oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    o wat fijn misspuma gelukkig dat ie weer lekker thuis is en dat ze nu weten wat het is. ik hoop dat het goed blijft gaan geniet er maar weer lekker van dat je kleine ventje thuis is.

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    hihi meneer ligt voor het eerst weer in zijn eigen bedje en jahwel hoor, huilen...maar ja hij is net thuis, en was even het ziekenhuis gewend, dus kan hem niks kwalijk nemen, misschien dat hij nu even die dagen aan het verwerken is...

liefs, misspuma

3. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal,

Ben ik weer even. We zijn dit weekend verhuisd en ik ben nu nog pre-historisch aan het internetten met een inbelmodem, want we hebben nog geen ADSL. Maar ben heel blij dat ik in ieder geval even via de telefoon mijn mail kan lezen en dit forum.. haha, hoe bedoel je, verslaafd?

@misspuma: schrok toen ik het berichtje las dat je zoontje in het ziekenhuis lag.. fijn dat ie inmiddels weer thuis is.

@loesmari: welkom!

Yuri heeft weinig last gehad van de verhuizing, alleen is hij nu ietsje huileriger dan normaal.. maar misschien heeft ie een sprongetje? Hij slaapt nu wel langer door.. 12 uur krijgt ie de laatste fles en dan komt ie weer om 6 uur dus het gaat vooruit!
    Gelukkig heeft ie wel weer gepoept, hij heeft nu om de dag een poepluier.. nog steeds niet helemaal volgens het boekje, maar hij lijkt er weinig last van te hebben. De nieuwe voeding lijkt dus wel enigszins een verbetering te zijn, we kijken het even aan.

Gisteren met de familie Yuri's eerste Sinterklaas gevierd.. de kleine man lag de hele avond bij de oma's op schoot te slapen :) Het was wel erg gezellig!

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo

@Misspuma wat lekker dat je kleine man weer thuis is nu maar hopen dat goed blijft gaan.

@Silly ja idd die grote naald en die kleine beentjes!Ik denk dat ik er meer moeite mee heb dan onze kleine vent. :oops: Ik heb wel een foldertje meegekregen en heb al even op internet zitten kijken hoor er overhet algemeen wel positieve dingen over(mirena)Ik heb van de gyn gelijk al een recept meegekregen.

@Maantje toen ik uit het ziekenhuis kwam heb ik gelijk voor 4 weken een kuur gehad van ijzertabletten.Ik dacht dat mijn ijzergehalte wel mee viel hij was 6,8 maar heb toch die kuur gekregen.

@Lia veel geluk in jullie nieuwe woning.

Vince heeft gister weer een goeie nacht gehad de laatste fles om 22:00
    uur en hij kwam vanmorgen om 6:40! :)
    Ik weet niet of hij dit gaat volhouden zaterdag op zondag een goeie nacht en van zondag op maandag kwam hij toch weer om 4:00 uur mis dat hij er even aan moet wennen maar ik vindt het nual geweldig!

Nou meiden ik wens iedereen een prettige avond en voor degene die net als ik pakjes avond hebben veel kadoos natuurlijk!

Liefs Claudia

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey meiden,

Hij ligt nu vanaf half 7 al heerlijk in zijn wiegje te slapen, zijn we niet gewend dus dit is heerlijk :D .
    Heb nog een foto in mijn album gezet, keano zit op schoot bij sinterklaas die kwam vandaag nog langs in het ziekenhuis, hij heeft ook 2 cadeautjes gehad, een mooie teddybeer en een schaapje die geluid maakt :D echt heel leuk.
    Hij vond het ook heerlijk om bij de sint op schoot te zitten, zat met grote ogen te kijken en aan zijn baard te friemelen haha.

liefs, misspuma

6. Maantje

Maantje Lid

30 nov 2006
    9
    0
    0
    @claudia, mijn ijzergehalte was 6,0. VK was eigenlijk verbaast omdat ik er verder niet moe uitzag. Ik heb met de bevalling wel veel bloed verloren (1100)cc. Er werd mij ook verteld dat een volgende bevalling in het ziekenhuis moet. HELAAS :(

