Haha ja ik ben benieuwd... ze krijgt vanavond eerst groentehapje. Me man moet het geven ikzelf ga weg rond half 6. Hoor alle verhalen dan wel als ik thuis kom. Ik laat het weten hoe ze het vond en hoe het was !
@gabje20 ik lees en hoor overal dat je het beste smorgen kan beginnen met een nieuwe soort groente/fruit ivm eventueel allergiese reactie er op dan kan je het in de gaten houden. ik weet niet wat het cb heeft gezegt tegen je maar ik heb het wel gedaan de eerste keren. nergens geen last van gehad. gelukkig.
hoi allemaal ben nog steeds ziek maar ik kan tenminste mn hoofd optillen. ik heb het afgelopen zondag geprobeerd om wat fruit te geven . maar ze weet niet wat ze met de lepel aan moet . dus ik wacht er nog even mee. ik zal een kop thee voor me zetten en Martina verschonen liefs jacoba
Hey meiden, Wat zijn jullie snel met het geven van fruit en groenten........ Ik zit nog volledig aan de melk, maar begin binnenkort aan het fruit. Liefs, Gina
Hoi meiden, Brr tis alweer aardig koud aan het worden!maar alles beter dan de hele dag regen! @Silly,nou nog niet helemaal z'n babyzachte huidje maar gaat zeker de goede kant uit! @Tweety,verveldend is dat als je nog ff wilt slapen en Rene heeft andere plannen!Heb dat ook altijd hoor. Sommige zijn er idd snel bij wat groente en fruit betrefd?Of ligt dat aan mij?Heb nog niet echt het idee dat Vince er al aan toe is Ga zo lekker mijn dochter onder de douche zetten en zoon lief lekker baddere,dan een lekker kopje thee zetten en nestel ik me op de bank voor gtst! Liefs,Claudia
Hey meiden, Wat een kou vandaag hé...brrr Ik vind ook dat sommige van jullie snel zijn met groente/fruit, ik mocht er nog niet mee beginnen zeiden ze op het CB... @ Jacoba: Beterschap meid, hopelijk voel je je straks weer helemaal toppie! @ gabje20: Ben benieuwd hoe ze haar groentehapjes vond! @ Tweety: Hé wat vervelend als je nog wilt slapen maar Rene niet...vind ik ook altijd zo vervelend en wanneer je niet moe bent slapen ze wel grrr haha. Nou even hoe het hier gaat: Alles gaat prima! Keano heeft eindelijk door dat hij ook best wel tot 07.30 kan blijven liggen, dus hier spreek een uitgeruste MissPuma , verder gaat ook alles goed met Keano. Vandaag zijn eerste pasfoto's laten maken...wat een gedoe met zo een kleintje...ze moeten recht in de camera kijken, mogen niet lachen (dus ben maar achter hem gaan zitten haha), heb hem op die kruk neergezet en met mijn handen zijn rug en hoofd ondersteund en het is toch gelukt gelukkig. Ja hij moest wel pasfoto's hebben we gaan in feb naar Center Parks toe en dan moet hij toch een ID hebben, maar eigenlijk is het stom...straks als hij 10 jaar is moet hij nog zijn ID laten zien met een pasfoto van toen hij baby was gna gna! Met mij gaat het iets minder...mijn buik doet zo een zeer pfff hopelijk is het snel over met die medicijnen... Nou dit was het wel weer, liefs, misspuma
@misspuma, wat fijn dat je uit hebt kunnen slapen! Hopelijk ben je ook snel van je buikpijn af. Wat erg hè die pasfoto's van die kleintjes. @jacoba, beterschap!
nou ik hoop dat rene moergen ook eens denkt o ik laat mama nog ff slapen. nou moet ik zeggen dat ie vanacht ooklief was voor mama want normaal komt ie tussen 4 en 5 2x voor zijn speentje en nu was het 6 uur. maar ja mama was wel om 4 en 5 uur wakker van hej ik hoor hem nog niet. haha. heb rene vanavond een vers wortelprutje gegeven en hij trok me toch een vies gezicht haha. hij vind het potje lekerder geloof ik hihi. maar mama heeft appel in de vriezer dus maar even een paar blokjes in de magnetron en hup erdoor heen en smullen maar. hij vond het toen wel lekker. had hem ook een toetje gegeven beetje melk met rijstebloem maar daar zat meer van op zijn gezichtje dan in zijn mond bij mmoest heel de tijd lachen en liet het eruit lopen. zal moreg even foto plaatsen van het eet feestje van vanavond. verder gaat alles geod en zijn gangetje gelukkig. hebben jullie ook dat het badje aan de krappe kant begint te worden als ie erin ligt dan raakt ie de boven en onderkant en spetterd heel de boel nat heb hem maar in de badkamer gezet nu is niet zo erg als het daar nat wordt. nou ik ga maar weer eens. weltruste voor straks.
