oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @Tweety: hihihihi leuk he zulke kadootjes
    maar wel fijn voor dat het maar 1keer was dat hij s"nachts om een voeding kwam.

liefs jacoba :D

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoe ziet jullie dag er uit bij mij ongeveer zo
    8:30 fles 180cc
    12:00 fles 180cc
    15:30 fles 180cc
    19:00 fles 180 cc en lekker badderen
    23:00 fles 180cc +3schepjes nutrix

gewoon even nieuwschierig

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Bij ons is het zo:

07.00 Fles 210cc (dit omdat hij anders niet meer gaat slapen in overleg met kinderarts)
    10.30 in bad en daarna fles 180cc
    15.00 fles 180cc
    19.00 fles 180cc
    22.00-23.00 fles 180cc

zo is onze dag eigenlijk, en meestal is hij een half uurtje voor zijn fles wakker, en dan blijft hij na zijn fles maximaal een uurtje nog wakker en daarna leg ik hem in bed en slaapt ie weer een uurtje of soms als ik geluk heb 2 uurtjes.

liefs, misspuma

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jacoba jij gebruikt dus ook al nutrix. wat voor schepjes gebruik jij?

7.00 fles 200cc
    10.00 fruit (advies van ha)
    11.00 fles 200cc
    15.00 fles 200cc
    17.30 100cc water/thee
    19.00 fles 200cc
    23.00 fles 200 cc +nutix

na 7 uur slaapt ie nog tot een uurtje of 9 dan aankleden
    rond 12.00 uur slaapt ie een uurtje als ik geluk heb 2 en na de fles van 15.00 slaapt ie tot een uur of 17.00

5. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    7:30 fles 180cc
    11:00 fles 180cc
    15:00 fles 180cc
    19:00 fles 180 en daarvoor gaat hij in bad.
    en dan tussen 22 en 23 uur de laatste fles met 4 schepjes nutrix.

Zo ziet het er bij ins uit en in het weekend gaat hij ook wel smorgens in bad.

Hij slaapt smorgens na de fles nog en tussen 11 en 15 ook dan is hij een hele poos wakker en ook als mama gtst wil kijken :(

Liefs Claudia

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Silly,hier ook al 2 dagen om 6:00 eruit gemoeten voor een voeding :( Snap er niks van het ging allemaal zo lekker,ik hoop toch niet dat hij dit blijft doen!Quinn is al lekker gegroeid zeg wordt al een heel binkie zeker :)

Vince moet woensdag op controle bij de kinderarts en donderdag naar het cb.

Liefs Claudia

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    voor de dames die nutrix gebruiken wat voor maat schepjes doen jullie gebruiken?

8. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ Jacoba : Gebruik jij nutrix rijstebloem of tegen het spugen in de laatste fles ? Rijstebloem mag toch pas vanaf 4 maanden ?

Hier alles goed.. ze grijpt naar alles en lacht naar zichzelf in de spiegel haha

9. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @tweety:ik gebruik een schepje wat bij de friso voeding zit

@gabje: als ik het niet gebruik meld mevrouw zich om 5 uur en nu om 8:15 .
    ik gebruikte het ook al bij mn andere kids vanaf 2maanden en in de voeding voor hongerige baby"s zit ook rijstebloem.
    Dus kan geen kwaad volgens mij ze heeft er geen last van.

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik gebruik ook gewoon nutrix om Vince door te laten slapen.Het mag ''officieel" pas bij 4 mnd ja maar heb het mijn dochter ookal met 2 mnd gegeven.Vince reageerd er goed op slaapt ook lekker door net als bij jacoba.Kan volgens mij ook helemaal geen kwaad het zit idd in de voeding voor hongerige baby's.
    Ik gebruik een ijs lepeltje en doe er daar dan 4 van in.Is ong gelijk aan de maatschepjes van friso.Met 4 nmd mag je er 3 eetlepels in doen.

Liefs Claudia

11. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Haaaaai,

Ik ga het zo ook even halen in de winkel, gisteravond had ze niet de hele fles op en kwam vanacht om 5 uur :S niet de bedoeling he !

Ga het even proberen hoeveel moet ik erin doen ik geef gewoon nutrilon ?