Verder is mijn donderwolk al weer aardig opgetrokken HAHA. Helaas zit ik hier vanavond helemaal alleen. Mannetje heeft cursus :confused:

Iedereen die wel sinterklaas viert: veel plezier :) :)

7. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    goede morgen meiden

Zijn jullie nog verwent gister ik wel hoef de badkamer niet meer uit te komen heb nu genoeg voor het komende jaar ;)

De kinderen zijn flink verwent heb naderhand maar wat kadootjes weggestopt dan hebben ze iedere keer wat nieuws .

Vannacht wel een goede nacht gehad 22:00 de laatste fles en toen om 5:15 weer en we werden met zn allen pas om 9:00 wakker dus ik heb lekker geslapen.

Dan kunnen we nu naar zaterdag uitkijken dan is mn dochter jarig die word dus flink verwend deze week .

@MissPuma: goed om te lezen dat je kleine man weer thuis is en dat je nu weet wat hij heeft.
    Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.

@lia veel geluk in jullie nieuwe woning.

liefs jacoba :D

8. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Mijn hb gehalte is bij de vk ook gecontroleerd; was 6.8 dus ik dacht dik in orde (tijdens zwangerschap was 7.0 goed) maar dat is voor zwangeren. Bij niet zwangeren is de ondergrens 7.5 en moet ie tussen de 8.0 en 8.5 zitten dus veel te laag. Moet weer floradix gaan gebruiken. Denk dat ze alleen hb gehalte controleren bij bloedtransfusie of hevig bloedverlies.

Vanacht weer een lekkere nacht :cry: . Om 21.45 fles gegeven; konden het niet langer rekken. Vanacht om 00.30 kwam ie weer; gerekt tot 01.15 en toen om 4.45 had meneer weer honger. Hij is erg verkouden dus hoop dat dat gauw over is. Ook spuugt hij de laatste veel. Misschien ook met de verkoudheid te maken, ik weet het niet. Nu ligt meneertje natuurlijk heerlijk te slapen. Zou willend dat hij dat 's- nachts beter deed. Voel me nu moe en heb een beetje een baaldag. Hoop dat het morgen anders is.

@Misspuma, fijn dat jullie mannetje weer thuis is en dat het goed gaat met hem.

Silly

9. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Meiden,
    Vannacht weer een goede nacht gehad. Om 21.00 de laatste fles en Chenoa kwam pas weer om 3.30 en daarna om 8.00. Verder is ze zelf overgegaan naar 5 flessen (omdat ze de nacht langer doorhaalt). Ook drinkt ze ff wat meer, zelfs flessen van 165cc gaan naar binnen! Het wordt toch nog wat hopelijk. Ga het nu zo proberen te rekken dat ze wat later de laatste fles krijgt en dan hopen dat ze dan langer slaapt.. Wie weet!
    @silly, hopen dat vanancht beter gaat.

Liefs Marloes

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ben benieuwd wat mijn ijzergehalte de volgende keer is. Was bij bevalling bijna 2 liter bloed verloren en ik geloof dat mijn ijzer toen iets van 5 nog wat oid was. Het was in ieder geval net te veel voor een bloedtransfusie. Heb nu ijzertabletten en het gaat nu 6 weken later wel beter, maar zonder middagdutje red ik het nog steeds niet om langer dan 12 uur achter elkaar wakker te zijn. Niet echt leuk.

Yuri is echt ontzettend huilerig... weet niet of het door het sprongetje (wat ie volgens Oei! Ik groei nu ongeveer zou moeten hebben), de verhuizing of de verandering van voeding komt. Of alledrie. Word er een beetje onzeker van. Hij heeft in ieder geval vandaag al wel 2 poepluiers geproduceerd, dus dat gaat gelukkig wel weer goed.

