oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej dames,

Zo, net samen met mijn mannetje en dochter genoten van een heerlijk kerstdiner bij ons thuis. Het is het super gezellig en bijzonder zo'n eerste kerst met z'n drietjes. We genieten volop en zullen zo de kadootjes uitpakken. Fijne dagen nog allemaal!

Liefs Sämira

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal!

Even opscheppen over mijn superbaby :D Hij was vanochtend wel weer om half 7 wakker, maar hij voorzag waarschijnlijk al dat ie vandaag een topprestatie ging leveren... had hem op z'n buikje in de box gelegd en stond in de keuken de flessen schoon te maken. Hoor ineens hard gehuil, dus ik ga kijken en..... *tromgeroffel*.... hij lag op zijn rug! Meneer had zich dus zelf omgedraaid en was er erg van geschrokken. Daarna herhaalde hij het zelfde kunstje nog een keer (mama wou weten of het geen toevalstreffer was), maar daarna ging ie echt keihard huilen. Hij ligt nu uitgeput in zijn bedje :D goed, he?

Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest en dat was erg gezellig. Vandaag staat de schoonfamilie op het programma. We hadden op Kerstavond al kadootjes uitgepakt en Yuri vond het zo spannend dat ie in zijn wipstoeltje in slaap viel :D Ach, het is nu ook natuurlijk vooral leuk voor zijn papa en mama :D

@Jacoba: fijn dat ze zo door heeft geslapen.. is idd schrikken als je uit jezelf wakker wordt in plaats van de baby.

Nou, ik wens jullie nog een fijne Tweede Kerstdag!

3. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    MERRY X MASS !

Haha leuk he lia ! Angelina had dat van de week ook spontaan gedaan, daarna niet meer.

Vandaag ook een super dag wordt vanmorgen wakker om 8.15 en denk waar is die kleine..... ligt ze nog lekker te slapen! Gister lag ze er om 9.30 in en tot vanmorgen 8.15 heerlijk liggen slapen !
    echt super...

Verder graait ze naar dingen, vind alles leuk en moet overal even aan zitten.

Fijne dag allemaal!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lia o wat super rene l;ukt het nog niet als ie het probeerd en het wil niet lukken wordt ie zo boos haha. rene heeft tot 8.45 geslapen hij is goster avond heel de avond wakker geweest dus was een drukke dag bij opa en oma dus hij was erg moe. ligt nu ook weer uitgeteld na het douchen in zijn box te pitten. vandaag nog een druk dagje en dan is het weer ff zoals vanouds.

5. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @lia, snap hoor die superbaby van jou ;) .

Quinn ligt nu nog heerlijk te slapen. Gisteravond om 22.30 de fles. Vanacht niet wakker geworden :D en vanmorgen om 7.00 uur de fles en nu (10.00 uur) ligt ie nog te slapen. Onze oudste slaapt bij oma dus wat een nachtrust :D . Als hij dit zo blijft doen gaan we de avondvoeding wat vervroegen. Ga direct toch maar even stiekum kijken bij 'm ;) .

Direct lekker even ontbijten en dan even hardlopen (het diner van gisteren eraf sporten :oops: ).

Silly

6. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Goedemorgen allemaal.
    Nou volgens mij begint Quinn het doorslapen door te krijgen. Na z'n laatste fles (meestal rond 22.30) komt hij tussen 6.00 en 7.00. Vanmorgen was het 6.30 dus ben zeer tevreden. Daarna nog lekker even teruggekropen en de oudste achter de computer gezet want die was natuurlijk al wakker. Net hoorde ik Quinn dus wilde hem uit bed halen maar toen hij z'n tutje kreeg gingen z'n ogen weer dicht dus toch nog maar even laten liggen. Ben hier zo blij mee.

@Yentl, Quinn probeert ook van alles in de box te pakken maar nog zonder succes. Wat ook leuk is, houdt hij z'n arm omhoog en dan ligt ie daar heel interessant naar te kijken. Pas had ie een oranje truitje aan, lag hij net met van die grote ogen te kijken van, wat heb ik nou weer aan :D .

