@jacoba Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Elisa. Maak er een mooie leuke dag van \/ Liefs Claudia
Nou, DE speen dus niet kunnen vinden. De mensen bij de Etos zullen wel gedacht hebben, want ik hield iedere verpakking tegen het licht om te kijken of ik er silicon nipple op kon ontwaren Ze zagen er wel het zelfde uit (kersvormig, iets langwerpig, met van die groefjes) maar ja... nu alleen dus nog bij de Prenatal kijken, anders zou ik echt niet meer weten waar ie vandaan is gekomen.
@claudia weet je wat ik zo raar vind ze zeggen je mag nog niet die nutrix geven maar het is rijstebloem en ik gebruik de hongerige baby van frisio en daar zit rijdte bloem in? zou ik dan eigenlijk ipv de hongerige nutrix kunnen gaan mengen met de voeding die ik dan normaal gebruikte? wat denk jij? @jacoba gefeliciteerd met je dochtertje hoop dat ze/jullie een leuke dag heeft/hebben gehad. rene wil niet meer in zijn bedje slapen. als ik hem er in leg is het huilen geblazen. alleen na zijn laatste fles gaat het goed dan slaapt ie wel.(raar joch heb ik toch) over dag niet en rond een uur of 8 ook niet als ik hem nou op zijn buikje leg dan is ie wel stil doe dit in de box wel dan ben ik erbij hij draait goed met zijn hoofdje alle kanten op maar durf het toch niet op bed te doen.(ja alleen met 20 duizend keer naar boven en kijken) wie weet hoe ik het kan oplossen? verder is het een vrolijk kin lachen als een grote vent haha hij heeft de grootste lol als ie maar niet zijn bedje in hoeft
@Tweety ik heb dat idd ook gelezen.Ik had Vince eerst op de nutrilon forte(is al voeding voor hongerige baby's) maar hij had nog steeds honger ben overgestapt op friso (de gewone)dit gaat goed hij krijg 165 cc en de laatste fles geef ik 180cc met nutrix erin.(wilde eerst de gewone friso proberen de friso voor hongerige baby's kon ik altijd nog nemen) Hij slaapt er aardig op en heeft geen krampjes en poept goed. Welke voeding gaf je rene eerst dan? Ik weet niet of je dat dan beter kan geven.Vince had ooka altijd honger maar nu met friso en de laatste fles nutrix gaat het voorals nog uitstekend! Wij hebben hier ook een mannetje dat niet in zijn bedje wil maar lekker gezllig beneden in de box wil slapen.Vince slaapt ook het liefst op zijn buikje ik laat hem beneden in de box weleens op zijn buikje slapen en boven op bed ook maar alleen als ik boven dan aan het werk ben ofzo. Liefs Claudia
@Claudia ik gebruikte altijd de frisio comfort voor rene zijn ontlasting die was kei hard toen ie 2 weekjes oud was ongeveer een 3 weekjes geleden bleef ie huilen na zijn flesje 180/6 kreeg ie en nog huilen ben toen over gegaan op de frisio hongerige 4 en 2 van de comfort. toen ik comfort gaf werdt ie ook lekker moe na een fles want dat was dikker de hongerige vind ik erg dun vergeleken met de comfort. rene spuugde ook nooit met de comfort met deze weer wel maar dat heeft dus met de dikte te maken want de comfort is ook voor spugende babys. rene poept nu 1x per 2 a 3 dagen een hele poep explosie haha. heb ff gekeken op de verpakking en op de site van frisio. de samenstelling is hetzelfde als de normale voeding alleen hebben ze er rijstzetmeel aan toegevoegd dat wordt dus de hongerige baby. is dan toch hetzelfde als wat jij geeft?