Heb geloof ik ook een beetje een baaldag :(

11. Maantje

Maantje Lid

30 nov 2006
    9
    0
    0
    @Lia, zo 2 liter bloed en geen bloedtransfusie. :confused: ik dacht dat ik veel verloren had. Ik kan me voorstellen dat je overdag nog ff slaapt. Was je ook 3 weken lang een wandeled spook ?Ik wel. dus maar gauw een zonnebankie gepakt.

12. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey meiden,

Het was weer mis met Keano vandaag, dus wij vanavond naar de HAP, en we worden weggestuurd met het antwoord: Keano is een huilbaby en dat gaat meestal na 4 a 5 maanden over, maar naar mijn mening bestaan er geen huilbaby's, en pfff nog 5 maanden zo dat trek ik echt niet hoor!

liefs, misspuma

13. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Nou, kwam het er maar van overdag slapen... met het nieuwe huis is het zo druk. De eerste 2 weken liep ik echt op mijn tandvlees, tot ik van mijn huisarts ijzertabletten kreeg, waarvan ik voor de verandering NIET verstopt raakte. Dat heeft wel iets geholpen, maar ik vraag me soms echt af hoe ik het allemaal moet gaan doen... werken, huishouden, baby verzorgen... om nog maar niet te spreken van de sociale evenementen. Yuri slokt zo'n beetje al mijn tijd op en dan heb ik nog een makkelijk kind! Zit er echt ef doorheen. Yuri was heel hard aan het huilen vanavond, voel ik me nog een slechte moeder ook... ben maar ef met hem mee gaan janken :)

@Misspuma: Zou je ze niet? Naar mijn mening huilt een kind ook niet zo maar, dan moet er toch echt wel iets aan de hand zijn... ik wens je veel sterkte, want dit is echt een heel vervelende situatie voor jullie...

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ misspuma nou ik vind dat wel een stomme reactie van de hap als of je verdorie net voor je lol het hele weekeind in het ziekenhuis hebt gezeten. ik denk ook dat een baby huilt met een rede al is de rede soms verdomd moeilijk te vinden. gewoon een huil baby vind ik zo makkelijk gezegt.

rene heeft vanmiddag zijn 1e prikjes gekregen. hij huilde maar heel even. haha mama had er bijna meer moeite mee als meneer zelf. hij heeft er tot nu toe gelukkig nog geen last van. hopelijk vanacht ook niet. het is trouwens gelukt om de laatste voeding te verschuiven naar half 11 11 uur en hij slaapt dan door tot 6 a 7 uur heerlijk heb de afgelopen nachten ff kunnen bij tanken. hopelijk blijft dit zo. ik moet de 12e pas terug voor de nacontrole. ben ook benieuwd wanneer de :evil: :evil: weer komen.

15. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo meiden

@Misspuma,Ik ben het idd met de rest eens.Een baby huilt niet zomaar.Ik hoop dat er snel wat aan te doen is want zo hou je het idd geen 5 mnd vol.Sterkte meid!

@Lia,Over een paar weekjes ben je er zo aan gewend dat alles vanzelf gaat en kost dan ook minder tijd.Toen ik mijn dochtertje kreeg had ik ook van die dagen dat ik het ff niet zag zitten maar het is allemaal goed gekomen :) Maar je hebt gelijk hoor nu met 2 kids denk ik ook af en toe hoe ga ik dit doen als straks mijn verlof afgelopen is!Ik heb nog ff verlof dus wil nog niet denken aan werken.

@Tweety,gelukkig maar dat Yuri niet veel last heeft gehad van zijn prikjes.Bij mij zijn de :evil: :evil: vanmorgen gekomen,aan de ene kant blij dat alles weer normaal werkt maar aan de andere kant heb ik het ook niet gemist :)

Lekker is het als ze zo door kunnen slapen ik heb ook een paar nachten lekker kunnen slapen.Laatste fles om 22 uur en dan pas weer om 6:45,maar afgelopen nacht had hij toch trek en kwam om 2:30 maar heeft toen slechts 60cc gedronken.Is kijken wat hij er vannacht van maakt.
    Ik ga vanmiddag een kerstboom kopen en dan ga ik hem samen met mijn dochtertje opzetten.Wie van jullie heeft de kerstboom ookal staan?Ik vindt het altijd zo gezellig en helemaal als ik zo naar buiten kijk met dat snertweer!