En iedereen zich weer lekker rondgegeten de afgelopen dagen. 2007 maar weer een goed voornemen. Veel sporten en wat minder snoepen ;) .

Silly

7. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Silly: Dat gaat de goede kant op! Yuri had vannacht om 1 uur nog de fles gekregen van papa en vanochtend kwam ie pas weer om kwart over 8... echt luxe, ik heb dus van 11 tot kwart over 8 kunnen slapen.

Vanochtend lukte het kunstje overigens niet meer of hij had er geen zin in :) Maar was wel trots toen ik het gisteren aan de schoonfamilie vertelde.

Ben eerlijkgezegd wel blij dat de Kerst weer voorbij is. 1e Kerstdag bij mijn eigen familie vind ik dan toch ook weer ef anders dan bij de schoonfamilie (bij mijn ouders heb ik een hele tijd met Yuri op het bed van mijn ouders met hem gelegen omdat ie niet kon slapen en dat zou ik bij de schoonfamilie niet zo snel doen) en op het eind was ik het zitten zoooooo zat!
    Vandaag dus gewoon weer een normale dag!

Moet in het nieuwe jaar ook hoog nodig weer aan de lijn; ik zag mezelf gisteren op video en ik schrok behoorlijk. Ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen en ik was daarvoor al niet bepaald mager. Na mijn zwangerschap woog ik eigenlijk al direct weer 10 kilo minder, maar met de stress rond de verhuizing en de daarmee gepaard gaande take-aways en troost-chocolade-repen vrees ik dat ik eerder ben aangekomen dan afgevallen. Ik kan ook mijn oude broeken nog niet aan (ze gaan dicht, maar het ziet er dus niet uit, zo strak) en dat is wel een goede graadmeter. Heb nu dus het boek van Sonja Bakker in huis gehaald en daar gaan we in januari de overtollige kilo's maar mee te lijf :( Ben ook niet echt dol op sporten, maar heb me voorgenomen om als het weer het toe laat iedere dag minstens een halfuur te gaan wandelen. En dan tegen de tijd dat ik weer netjes op gewicht zit, beginnen we waarschijnlijk aan nummer 2 :)

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi meiden

De kerst is weer voorbij op naar oud&nieuw!Gaan jullie nog iets leuks doen met oud&nieuw?

@Silly wat goed zeg ik denk dat Quinn het idd door heeft nu!Lekker he als je weer een beetje behoorlijk kan slapen!Vince heeft dat met zijn handjes hij kan heel aandachtig naar zijn handjes en vingertjes gaan liggen kijken zooooooo lief!
    @Lia Het slapen van Yuri gaat ook erg goed,lekker hoor!Ik snap je wel een beetje hoor,ik doe ook dingen eerder bij mijn eigen fam dan bij mijn schoonfam alhoewel ik me wel heel erg op mijn gemak voel als ik daar ben maar het is toch anders :)

Hier ook het boek van Sonja bakker gehaald!Moet ook nodig wat van af maar dat heeft nu met die feestdagen toch geen zin dus in het nieuwe jaar gaan we er met volle moed tegenaan ;)
    Ga ook samen met mijn vriendin sporten die heeft eind aug een dochtertje gekregen en bij haar zijn er ook wat kilootjes blijven zitten.Ik ben alle kilo's die ik tijdens mijn zwangerschap aangekomen ben kwijt maar ik was al niet mager dus het moet eraf!Maar of het lukken gaat :rolleyes:

Liefs Claudia

9. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Nog even nieuwsgierig wanneer zit jullie zwangerschapsverlof erop en zien jullie er tegenop om te gaan werken?

Mijn verlof zit er officieel de 28e op maar heb nog 2 weekjes vakantie opgenomen en moet nu dus 15 jan weer beginnen.Zie er niet echt tegen op om te gaan werken meer hoe ik het allemaal moet regelen smorgens :rolleyes: Vince aan kleden,Yentl helpen met aankleden,eten,spullen inpakken,Vince wegbrengen,Yentl naar school brengen pffffffff

Het zal allemaal wel goed komen.

