Al een tijdje last van klachten, chronische hyperventilatie dachten we. (Huisarts en ik) Maar vandaag krijg ik me toch ineens enorme pijnlijke kramp rondom mn borstkas. Ook een benauwd gevoel ter hoogte van mn maag, wat omhoog kruipt waarna er een boer komt. En dan een branderig gevoel in keel en mond. Ik vermoed dus klachten door maagzuur, maar weet iemand of dat zo pijn kan doen? En dat benauwde? Puur om een idee te krijgen. Voor een diagnose ga ik naar de huisarts.
De pijn op de borst is inmiddels wel weer weg. Ik ben helaas al bekend met pijn op de borst door een hartaanval... dus bij twijfel bel ik geen hap, maar gelijk 112 Het blijft alleen zo onrustig rond mn maag en slokdarm.
Volgens mij kunnen hyperventilatie/paniekklachten ook voelen als maagzuur/maagpijn. En andersom kunnen maagzuur/pijn klachten ook hyperventilatieklachten veroorzaken of aangezien worden voor hartklachten. Maar ik denk dat wij er van achter ons schermpje er weinig zinnigs over kunnen zeggen. Ik zou toch even naar de huisarts gaan als je het vaker hebt.
Ja een beetje wel.. dat is dat benauwde gevoel en die boer daarna. Maar kan wel eten en drinken. Slikken gaat prima.
Dat is ook wel het irritante.. dat al die klachten op elkaar lijken. Mn huisarts was overtuigd van de chronische hyperventilatie (of eigenlijk het disfunctioneel ademhalen) maar door die pijn en dat branderige in mn keel/mond denk ik dus aan mn maag. Morgen inderdaad even bellen. Mja... das morgen pas
Dat kan zeker pijn doen hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet in de gaten moet houden, maar kan absoluut pijn doen.
Ja snap ik. In elk geval als je echt pijn op de borst, in je arm of kaak krijgt, benauwd o.i.d. wordt direct 112 bellen in jouw geval.. Hopelijk zakt het af en heb je een rustige nacht! Ik nam toen ik zwanger was altijd Gaviscon kauwtabletten tegen maagzuur maar die heb je vast niet heel toevallig in huis..
Ontstoken maagslijmvlies wellicht? Dat doet zoooo verschrikkelijk veel pijn Eerste keer dacht ik ook aan hyperventilatie, maar dat was het dus niet. Dan lig ik s nachts wakker, kan geen houding vinden, wat nog het best helpt is op de tweezitsbank liggen en me afzetten met m'n voeten. Klinkt heel raar, maar dat was echt het enige. Sindsdien altijd omeprazol in huis. Enige pijnstiller die je dan kunt nemen is paracetamol (vertelde de HAP, en laat ik die toen net niet in huis hebben gehad) O ja, een schaaltje vla verlicht ook iets, al is t maar een beetje, toch iets ...
Ja tuurlijk doe ik dat.. als er iemand alert is op hartklachten Nee helaas geen gaviscon in huis. Las ergens dat melk kan helpen. Dat maar even proberen.
Dat kan zeker! Mijn ma ging ook met klachten van der hart naar de huisarts en ze kwam terug met een maagbeschermer. Wij vonden het maar raar maar het was echt de oorzaak maagzuur. Zeker even alles na laten kijken om dingen uit te sluiten
Jouw klachten klinken mij bekend in de oren. Zelf ben ik maagpatient, mijn maagkleppen werken nauwelijks waardoor ik altijd maagzuur in de slokdarm krijg en gal in de maag. Zo’n aanval is enorm pijnlijk en vervelend. Mijn internist geeft aan dat de pijn en benauwdheidsklachten overeen komen met de symptomen van een hartaanval. Ik gebruik losec (omeprazol deed niets voor mij) en bij aanvallen codeine 40mg met 1000mg paracetamol. Dat neemt dan de scherpste randjes weg. Ik zou aan je huisarts een doorverwijzing naar de internist vragen.
Misschien slokdarmkramp, google daar eens op, misschien herken je de symptomen. Hoop dat je je snel beter voelt.
Hartklachten kunnen, zeker voor vrouwen, gepaard gaan met maagklachten. Symptomen voor een infarct bij vrouwen zijn vaak iets anders dan bij mannen. Ik maak het in mn werk mee. Veel vrouwen krijgen een raar gevoel op de maag, alsof je iets flink verkeerd hebt gegeten. Braken soms. En pijn tussen de schouderbladen komt vaak voor. Hou het in de gaten. Ga anders even langs bij je arts en laat even een hartfilmpje maken. Just in case. Verder kunnen stress en paniekaanvallen zeker ook gepaard gaan met maagklachten. Ook zuurbranden en hyperventilatie.
Het klinkt wat ik heb gehad. Mijn spieren waren door een verkeerde ademhaling (met oa hyperventilatie als gevolg) zo verkrampt, dat het pijn op zijn borst deed. Bovendien werd de druk op mijn maag groter, waardoor die geirriteerd raakte. Ik heb toen ontspanningsoefeningen bij de cesartherapie gedaan en heb voor een korte duur maagbeschermers gekregen.
Dit heb ik ook gehad en mensen, wat doet dat ontzettend veel pijn! Ik lees alleen dat TS wel gewoon kan eten en drinken, dat kon ik toen niet.. @LadyKikker heb je inmiddels de HA al gebeld/ben je al langs geweest?
Ik heb al eens een hartinfarct gehad en ben daardoor heel alert. Een aantal klachten heb ik al een tijdje en heb daar meerdere ecg's en holteronderzoeken voor laten maken. Volgens de huisarts zou het liggen aan een verkeerde ademhaling. Alleen komen er dus nu klachten bij, waarbij ik aan maagzuur moet denken. De pijn rond mn borst (niet zozeer erop, meer van binnenuit) is even geweest maar trok al snel weg en is gelukkig ook niet meer teruggekomen. (Even afkloppen) Ben wel nieuwschierig wat voor werk je doet?