oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Tweety: Wat een geweldige foto's, haha Keano krijgt ook nog geen papjes etc...dus wij krijgen die foto's ook nog lijkt me wel leuk hoor die vaste voeding geven :D

liefs, misspuma

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Tweety: lag in een deuk om de foto's, hij ziet er zo lief uit met alle bloemkool om z'n mondje. Gelukkig dat het met de opvang is geregeld.

Mijn schoonmoeder is verder overigens echt een schat van een mens, hoor! Maar ik vond het ook geen fijn idee, ligt dus toch niet aan mij.

Net even de verloskundigenpraktijk zitten kijken op Net5, moest toch wel weer ef huilen bij die bevalling, hoor (dat zegt niet veel, zwanger of niet, ik kan bij wijze van huilen om de Merci-reclame). En als ik dan kijk naar Yuri... ja, dan vind ik hem inderdaad al zo groot vergeleken bij een pasgeboren baby!

3. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Heb ook ff de verloskundige praktijk zitten kijken en idd wat is Vince dan alweer een KANJER ;)

Liefs Claudia

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ lia het was geen bloemkool hihi dat was vandaag gister had ie een toetje gekregen(beetje melk gemaakt en nutrix erdoor) en dat was het resultaat liep er meer uit als er in bleef haha. o en ik laat rene soms heel even als ie nog op zijn bedje ligt alleen om de hond ff te laten plassen is 2 min. maar dit is omdat we nog in een bovenwoning zitten en het geen doen is om steeds de kinderwagen naar boven en naar beneden te slepen. straks als we het andere huisje hebben gaat ie gewoon mee dan heb ik een vrijhuisje is makkelijker.

5. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    [quote="LiaNet even de verloskundigenpraktijk zitten kijken op Net5, moest toch wel weer ef huilen bij die bevalling, hoor (dat zegt niet veel, zwanger of niet, ik kan bij wijze van huilen om de Merci-reclame). En als ik dan kijk naar Yuri... ja, dan vind ik hem inderdaad al zo groot vergeleken bij een pasgeboren baby![/quote]

Ik heb ook zitten kijken. Dan mis ik die tijd van het zwanger zijn en de bevalling wel hoor...... :( . Zeker omdat Nona waarschijnlijk ons laatste kindje is. De traantjes zitten hier ook altijd hoog. Ja Lia, ik ben ook zo emotioneel. Ik huil al bij het testbeeld :)
    Gina

6. angie

angie Actief lid

30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    Komt me bekend voor,ik moest ook een traantje wegpinken :cry: bij de verloskundige praktijk.Vooral omdat alles nog zo vers in het geheugen ligt en dus heel herkenbaar.Je kleintje die op je buik gelegd wordt en gelijk aan de borst..........heel ontroerend.... :cry: Dat is echt mijn programma.Ik mis het ook soms hoor het zwanger zijn vooral,de bevalling ook wel ,alleen de weeën die mis ik niet echt.En de kraamtijd enzo.

En ik had Rebecca vanmorgen wakker gemaakt om te voeden en toen kwam ik haar kamer binnen,lag ze helemaal boven de dekens.....ze had haar zelf gewoon om hoog geschopt.Vind ik niet erg maar heb het idee dat ze dan niet lekker warm ligt.Dus heb haar een trappelzak aangedaan.En morgen zie ik wel hoe erbij ligt.Als ik zelf naar bed ga,kijk ik nog even hoe ze erbij ligt ;) .Dan ligt ze waarschijnlijk gewoon nog onder de dekens.

Ik ga morgen een nieuwe kinderstoel kopen,zo'n trip trap kinderstoel,die krijg ik van mijn schoonvader :D Een lekkere felle kleur,nl.turqoise en een fel groene beugel en een leuk kussentje erbij.

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Lia: Tja die verloskundigepraktijk pfff de tranen stoomden bijna over mijn wangen hihi...zo ontroerend..., mis ik toch ook wel het zwanger zijn hoor, en inderdaad dan zijn onze baby's niet zo klein meer hé!

@ Yentl: Vince is ook een kanjer ;) , een lekker mannetje heb je hoor!

@ Tweety: Ja, lijkt mij ook niet zo handig inderdaad iedere keer die kinderwagen naar boven en beneden sjouwen...hopelijk heb je snel een ander huisje!

@ Gina: Ja als het waarschijnlijk je laatste kindje is geweest, dan lijkt het me nog moeilijker om te kijken en je tranen in bedwang te houden!