Liefs Claudia

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Claudia: nou, dan kunnen we elkaar steunen in ieder geval! Ik moet ook de 15e weer beginnen, officieel de 8e, maar we gaan nog een midweekje naar Center Parcs. Met de bruiloft, de verhuizing en de bevalling en alles er om heen is 2006 een erg druk jaar geweest, dus we zijn wel aan vakantie toe.

Ik heb er gelukkig nog maar 1 om 's ochtends op tijd klaar te krijgen, dus dat valt nog wel mee. Maar 2 van die kleintjes op tijd aangekleed en gevoed te krijgen, lijkt me idd bijna een dagtaak, laat staan dat je dat in pakweg 1 a 2 uur moet doen! :) Ik ga nu ook 3 dagen per week werken, dus de echte ochtendstress heb ik maar 2 dagen per week, omdat mijn moeder de andere dag oppast. Maar blergh, ik moet er nog even niet aan denken om weer te gaan werken!

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn verlof zit er officieel de 28ste op maar ik heb nog zoveel vakantie staan dat ik gelukkig nog minimaal de maand januarie kon opnemen en misschien ook nog feb. ligt aan de drukte op afdeling. maar eigenlijk is het al toegezegt en gaan we er vanuit dat het ook zo gaat lekker hoor ik moet er ook niet aan denken om te gaan werken ik ga ook al minder werken van de 24 uur naar de 16 uur. we zullen het wel zien hoe het gaat tegen die tijd. kan trouwens wel wqorden opgeroepen in mijn vakantie als het op de afdeling nodig was ivm zieken of drukte. of ze het doen is een ander verhaal maar heb het wel aangeboden. ben ook blij dat de kerst weer voorbij is pff was het gister middag al zat nu het oud jaar nog en dan gaat alles weer normaal.

12. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik moet volgende week (4 jan.)weer beginnen :cry: . Maar gelukkig maar 1 dag. Had die wel vrij kunnen nemen maar vond het wel lekker om alvast te beginnen en dan weer een paar daagjes vrij.

Wel raar dat volgende week dit alles voorbij is. Ik weet nog wel dat ik net wist dat ik zwanger was. Dan 8 maanden later het begin van het zwangerschapsverlof, de geboorte van Quinn en dan nog de weken zwangerschapsverlof erna. Dit is allemaal alweer voorbij! Als ik volgende week ga werken is onze kleine alweer bijna 3 maanden oud.

@Yentl, dat zit ik me ook af te vragen. M'n oudste gaat ook naar school dus ben ook erg benieuwd hoe het ochtendritueel gaat verlopen. Vond het al hectisch in m'n zwangerschapsverlof, nu moet ik ook nog alles klaarleggen en Quinn ingepakt meenemen en dan nog op tijd op m''n werk verschijnen :rolleyes: . Maar das effe wennen en dan heb je er vanzelf routine in (hoop ik ;) ).

Silly

13. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Silly idd ik denk ook dat het een soort van routine wordt!

Ik ben zo blij we hebben gistermiddag onze pup opgehaald!Wat een poepie zeg

Liefs Claudia

14. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Yentl, wat een liefie die pup van jou maar hij/zij zal nu wel wat groter zijn dan op de foto. En hoe gaat hij/zij heten?

Gisteren naar een kinderfeestje geweest. Quinn is met z'n papa thuisgebleven. Er werd daar veel gerookt en dat vind ik slecht voor Quinn. Wij roken beiden niet en in de familie wordt ook vrij weinig gerookt en er wordt rekening met Quinn gehouden (gaan ze buiten een sigaretje roken). Ik weet wel dat ik hem er niet constant voor kan behoeden maar probeer dat z'n eerste levensjaar wel zoveel mogelijk.

Ook was het de afgelopen dagen er druk voor Quinn dus even een beetje rust is ook niet verkeerd. Straks weer oud en nieuw en dan begint het "gewone"leventje weer.