Vince poept bijna iedere dag! Is moeilijk dan om de juiste voeding te vinden. Ik dacht dat ik al lang op zoek was geweest maar bij jouw is het ook zoeken lees ik nu!Op het cb zeiden ze tegen mij dat ik gewoon op de nutrilon moest blijven want hij moest eerst wennen en regelmaat krijgen,ja hoe kan hij nou regelmaat krijgen als je dan om de 4 uur en dan om de 2 of 3,5 uur een fles moet geven?!Ik heb dus gedaan waarvan ik dacht dat het goed was en ben over gestapt op de friso en het bevalt me prima hij komt keurig tussen de 3 a 4 uurtjes en zijn laatste fles krijgt hij tussen 22 en 23 uur soms komt hij om tussen 4 en 5 uur snachts maar vaak slaapt hij door tot 6:30.Ik heb niks gezegd op het cb (moet donderdag weer) Je moet denk k zelf een beetje expirimenteren,en kijken waar jouw kleintje het beste op reageerd. Liefs Claudia
Hey meiden, @ Jacoba: Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Alles gaat nu weer goed met Keano, weet niet wat het was, misschien een sprongetje? Hij spuugt niet of nauwelijks meer , en hij begint ook wat beter in zijn bedje te slapen overdag. 'S avonds hebben we geen kind aan hem, we leggen hem na zijn flesje van 19.00 op bed en horen hem heel de avond niet meer, moeten hem zelfs tussen 22.00 en 23.00 met veel moeite wakker maken hihi, en dan slaapt hij weer tot een uur of 07.00 (als ik hem niet wakker maak vermoedelijk nog langer!), maar ik maak hem 's ochtends liever wel wakker, anders kom ik zo met mijn tijden in de war...misschien mag er wel een flesje af hij krijgt nu 5 flessen van 165cc misschien dat ik naar 4 flessen mag, zal het maandag op het consultatiebureau eens vragen, maar misschien komt hij dan 's nachts...nou ja ik zie wel...hij krijgt maandag ook zijn eerste prikjes ben er wel een beetje nerveus onder...maar gelukkig kan mijn man mee! . Spreek jullie snel weer, liefs, misspuma
@ Misspuma wat lekker dat het nu zo goed gaat met keano! Alvast veel succes op het cb,Vince krijgt donderdag zijn eerste spuitjes. Ik vindt het ook nooit leuk om dat kleine hummeltje te zien als ze hem prikken maar wat ik wel geleerd heb is dat je de plekken waar geprikt gaat worden even moet warm wrijven voordat de spuit erin gaat ze hebben er dan minder last van. Liefs Claudia
Oke Yentl zal het plekje goed warm wrijven! Heb nog een leuke foto van kenao in mijn album gezet, lag hij lekker in ons bed hihi! liefs, misspuma
@claudia ik zal het een gaan bekijken op zich ben ik tevreden over de voeding die ik altijd gaf alleen was het voor rene niet genoeg(hongerleier hihi) maar ga het denk ik toch maar eens proberen kijken wat ie ervan vind (en ik natuurlijk). @misspuma gelukkig dat het weer beter gaat met keano. rene heeft ook zijn prikjes gekregen afgelopen woensdag ik geloof dat ik het erger vond als hij het was maar even huilen grote vent van me. en 2 grote pleisters op zijn beentjes. zie foto.