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Gabje, ik ben begonnen met 3 theelepeltjes en dan even aankijken hoe ze erop reageerd,of de ontlasting goed is en dan kan je steeds een beetje meer geven.

Liefs Claudia

13. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Yentl, ja hè Quinn is echt al flink maar dat vind ik wel leuk om te zien.

@Tweety, nou Quinn vond het vanacht ook nodig om om 4.00 uur wakker te worden en niet stil te krijgen was. Hij moest gewoon z'n fles dus toch maar gegeven en toen was het goed. Gelukkig werd ie vanmorgen pas om 9.00 uu wakker en ligt nu lekker in z'n box te keuvelen. Heeft nog niet gehuild dus wacht nog even met de fles geven. Krijgt ie meestal rond 9.30/10.00 uur dus dat komt mooi uit. Hoop dat dit ook eenmalig was. Heb niet zo'n zin om er weer 's- nachts uit te gaan moeten :( .

@gabje, ik heb dat ook eens een tijd geleden nagevraagd van de nutrix. Idd normaal pas vanaf de 4 maanden. Geef je het eerder dan kunnen de darmpjes er heftig op gaan reageren dus heb ik het niet aan Quinn gegeven omdat hij vlug last heeft van z'n darmpjes en toch nog regelmatig wat spuugt. Ben bang dat dit dan erger wordt.

Gemiddelde geef ik rond de volgende tijden de voedingen:
    6.00/6.30 10.00 14.00 18.00 22.00

Ik geef 5x 200 maar hij drinkt de flessen meestal niet helemaal leeg. Denk dat hij gemiddeld 5x 180 drinkt.

Silly

14. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Goeiemorgen meiden,

Vince is vandaag alweer 3 mnd,wat gaat de tijd hard zeg!
    Hij heeft vannacht weer gewoon doorgeslapen dus hoop dat dat andere maar tijdelijk was.
    Ik moet maandag weer gaan werken :( Ik zie er niet echt tegen op om te gaan werken maar eerder het geregel met het wegbrengen naar oma(die past op Vince)en dan mijn kleine meid naar school brengen enz.Ik denk als ik eenmaal het ritme te pakken heb het allemaal wel weer meevalt.Ik ben in totaal 26 weken thuis geweest dus dan mag je wel weer een keer aan de slag :)

Hebben jullie nog leuke dingen gepland voor het weekend?
    Wij gaan vanmiddag met onze pup op bezoek bij de fokker en kan hij zijn vader,moeder en broertje zien!Ben benieuwd hoe dat gaat.

Liefs Claudia

15. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Nona krijgt ook 5 voedingen op een dag.

Maar ik heb niet echt een schema, het ligt eraan hoe laat ze 's ochtends komt voor de eerste voeding. Dat kan 6.00 uur zijn of 8.30 uur.
    Soms drinkt ze ook niet genoeg (en bij borstvoeding weet je natuurlijk niet of ze altijd wel genoeg drinkt) en dan geef ik tussendoor nog wel eens een "troost"borst. Vaak is 5 minuutjes al genoeg.

Ze slaapt al door sinds ze 3 weken oud is.
    Ook slaapt ze nog veel overdag.
    Vaak wel 3 of 4 uurtjes achter elkaar.
    Het is een echte slaapkop.
    Net als haar moeder :)
    Het is ook heel gek, want overdag wil ze graag haar speentje in bed en 's nachts taalt ze er helemaal niet naar.

Ze ligt nu trouwens te brullen dus ik ga ff naar haar toe.

Groetjes, Gina

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ silly gelukkig was het bij rene 1 maalig dat ik zijn flesje moest geven pff moet er niet aan denken om elke keer weer een nacht voeding te geven.