@tweety,dus worteltjes alleen was geen succes Ik heb dat ook met Vince dat het badje aan de krappe kant begint te raken maar hij vindt het nog steeds geweldig om er in te liggen hoor! Liefs, Claudia
@tweety, ja idd het badje begint echt te klein te worden. Quinn spartelt ook graag in bad dus alles is nat als hij gebadderd heeft . Denk dat ik hem binnenkort toch in het grote bad gaat doen. Heb zo'n plastic ligstoeltje voor in bad. Bij m'n 1e kindje ook gebruikt en dat ging heel goed. @Yentl, Quinn doet het ook nog prima op de flesvoedingen. Heeft ze nog steeds graag dus zolang hij dit blijft doen ga ik ook nog niet over op de potjes e.d. Maar kan best zijn dat dit snel veranderd natuurlijk. Hij geeft het zelf wel aan. Geef ook nog geen nutrix. Hij krijgt elke avond tussen 21.30 en 22.00 z'n laatste fles en komt pas weer om 7.00 voor een voeding dus is nu nog niet nodig lijkt mij. Mocht ie vroeger gaan komen dan ga ik het wel proberen. Heb het al in huis gehaald. Net m'n oudste naar school gebracht. Jee, wat is het koud. Nog kouder dan gisteren volgens mij. Ga straks wel met Quinn wandelen. Als je dan goed doorloopt krijg je het vanzelf warm en dan vind ik het heerlijk om in de vrieskou te wandelen. Voor Quinn heb ik zo'n soort skipak. Helemaal gewateerd met voetje en wantjes eraan. Dus die krijgt het niet koud . Silly
Nou, zo vaag... ik krijg geen emails meer dat er een nieuw bericht was geplaatst, dus ging zelf maar ef kijken. Dacht 'het is zo stil'... tiepies. Yuri's eerste nachtje bij oma ging goed, maar heb me toch wel een beetje geïrriteerd aan bepaalde dingen. We hadden nu net een beetje een ritme te pakken, dus ik had er echt uitdrukkelijk gevraagd om hem zo rond 11 uur de fles te geven. Ik had hem zelf om half 8 nog even de fles gegeven en toen had ze al zoiets van 'waarom maak je hem wakker?' Dus zondag zat ze te vertellen dat ze hem rond 11 uur niet wakker kreeg en dat ze hem toen maar om half 3 had wakker gemaakt voor de fles. En zo zijn er nog wat kleine dingen.. maar ja, misschien moet ik ook gewoon accepteren dat als Yuri bij haar slaapt, zij het op haar manier doet (ze bedoelt het echt allemaal goed). En het is ook mijn schoonmoeder, bij mijn eigen moeder zou ik er wat gemakkelijker iets van zeggen, dat is toch anders. Laten jullie trouwens je baby even alleen thuis als ie slaapt? Ze had hem namelijk even bij zijn 9-jarige nichtje gelaten (die daar ook sliep) om opa weg te brengen... nu lag Yuri wel op bed, maar ik vind dat nogal wat. Ik weet niet, ik hoor zo her en der wel van meer mensen dat ze dat doen, maar wat als er brand uitbreekt ofzo? Nou ja, misschien zie ik ook wel overal spoken waar ze niet zijn, maar ik schrok er best wel een beetje van toen ze dat vertelde. Ik zou Yuri echt niet alleen laten voor een minuut of 20, met of zonder nichtje. @gabje: mijn placenta is ook operatief verwijderd en ik heb echt nergens last van gehad. Dat je nu nog pijn in je buik hebt, moet je echt even na laten kijken, hoor! @Tweety: hebben ze jou op het cb gezegd dat ie fruithapjes kon krijgen? Bij mij hebben ze er nl. met geen woord over gerept en onze baby'tjes zijn ongeveer net zo zwaar en lang. Op zich heb ik wel het idee dat Yuri genoeg heeft aan de fles, maar hij huilt steeds vaker na de fles. Heb echt het idee dat ie wel meer lust. Nog een vraagje: maken jullie je baby nog wakker voor de laatste voeding? Ik geef Yuri nu nog 5 flessen van 200cc, maar voor de laatste fles moeten we hem wel echt wakker maken rond de klok van 11, 12. Ik vraag me af of het kwaad zou kunne om op 4 flessen uit te komen? Nou, ik ga weer even aan het werk. Laatste dag, morgen weekend, hoera!