hoi dames Het was een drukke maar vooral leuke en gezellige dag . Ze is echt verwent. Nou dan staat de volgende verjaardag alweer voor de deur want donderdag ben ik zelf jarig . Lusten jullie nog taart is nog wat over liefs jacoba
@Misspuma: fijn dat het weer beter gaat met Keano. Zal de foto ef bekijken als ik weer gewoon een normaal ADSL-modem heb, zit nog steeds met een inbelverbinding en foto's binnenhalen duurt een eeuwigheid (of ik heb te weinig geduld) Oeh, taart... lekker! Al moet ik na de Kerst echt op dieet. Tijdens de zwangerschap 20 kilo aangekomen en daar is dan nu wel weer 10 kilo vanaf, maar met alle toestanden rond de verhuizing is gezond eten er bij ingeschoten. en zie ik er dus nog steeds uit als een hangbuikzwijntje. Als het goed is, krijg ik volgende week een nieuwe (2e hands) kinderwagen en als het weer een beetje meezit, kan ik dan ook wat meer met Yuri gaan wandelen. Met de kinderwagen die we nu hebben (eentje uit grootmoeders tijd die mijn schoonma nog had staan) kan ik echt absoluut niet overweg. En hij past ook amper in de auto, dus als ik een keer in het bos wil gaan wandelen ben ik aangewezen op de Maxi-Taxi wat ook niet zo goed is voor zijn ruggetje. Ik was voor mijn zwangerschap al niet de slankste, maar nu... baal ik best wel van. Kan mijn oude broek op zich wel weer dichtkrijgen, maar dan zit ie zo strak dat ademhalen bijna niet gaat. En het staat niet charmant. Enerzijds wil ik geen nieuwe kleren kopen, maar anderzijds ben ik mijn aangesnoerde positiebroeken ook meer dan zat. Pfffttt... wat een overwegingen op de zondagmorgen. Ik mix nu de Comfort met de standaard Nutrilon (die had ik nog staan, daarna neem ik de gewone Friso), want met alleen Comfort ging het poepen bij Yuri iets te goed. Dus nu 3 Comfort en 2 Nutrilon en hij heeft nu om de dag een poepluier. Doorslapen is er nog niet echt bij. Gisteren kreeg ie omstreeks 10 uur zijn laatste fles en dan komt ie toch wel weer rond een uur of 4 en dan weer omstreeks half negen. Hoop dat ie als ik weer ga werken in januari wat beter doorslaapt, maar dat zien we dan wel weer. Gisteren kreeg ik trouwens een live-voorstelling... BAH! Ik zag hem in het wippertje al persen met een rood hoofdje, dus ik wou na een kwartiertje zijn luier verschonen.. nou, ik had de luier er nog niet af of er kwam nog een hele lading en hij begon ook nog eens te plassen... BAH! En meneer lag gewoon onverstaarbaar de kast te bestuderen. En papa lag nog lekker te slapen (toegegeven, hij kwam uit de nachtdienst, hoor). Yuri wil juist niet in de box slapen, alleen in bed of op schoot. Meestal leg ik hem na zijn flesje even in de box en dat houdt ie hooguit vijftien minuten vol, voordat ie een keel opzet. Ik zet hem dan nog even in zijn wippertje en als ie dan begint te huilen en te geeuwen leg ik hem op bed. Gaat meestal goed. Hij lijkt nu wel de Nijntje-spiraal in zijn box te hebben ontdekt (het duurde ook even voordat zijn warhoofd van een moeder had uitgevogeld hoe ze die spiraal dan in de box moest hangen, maar dat terzijde). Hij sloeg steeds met zijn hand tegen het rinkelbelletje en keek er daarna vol verwondering naar... was echt mooi om te zien. Morgen is ie alweer zeven weken.... wat gaat het HARD!
@lia, Quinn heeft ook dikkere voeding (omneo) en ik gebruik de 0 maanden speen van de etos. Hij drinkt meestal zo rond de 20 min. z'm flesje leeg. Qiunn had om 22.00 z'n fles gehad maar werd om 1.30 alweer wakker dus heeft m'n vriend 'm mee naar beneden genomen en zijn ze samen op de bank in slaap gevallen. Toen heeft hij Quinn om 3.30 z'n fles gegeven en vanmorgen om 6.45 wilde meneertje alweer drinken. Nog steeds zit z'n neusje erg dicht. Het enige wat helpt is neusspray. Hoop dat als hij geen verstopte neus meer heeft dat ie dan wat langer doorslaapt want hij slaapt er zo onrustig door. Fijn yentl dat die vezelmix helpt. Misschien ga ik dat ook maar eens proberen. Quinn drinkt 's-nachts echt nog wel 140 cc dus das wel veel. @Misspuma, fijn dat het weer wat beter gaat. Silly
@ Tweety : Angelina wilde ook altijd bij mij in slaap vallen, ook altijd gedaan vanaf het begin. Heb ook elke keer geprobeerd in dr bed, maar wilde niet en krijste alles bij elkaar. Nu let ik goed op, als ze in dr oogjes wrijft of gaapt gaat ze direct naar bed. Zonder moeite en ze slaapt gelijk. Ik leg haar nu ook wakker in bed doe dr muziekje aan en ze is zo vertrokken ! Heb een heel ander kind, en ineens weer tijd voor andere dingen. Verder gaat hier alles goed, ze probeert elke keer te draaien, lukt niet en word dan boos (haha). Prikje had ze wel last van, beetje koorts verder niet veel. Lekker paracetamol gegeven en ze ging slapen. Toen ze wakker werd nergens meer last van. Ik geef nu de laatste fles om 22.30 uur en slaapt tot 7.00 uur en soms 7.30. Verder bij de rest ook alles goed ?