Vanacht was ie ook erg onrustig. Ben hem zeker wel 5x z'n tutje gaan geven. Gelukkig hoefde hij geen fles, die heeft hij gewoon om 7.00 gekregen.

Silly

15. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej dames!

Daar ben ik eindelijk weer na de feestdagen.
    Wat een drukte zeg met de kerst. Maar wel heel gezellig. Tweede kertsdag aten we bij mijn schoonzus en zwager met heel de fam en zijn we daar blijven slapen. Ze wonen 2 uur bij ons vandaan, dus dat was wel zo handig. Jayna sliep hele de heen en terugweg in de auto, dus dat ging prima. Ook Jayna was wel wat van slag na die drukke dagen, sliep orustig thuis, dus even maar weer wat meer ritme er in de komende dagen.Woensdagavond terug gekomen en gister kwam mijn nichtje van 10 logeren. Die is helemaal weg van Jayna en vindt het geweldig om te helpen met het verzorgen van haar.

Ik moet trouwens vanaf 8 januari weer werken. Zie er best tegen op om dan twee en en halve dag zonder Jayna te zijn. Het is ook zoooo snel gegaan!

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo

@Silly ja hij is idd al gegroeit zal vanmiddag even wat foto's erbij zetten.Het is een hij en hij heet Diego!Yentl vindt het fantastisch en loopt de hele dag met hem te spelen we moeten hem echt in de bench doen om hem zijn rust te gunnen :)
    Je hebt gelijk wat dat roken betrefd,wij roken ook beide niet en ik probeer Vince er dan ook zolang mogelijk daarvoor te behoeden dat zal natuurlijk niet altijd lukken maar doe in ieder geval mijn best daarvoor!
    @Semmi gezellig dat je nichtje er is,Nu heeft Jayna er zeker een klein moedertje bij :)

Vince is toch ook wel wat onrustig zo na de kerst,ook weer wat meer ritme erin gebracht de laatste dagen nu op naar oud&nieuw en dan wordt het hoop ik weer wat rustiger.

Ga nog even boodschappen doen,morgen zal het overal wel weer super druk zijn.Nu is mijn mannetje thuis kan hij ff helpen met sjouwen!

Liefs Claudia

17. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb dus nog steeds geen ADSL-verbinding :( dus foto's bekijken is zo goed als onmogelijk nog. En ik vind puppies juist zo leuk!

Yuri was woensdag ook flink onrustig na de feestdagen, huilde heel veel. En eerlijkgezegd was mama ook uitgeput, dus zijn we maar samen op de bank een potje gaan zitten janken :)

Nu alleen nog oudejaar en dan is alles weer 'back to normal'.

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey meiden,

Zo drukke feestdagen achter de rug...maar het was super gezellig en keano deed het ook heel goed, weinig gehuild, maar ja wat wil je met al die aandacht ;) !
    Verder is hij ook weer flink verwend heeft van alles en nog wat gehad...wij hoeven voorlopig zelf geen speelgoed voor hem te kopen haha.
    Heb nog even een paar nieuwe foto's van Keano in mijn album gezet!

liefs, misspuma

19. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoi dames

Wat een drukke week
    we zijn nu bezig op de kamer van mn oudste dochter die wil graag een princessenkamer.

Martina was ook helemaal van slag door de kerstdagen ze was haar ritme helemaal kwijt .
    Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Ik zal ook wat boodschappen doen, want morgen kun je vast weer over
    de hoofden lopen in de supermarkt.

liefs jacoba :D

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    rene was gelukkig niet echt van slag door de dagen maar heb hem dan ook gewoon op bed gelegd bij de mensen waar we waren en dit ging prima gelukkig. hij is nu een beetje ziekjes aan het worden niet gek als je moeder de griep heeft bllee. voel me zo belabberd vanmorgen had ik verhoging dus snel weer een antigriepine en paracetamolletje genomen en weer door gaan gelukkig is mijn vriend thuis dus kan lekker een beetje op de bank hangen voel me echt kl**en. hopen dat het snel over is. verder gaat alles zo zijn gangetje.

Deel Deze Pagina