@lia nee het cb heeft er niks over gezegt maar was bij de ha en rene poepte zo erg moeilijk en hard dus ik vroeg het een en ander erover en ook over het fruit en hij zei dat ik het wel kon gaan proberen merkt snel genoeg of ie het wilde of er niet tegen zou kunnen. moet je eerlijk zeggen dat het perfect gaat en hij het heerlijk vind. het cb keek gelijk raar toen ik het zei heb ook gezegt dat ie een paar hapjes fruit kreeg ze doen er zo moeilijk over. en ik maar rene ook rond een uur of 22.00 wakker voor zijn flesje anders trekt ie de nacht niet. ga wel proberen om naar 4 flessen te gaan op advies van cb. dit mocht dan weer wel haha. @gabje hoe was het met de groente? rene krijgt vanavond bloemkool ben benieuwd of ie dat wel lekker vind zonder appel haha.
Ik krijg vanmiddag mijn nieuwe mobieltje Die ik nu heb kan ik bijna elke dag wel opladen en ik wil natuurlijk wel goed bereikbaar zijn als ik over twee weekjes weer ga werken! Gina
lekker he heb ik weer. door dat we in feb gaan verhuizen ben ik mijn oppas kwijt. dus nu gaan we een kd nemen ben ik dus al mee bezig en vorigen weer vertelde men mij dat alleen de woensdag een probleem zou worden andere dagen haaden ze nog plek. dus ik ben net want had nog een vraagje en wat schetst mijn verbazing zitten ze vol tot september lekker he. nu hals over kop ieder verblijf aan het bellen maar overals is het stik druk. nu heb ik gelukkig toch ergens nog geluk een waar ze een nieuwe locatie gaan openen het is wel een stukkie uit de route maar ja dat is niet anders. kon straks al komen kijken als ik dat wilde nu nog ff met mijn afdelingshoofd babbelen of ik dus min. 2 vaste dagen kan krijgen dus duimen maar weer. wat een gedoe zeg. nou ik ga maar eens ff kijken of het gaat lukken.
@tweety das balen zeg ik hoop voor je dat je nog een kd vind succes Van de week op gesprek komen om onze dochter op te geven voor school .(zucht wat worden ze snel groot) liefs jacoba
@ Gina: Ja verschrikkelijk die pasfoto's voor die kleintjes, maar goed morgen zullen we weten of ze geaccepteerd worden...Leuk een nieuw mobieltje! Ja dat is vervelend dat je hem iedere dag moet opladen, en inderdaad je wilt wel bereikbaar zijn als je weer gaat werken... @ tweety: Nou, ik heb denk ik ook tevroeg gejuigd...meneertje kwam vanmorgen om half 6 weer om zijn flesje...nog kunnen rekken tot half 7...maar toen moest hij echt zijn flesje...nou maar hopen dat dit eenmalig was... HiHi ben benieuwd naar de foto van het eet feestje hihi! Het badje is voor keano nog niet te krap maar hij is natuurlijk ook niet zo lang...spetteren kan hij wel heel goed haha, ik deed hem eigenlijk altijd in de badkamer in zijn badje nooit op zijn eigen kamertje...vind het in de badkamer altijd lekker warm dit i.v.m. de vloerverwarming. Jammer dat het kd uit de route ligt, maar wel fijn dat je er tenminste nog eentje gevonden hebt! @ Silly: Ja het is behoorlijk koud vandaag...Nee in zo een skipak zal hij het zeker niet koud hebben @ Lia: Misschien moet je het even opnieuw aanvinken dat je een @mail krijgt als er nieuwe berichten zijn... Pfff ja schoonmoeders hihi, die van mij bemoeid zich ook werkelijk overal mee...grrrrrr haha, en inderdaad ze bedoelen het allemaal heel goed dat weet ik ook wel, maar soms... , en mijn eigen moeder doet dit soort dingen ook wel maar dan zeg ik er ook gemakkelijk wat van maar je schoonmoeder...nou zegt mijn man er wel snel iets van tegen haar hihi. Ik laat Keano nooit alleen thuis ook niet voor even...inderdaad stel dat er brand uitbreekt, of stel dat hij ineens huilend wakker word en er is niemand in huis nee ik laat hem echt nooit alleen thuis...! Ik maak Keano altijd wakker voor de fles van 22.00-23.00 maar moet hem dan inderdaad echt wakker maken, wat niet altijd wil lukken wat dan resulteerd in een slapende, drinkende Keano , maar ik vind 4 flessen nog wel weinig hoor voor die kleintjes...volgens mij mag dat ook pas vanaf een maand of 5... @ Jacoba: Tja ze worden snel groot hihi, opgeven voor school...spannend! Hier is alles rustig, morgen gaan we de ID kaart voor Keano laten maken, wilden we eigenlijk vandaag doen, maar Keano heeft een slaapdagje is zonde om hem daarvoor wakker te moeten maken hoor...want hij MOET mee haha werd er duidelijk gezegt... Nou verder werd hij vanmorgen ineens weer wel om half 6 wakker grrr, hopelijk was het maar eenmalig... Dat was het wel weer, Kom vanavond nog wel ff langs, liefs, misspuma
nou heb gelukkig de dagovang geregeld. vanaf 1 maart gaat ie 2 halve dagen naar het kdv. heb het eetfeestje erop gezet het toetje liet ie steeds uit zijn mondje lopen en zie resultaat. vandaag stond bloemkool op het menu maar vind ie vers toch ook niet zo lekker uit het potje is lekkerder snap het niet want er zit geen smaak aan bleee.
