de eerst 3 maanden.
@Dribbel Ah dankjewel, zo'n uitklapbare als die laatste lijkt me erg handig. Al moet ik wel bekennen dat ik hem niet erg mooi vind... @Sunshine Hmm ja misschien denk ik idd te moeilijk en kan het op deze manier ook prima.
SPOLING Commode - beige/wit - IKEA Je hebt bij de IKEA ook een inklapbare commode, mischien een optie?
Bij ons is de babykamer op zolder en de baby zal de eerste tijd bij ons op de kamer slapen. Ik ga ook gewoon op bed verschonen, denk ook zonder aankleedkussen. Zet wel ergens een bakje neer met wat luiers en luierdoekjes en een paar hydrofielluiers, dan gaat dat prima.
Een tip gebruik wel een aankleedkussen want ze plassen je bed gerust onder Ik heb ook mijn zoontje 2x zonder aankleedkussen op bed verschoont en die ging fijn plassen Ik ga denk ik nu ook weer verschonen op bed maar wel met aankleedkussen en mocht het niet gaan op die manier dan koop ik die sniglar commode van de Ikea.
J. heeft alleen in het begin twee keer de commode onder geplast, maar dat kwam dan omdat wij niet snel genoeg een nieuwe luier er onder legden. Kan er ook wel zo'n matje uit het kraampakket onder leggen, deden we bij J. in het begin ook wel eens. Tweede is weer een meisje, heb geen vergelijkingsmateriaal, maar scheelt wel met een jongen, denk ik, ze plassen in ieder geval niet alle kanten op.
Meisjes plassen ook gewoon tijdens het verschonen Ik verschoon nu gewoon op mijn bed, op de grond, op de bank, op de eettafel... Ik zou geen 2e commode aanschaffen voor een 2e kindje. Als je doet badderen kan je waarschijnlijk de commode wel gebruiken en die luiers tussendoor kan je ook op tafel of bed doen.
Ja, maar daar kan je makkelijker iets onder leggen. (Wie weet plast dochter 2 wel alles onder en praat ik dan heel anders...maar dat zien we dan wel weer. )
Ze hebben van by bo een prachtige opklapbare wandcommode .. Vind ik dan Liefs Edith Mama van mees*& juultje
Je hebt ook ledikant en commode in een of is dat weer te groot? Combi Ledikant - Commode Paso Doble | Holland Happy Baby | Baby-Dump Combi Ledikant - Commode Land Van Maas en Waal | Holland Happy Baby | Baby-Dump
Deze hebben wij ook,maar dan voor in de badkamer. Ideaal als de kleine in bad gaat. Veel opbergruimte! Je kunt er voor een aantal euro ook nog een opblaasbaar verschoningmatje bij kopen. Je kindje uit en aankleden en afdrogen in dezelfde ruimte als het badje. Ook op vakantie met de tent, was dit echt een ideale opklapbare commode die weinig ruimte inneemt. Deze witgrijze van het plaatje hebben we, maar er is ook nog een zwarte.