@yentl hoe was het bij de fokker alles goed gegaan?

wie zit er eigemlijk al op 4 voedingen en hoe gaat dit? rene krijgt al wat fruit en dit vind ie heerlijk wordt alleen boos na de paar hapjes die die krijgt dat ie meer wil. en ja ik weet het mag pas vanaf 4 maanden maar in overleg met de ha zijn we al eerder gestart. en het gaat prima hij heeft al banaan,appel en peer op en hij vind het heerlijk. verse appel met een beetje liga is echt een smulpartij voor hem. nou ik ga weer even tot laterzzz

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goedeavond,

@ Silly: Wat vervelend dat Quinn weer om 04.00 kwam, Keano deed het eergisteren ook ineens...hebben ze een dealtje gemaakt? ;)

@ Yentl: Gefeliciteerd met Vince drie maanden alweer, gaat snel hé Keano is alweer 3 en een halve maand bijna...pffff herinner zijn geboorte en de eerste dagen nog als de dag van gisteren. :D En hoe was het bij de fokker?

@ Gina: Lekker dat ze al vroeg doorsliep, Keano gelukkig ook al vanaf dat ie 2 weekjes was :D . Had ik maar een slaapkopje overdag pffff hihi, aan de ene kant wel gezellig hoor dat ie veel wakker is, hij kan gelukkig zichzelf nu ook beter bezig houden in de box, maar soms is het o zo vermoeiend...

Nou hier verder eigenlijk niks alles weer rustig hij heeft net zijn huiluurtje (nou ja 2 en een half uur lang :( ) achter de rug...en ligt nu bij papa aan de fles te sabbelen, en daarna is het over en sluiten voor Keano dan slaapt ie al een roosje heerlijk is dat hoor. Verder vandaag niet zo veel gedaan eigenlijk, tja huishoudelijke dingen (het zou verboden moeten worden om dit in het weekend te moeten doen ;) ). Nou morgen ga ik de hele dag naar mijn ouders toe, hier in ons huis word de nieuwe trap geplaatst :D , en daar kunnen ze mij en Keano niet bij gebruiken, dus dagje naar mijn ouders toe, ook gezellig :D . Moet ik alleen niet vergeten Keano uit zijn bedje te halen voordat ze de oude trap weghalen ;)!
    Nou dit was het eigenlijk wel weer,

liefs, misspuma

18. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi Meiden,

@Silly,lekker toch zo'n binkie ;) Vince groeit ook aardig ben benieuwd we moeten donderdag weer naar het cb.
    @Gina,lekker hoor dat nona al zolang doorslaapt!
    @Tweety,Vince krijgt nog 5 voedingen en die heeft hij ook nog wel nodig.Als ik probeer om de tijden overdag te verlengen brult hij de hele boel bij elkaar!Maar ik geen hem in de laatste fles wel flink wat nutrix en daar slaapt hij goed op (23-8 uur).Als Rene het fruithapje lekker vindt en het gaat verder goed moet je het lekker blijven doen.Je moet doen wat jij denkt wat goed is hoor.Die nutrix mag ook pas met 4 mnd en Vince krijgt het al vanaf een week of 9!
    @Misspuma,ja idd herrinner het me ook nog zo goed maar vindt wel dat de tijd super hard gaat hoor! :) Ook wel weer leuk hij brabbelt nu lekker en gaat naar alles grijpen dat heeft ook wel weer wat.

Bij de fokker ging alles goed,Diego heeft lekker met zijn broertje gespeeld en met zijn pa en ma ging het ook uitstekend.Het is wel jammer dat zijn broertje nog geen huisje heeft gevonden :( maar hij heeft het reuze naar zijn zin bij zijn pa en ma! En als er geen serieuse mensen voor komen dan blijft hij gewoon.

@Misspuma,succes met het plaatsen van jullie nieuwe trap en veel plezier bij je ouders morgen.

Liefs Claudia

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    het is wat met die kleintjes komen ze opeens om 4 uur snachts haha.

@gabje20 jij was die gene die al op 4 voedingen zat heb het ff opgezocht hihi welke tijden geeft je de voedingen en hoeveel cc?

20. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ Tweety : Ik geef de eerste voeding om 8 uur en dan 12 uur en dan 16 uur en dan 8 uur half 9. Ik geef dan 200 cc

Ze slaapt meestal tot 7 uur, dan even bij mama in bed en dan luier verschonen, naar beneden en dan flesje maken hihi. Gaat gelukkig goed !

Alleen de laatste 2 nachten kwam mevrouw om 5 uur... hopelijk nu niet meer

Deel Deze Pagina