hieper de piep hoer we hebben er een nichtje bij. vanmorgen is mij nicht bevallen van een dochter we zijn weer een keer oud tante geworden zoals dat zo mooi heet haha. we liepen met z'n 4e zwanger in de fam. iedereen is nu bevallen en rene heeft het heel moeilijk straks tussen al die meiden 3 tegen 1 ahhh. @gabje20 rene is nog steeds aan het gillen als ik hem in zijn bedje leg maar ik heb nu gemerkt dat als ik hem op zijn buikje leg er niks aan de hand is dus doe dat nu maar en na de laatste fles gaat ie gewoon op zijn ruggetje niks aan het handje het is ook zo'n raar joch. verder is het toch nog zoeken met de juiste voeding elke keer als zijn flesje leeg is gaat ie huilen dat ie meer wil ik meng de comfort nog met de hongerige ivm zijn ontlasting maar ga nu maar weer meer hongerige geven. we zien wel hoe de ontlasting wordt dan.
Hey meiden, Keano heeft zijn eerste prikjes gehad, hij ligt nu heerlijk te slapen, heb nog geen koorts vernomen, misschien straks bij zijn flesje van 3 uur, heb gelukkig al wel zetpillen in huis Verder moest hij even huilen bij de prik maar in de auto lag hij alweer te snurken...nu ligt hij ook in zijn bedje te slapen liefs, misspuma
Heej dames, Balen, na drie keer met kpn gebeld te hebben, nog steeds geen usb adapter gekregen, dus nog steeds geen internet. heb nu even die van mijn moeder te leen, zodat ik weer even mee kan lezen. KPN heeft nu beloofd dat het deze week nog geregeld wordt, dus we zullen zien.... @ Tweety: René heeft dus zijn eerste prikjes gehad. Ik denk dat moeders het inderdaad vaak erger vinden dan de kleine zelf...haha. Zo zielig altijd die prikken bij zo'n kleintje. Wat betreft het slapen in het eigen bedje......Jayna heeft het ook dat ze er 'snachts prima in slaapt en overdag en vooral 's avonds na de voeding rond 19.00 uur, is ze steeds weer wakker in haar eigen bed. Dus kunnen wij heel wat keren op en neer om haar speentje weer te geven. Jayna slaapt het liefst overdag beneden in het lawaai. Is dan niet wakker te krijgen. Probeer haar toch steeds weer in haar eigen bedje te leggen zodra ze in haar oogjes wrijft. Gaat vandaag redelijk goed, dus wie weet wordt ons volhouden beloond.. @ Jacoba, alsnog gefeliciteerd met je dochter. Fijn dat jullie een gezellige dag gehad hebben. @ Lia, het gaat inderdaad erg hard, Yuri dus ook alweer 7 weken. Fijn he zo'n live- voorstelling, tijdens het verschonen. Jayna kan daar ook wat van. Vooral als je net weg moet en dus weer helemaal kan verschonen inclusief nieuwe kleertjes. Leuk zeg dat Yuri het nijntje spiraal lijkt te hebben ontdekt. Inderdaad erg mooi om te zien hoe snel die kleintjes zich te ontwikkelen, blijft zo bijzonder allemaal! @ Silly, vervelend zeg dat Quinn een verstopt neusje heeft en daardoor onrustig slaapt. hopelijk is het snel weer over. @ Gabje: lekker zeg dat de kleine meid zo goed doorslaapt. En ook dat ze nu zo goed in haar eigen bed slaapt. Hoop dat Jayna het vanaf vandaag dus ook zo goed gaat doen in haar eigen bed overdag. @ Miss puma, fijn om te horen dat het weer goed met Keano gaat. Dus ook zijn eerste prikjes gehad. Hoe is het nu met