Liefs Claudia

16. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ze kijken naar je hb gehalte. Boven de 4.0 krijg je geen transfusie. Mijn hb was 3.0 en dat is gevaarlijk laag dus dan is een bloedtransfusie bittere noodzaak. Bij m'n 1e was ik bijna 2 1/2 liter bloed verloren en was mijn hb 4.3. Maar dat was 5 jaar geleden en toen gaven ze makkelijker bloed bij dan dat ze dat tegenwoordig doen (volgens de gyn.).

Silly

17. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Lia, ik ken het. Bij de 1e voelde ik me ook zo opgesloten. Wilde ook weer van alles gaan doen. Heb toen ook heel veel zitten huilen. Gelukkig is het bij een tweede een stuk makkelijker. Kop op meid, het lukt je best allemaal.

@Yentl, tjee ben echt jaloers dat Vince al een paar nachten lekker heeft doorgeslapen. Wat lijkt me dat heerlijk. Quinn werd vanacht om 1.30 wakker maar heb hem om 2.30 eten gegeven en toen kwam ie om 7.00 dus dat doorslapen bij hem zit er voorlopig nog niet in :( .

@misspuma, idd lekker makkelijk zo maar jij zit met een huilend kindje en je weet niet wat er aan de hand is. Sterkte meid.

Silly

18. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Misspuma, Daar word je toch ook niet goed van he.. Je zou ze wel wat aan willen doen.. Maar is een osteopaat niets voor je? Ik heb er al goede berichten over gehoord.
    @ Lia, heeft Yuri geen sprongetje? Chenoa huilde zondagavond ook heel hard. Net of ik haar wat had aangedaan.. Gelukkig is dat nu over.
    @ tweety & Yentl, wat goed he dat doorslapen!
    Chenoa heeft vannacht ook voor het eerst helemaal doorgeslapen. Had om 21.45 de laatste fles gegeven en ze kwam pas weer om 6.00. Voordat ze echt sliep was het wel 23.15, maar dat had ik er wel voor over. Hopen dat dit vannacht weer zo gaat!

19. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @MissPuma:Ik ben het met de anderen eens dat een kind niet zomaar huilt.
    Tegenwoordig krijgt je kind als het even te veel huilt gelijk het stempel huilbaby gewoon omdat ze te laks zijn om naar een oorzaak te zoeken.
    sterkte en zit je er doorheen kom je lekker hier klagen.

@claudia:ik zou geen kerstboom opzetten was bang dat Elisa voor tarzan gaat spelen.
    Nu heb ik wel alles versierd maar met de boom vind ik toch gezelliger ik zet hem maandag neer na de verjaardag van Elisa en ik zie wel of hij de kerst overleefd.

Gisteravond heeft Martina om 8uur de laatste fles gekregen ze was niet wakker te krijgen om 23:30 ze werd wakker om 1:30 en toen om9:00.
    Ik ga nu maar met de laatste fles aan het schuiven mischien gaat ze dan de nacht door.

liefs jacoba :D

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hij heet geen yuri maar rene mijn zoontje maar maakt niet uit hoor.

vanacht heeft ie ook gelukkig weer gewoon geslapen geen last gehad van zijn prikjes. gelukkig zijn we daar heel huids door heen gekomen haha. vanmorgen werdt meneertje pas om 7.45 wakker en na zijn flesje te hebben gedronken is ie nog ff lekker verder gaan knorren tot 10.45. nu ligt ie klaar wakker te zijn in zijn wippertje. nou ja wakker hij ligt ook te geeuwen zie ik nu dus wordt weer bed tijd denk ik. ik ga van het weekeind denk ik de boom opzetten ben nu druk bezig met mijn raam te versieren doe altijd een tekening erop. zodra die klaar is maak ik een foto voor in mijn album. ga gauw weer ff met mijn mannetje knuffelen voor ie naar bed gaat.

Deel Deze Pagina