Hallo meiden, Het was weer een lekker koud dagje vandaag maar heb vanmiddag wel lekker een stuk gewandeld met Vince en diego naast de wagen,gaat goed hij blijft er netjes naast lopen heeft maar 1x geprobeerd om in het boodschappen mandje te springen @Silly,hier hetzelfde verhaal hoor Vince vindt z'n flesjes ook nog veel te lekker en dat wil ik ook nog even zo houden.Ze zijn al zo gauw groot!Geef hem wel in z''n flessen een paar lepels Nutrix maar dit was op aanraden van de kinderarts(ivm het spugen)en hij slaapt er tevens lekker op! @Lia,nee ik laat mijn beide kids nooit alleen thuis ook niet voor 5 min.Bij mijn dochter in de klas zit ook meisje en die heeft 2 broertjes eentje zit er sinds kort ook op de basisschool en dan heeft ze 15 okt weer een jongetje gekregen zij breng haar 2 kids naar school en laat dat babietje dan ook gewoon thuis en ze woont bij mij om de hoek.Is wel niet al te ver van school (5 min lopen) maar toch ik begin er niet aan! Ik Maak Vince wel wakker voor de laatste fles maar het cb vond dit niet meer nodig mag over op 4 flessen maar op aanraden van de ka geeft ik hem nog steeds 5 flessen. @Gina,Het is idd handig als je goed te bereiken bent als je strakjes weer aan het werk bent!Wat voor merk heb je genomen? @Tweety,jeetje jij hebt ook pech maar las dat je inmiddels een kd hebt gevonden,hoop dat het allemaal een beetje gaat lukken en lekker toetje heeft je knul @Jacoba,het gaat idd hard zie het bij mijn eigen dochter die zit vanaf afgelopen sept op de basischool en dat is nu echt een grote meid geworden gaat zooooo snel.Maar ze heeft het super naar haar zin dat zal straks voor jouw dochter ook wel gelden! @Misspuma,jeetje wat erg he,die iddentificatie plicht zelfs als ze zo jong zijn!Ik heb mijn dochter toen ze 8mnd was op mijn pas bij laten schrijven en als ik nu naar de foto kijk lijkt er in de verste verte niet meer op Ga ff gtst kijken,kom straks nog wel even lezen Liefs,Claudia
@ Yentl: Goed van Diego dat hij netjes naast de wandelwagen heeft gewandeld ! @ Tweety: Gelukkig dat je de dagopvang hebt geregeld! HiHi die kinderen weten nu al niet meer dat vers toch echt lekkerder is Ben net lekker in bad geweest heerlijk was het, kom ik beneden zegt mijn man dat het sneeuwt dus ik kijken ja hoor een klein beetje sneeuw niet veel hoor hihi! Hopelijk als we morgen wakker worden een heeeeel pak sneeuw heerlijk laat het maar eens winter worden hoor! liefs, misspuma
@Claudia, ik heb een LG gekocht. Een klein handzaam wit toestelletje. Ben er erg blij mee. @Tweety, wat ziet er rene eruit! Erg grappig, ik heb ook nog van die foto's van mijn dochter en zoon. Nona heeft nog geen groente- of fruithapje gehad. Dus wij krijgen ook nog van die foto's. Ik heb ook al de kinderopvang geregeld. Van februari t/m half mei werk ik 1 dag in de week (ouderschapsverlof) en dan komt mijn schoonmoeder in huis. Vanaf half mei ga ik weer 2 dagen werken en dan gaat Nona naar het kinderdagverblijf.