achterop zitje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sweetlakecity, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wie heeft er ervaring met zijn kind van 5,5 dus al bijna zes dat ze niet meer achterop willen?
    Ik heb een twijfel om toch een achterop zitje te gaan kopen ivm de afstand die we straks naar school gaan afleggen (tijdelijk ivm verhuizing en geen ander huis gevonden). Ze kan wel fietsen maar 10 km is wat ver dan. En ik kan best wat aan lichaamsbeweging doen.

Hoe lang zou ik plezier hebben van zo een duur zitje?

2. Twee meisjes

Twee meisjes Niet meer actief

Misschien 1 via Marktplaats aanschaffen?

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    aanhangfiets of zo'n stang om de kinderfiets aan je eigen fiets te monteren? Wij doen ong. dezelfde afstand en overwegen dit, ik vind achterop behoorlijk zwaar, vnl. voor je evenwicht.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Succes ermee trouwens. Ga je in de tussentijd als kind op school is, weer naar huis of werk je tijdens die uren? Ik ben op gastouderdagen tussendoor thuis en fiets dan 40km op een dag, pfoeee...

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Ik zou dan niet een heel stoeltje doen, maar meer een zitje (geen zijkanten dus). Beetje lastig omschrijven. Maar daar kan je dan voorlopig wel mee vooruit.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Je kunt bijv een bobike junior gebruiken, die zijn volop te vinden op marktplaats dus hoeft niet duur te zijn. Is het 10 km enkele reis of retour? Enkele reis is inderdaad best veel, zeker straks in de winter. Maar 10 km retour (dus 5 km heen, en pas uren later 5 km terug) moet vast wel lukken. Het lijkt me best zwaar om een kind van 5,5 jaar achterop te hebben. Ik zou dan eerder voor zo'n stang kiezen om haar fiets aan te hangen (achter jouw fiets, bedoel ik). Ook die zijn vast wel 2e hand op MP te vinden.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon is lang klein geweest en is tot zeker 7 jaar achter op in het kinderzitje gegaan. ( brommer) daarna heb ik een zitje genomen met rugsteun,
    Als het nog een klein meisje is zou ik gaan voor een lekker kinderen zitje. Zitten ze lekker in en hoe je niet bang te zijn dat ze als ze in slaap vallen van de fiets of brommer vallen.

8. Mariska1

Mariska1 Lid

28 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb destijds inderdaad voor vijf euro een stoeltje van marktplaats gehaald, eigenlijk gewoon een zitje met een rugsteun, vaak kun je hierbij ook nog wel een soort middelgordeltje vinden voor weinig geld - als je dat prettiger vindt. 10 km is inderdaad wel een behoorlijke ruk dan ineens elke dag heen en terug.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ik heb via MP zo'n Bobike junior gekocht een maand of twee geleden, want mijn dochter zat ander echt met haar benen in de weg, ze was iets te lang voor het gewone stoeltje. Mijn zoontje zit nu ook daarop achterop. Mijn man heeft nog een Yepp stoeltje achterop, maar die zit sowieso wat ruimer dan die Bobike die ik eerst had.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Even kijken naar het maximum gewicht wat op het stoeltje kan ook. En afhankelijk daarvan (en van haar lengte), kiezen welk stoeltje het beste past. Voor 10 km lijkt me een echt stoeltje wel lekkerder zitten, maar het moet wel kunnen.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Is een (eventueel tweedehandse) bakfiets geen oplossing?

Mijn collega brengt er elke ochtend zijn 2 dochters mee naar school 5 kilometer verder.

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Dank voor de antwoorden. Gaat om enkele reis 10 km. Ik kan met de auto maar dat kost ook benzine. Zou gaan om mijn vrije dagen. Vermaak me in de stad waar ze op school zit en haal dr weer op. Op mijn werkdagen pak ik de auto.

Deel Deze Pagina