hem? Verder nog geen last van gehad? Mijn meisje ligt nu dus lekker in haar eigen bedje te slapen. Afgelopen nacht ook goed geslapen. Van 22.15 tot 05.30, terwijl ze normaal halverwege de nacht voor een voeding komt en ook later in slaapt. Ze had om 22.15 de hik en wou haar speentje niet, dus ik dacht "laat haar maar even dan geef ik straks het speentje wel als ze gaat huilen. Maar toen werd ik dus om 05.30 wakker toen ik haar hoorde en is ze dus zelf zonder speen in slaap gevallen! Met de BV gaat het trouwens wisselend. Ik heb nogal veel melk. Soms drinkt ze heel goed, maar soms gaat het ook te snel voor haar en is ze snel gefrustreerd en wil niet meer drinken en valt dan uiteindelijk in mijn armen snikkend in slaap. De laatste voeding en nachtvoeding kolf ik af en geef uit een flesje, zodat ze dan genoeg krijgt en rustig kan gaan slapen. ben benieuwd of ze nu wel genoeg aangekomen is. 19 dec. weer naar het CB, dus we zullen zien. Op zich heeft ze genoeg natte luiers en is het een tevreden meisje, dus zou je zeggen dat het wel oke is, maar toch twijfel ik een beetje. Nog even een hele andere vraag. Ik weet niet of jullie er ook al mee bezig zijn, maar ik ben een beetje zoekende naar passende anticonceptie. Ik geef dus BV en nu zegt de huisarts dat ik dan niet aan de pil kan. Ik dacht zelf dat er een special pil was die wel met BV kan. De huisarts begon meteen over een spiraaltje, alleen heb ik daar niet hele goede verhalen over gehoord. Weet niet zo goed wat ik nu moet. Nou een heel verhaal deze keer. Dat krijg je als je zo lang niet online bent geweest. hoop dat ik gauw weer wat regelmatiger op het forum ben. Veel liefs Sämira
Hey meiden, Net Keano zijn temp gemeten bij het verschonen van zijn broekje nou was netjes 37,4 graden dus keurig! Verder is hij nu weer in slaap gevallen in zijn bedje...hebben ze er misschien slaappillen doorheen geduwd hihi. Tja Keano had weinig last van de prikjes alleen moeders vond het zo zielig ! Maar ben blij dat Keano nergens last van had! liefs, misspuma
Hallo meiden Wat een k**weer zeg!Ben vandaag al 4x zeiknat geregend wordt daar zo sjagerijnig van,van dat weer!Geef mij de zomer maar. Vince heeft blijkbaar zijn dag ook niet vandaag de hele dag aan het huilen niks is goed.Niet slapen op bed,niet in de box niet in de wipstoel niet opgetild niks niks niks. En hij heeft om de 3 uur honger gillen als een speenvarkentje en dan niet de hele fles leeg drinken omdat hij dan in slaap valt en met geen mogelijkheid wakker te krijgen is.Hoop dat het morgen wat beter met hem gaat. @Lia leuk als ze van alles gaan ontdekken. @Silly hoe gaat het nu met Quinn?Nog steeds verkouden?Vince is ook nog verkouden niest veel en heeft veel last van slijm. @Gabje20 leuk is dat he als die kleintjes iets willen en het lukt niet! @Tweety van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie nichtje,en idd rene zal het nog lastig zat gaan krijgen tussen als die dames! @Misspuma wat lekker dat keano geen last heeft van de prikjes! @Semmi zeker balen hopen dat de kpn hun belofte nu dan wel nakomt en je weer lekker mee kunt kletsen. Liefs Claudia