@ angie: Ik doe Keano al vanaf 1 week oud in een trappelzal, hij is ook zo een wurmer in zijn bedje hihi. Ik moet van mezelf altijd even kijken voordat ik zelf naar bed ga, wil altijd weten hoe hij in zijn bedje ligt, ik geef hem dan nog een kusje en wens hem een goede nacht...anders kan ik zelf niet slapen als ik dat niet heb gedaan hihi.
    Wat gaaf een kinderstoel, leuke kleuren! En wat aardig van je schoonvader ;)

Nou hier alles rustig hoor, Keano ligt lekker te slapen die was nogal behoorlijk moe...was al wakker vanaf 8 uur maar wilde niet slapen, dus rond half 11 in bad gedaan flesje gegeven, nou die viel halfverwege zijn flesje in een diepe coma, dus fles leeggemaakt en hup naar bedje toe...hihi!
    Vanmiddag gaan we zijn ID kaart laten maken, hopelijk keuren ze de foto's goed!
    Nou dit was het wel weer,

spreek jullie snel weer liefs, misspuma

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    hoi allemaal

hihihi moest net zo lachen ik wasMartina de fles aan het geven
    maar ik haalde hem even uit haar mond omdat ze te gulzig dronk.
    Maar wat doet zij ze begint heftig te protesteren en met haar armen te slaan.
    Dus ik doe die fles in haar mond slaat ze haar beide handen om de fles en ze was niet van plan om hem weer los te laten (zo schattig)

liefs jacoba :D

9. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @MissPuma dat hij dat volhoudt van 8 tot11 Martina houdt het 1,5 uur vol en dan wil ze graag haar bedje weer in.

10. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Jacoba: Wat lief dat ze die fles niet los wilde laten ze dacht dat gebeurd me geen tweede keer! HaHa! Pas moest ik ook zo lachen om Keano was ook zijn flesje aan het geven en deed er 3kwartier over normaal 15 min ongeveer...iedere keer als ik naar hem keek moest ie lachen dus hup die speen er weer uit haha, en zo bleven we doorgaan.
    En tja...Keano is een errug wakker kereltje overdag...hihi, maar goed nu zal hij wel ff een flinke ruk slapen hoor...en 's avonds na 7 uur is ie op dan ligt ie flink te ronken haha, maar als hij overdag zo lang wakker is is hij ook helemaal niet boos of moe ofzo...zit gewoon lekker te spelen haha!

liefs, misspuma

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @MissPuma Ik moet wel zeggen deze fase vind ik wel heel leukdat ze alles ontdekken.

gister verschoonde ik haar en ze lag me aan te kijken met een bigsmile ophaar gezicht net of ze zeggen wou nou hoe vind je het wat ik geproduceert heb.

Martina heeft dat ook na 7 uur is ze vertrokken en we moeten moeite doen om haar wakker te krijgen om 11 uur.

liefs jacoba

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo,

Volgens mij is het vrouwen eigen dat ze een beetje emotioneel worden van de verloskundige praktijk/de bevalling of iets dergelijks tenminste ik vindt het heel herkenbaar.Kijk vaak samen met mijn vriendin en dan zitten we beide te grienen :oops: (zij is eind aug bevallen van een dochtertje)Dus wie weet toch nog een deel hormonen? :)

@Gina,ik kan er me wat bij voorstellen,Ik ben er nog niet helemaal uit aan de ene kant vindt ik het prima zo,1 meid en 1 jongen meer smaken zijn er niet maar aan de andere kant kan ik er nog maar moeilijk aan wennen dat Vince waarschijnlijk mijn laatste beebje is! :rolleyes:
    @Angie,Leuke kinderstoel zeg,lekker fel kleurtje,Ik heb Vince sinds een paar weekjes ook in een slaapzak lag smorgen of helemaal boven in zijn ledikantje of we zagen alleen nog maar een plukje haar boven de dekentjes uitsteken :( Hij vindt het heerlijk slaapt er lekker mee!
    @Misspuma,Dank je :oops: Ik vindt Keano ook z'n schatje!Ben benieuwd wat ze van de foto zeggen!
    @Jacoba,Zo schattig om te zien als ze de fles niet meer willen los laten.

Ga eventjes wat in huis doen en dan straks met mijn moeder en Vince de stad in het is nu lekker weer.Tot later Claudia

13. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Jacoba: Wij moeten Keano ook rond 22.00-23.00 moeite doen om hem wakker te maken hihi!

liefs, misspuma

14. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Nou, Nona was vroeg vanochtend. 5.00 uur! Dat ben ik niet gewend van haar. Maar zij trapt de laatste tijd ook wat vaker de dekentjes van haar af. Ik weet niet of ze het vanochtend heeft gedaan want mijn man heeft haar verschoond en daarna naar mij gebracht. Ik zal het vanavond even aan hem vragen want het kan dan best zijn dat ze het koud heeft gehad. We hebben ook een oud huis met nogal wat kieren.
    Misschien moet ik ook maar aan de slaapzak gaan.
    Gina

15. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heb de verloskundigepraktijk ook gezien. Vond het mooi om te zien maar ben toch wel blij dat ik de bevalling achter de rug heb hoor :oops: .

Gisteren was Quinn best lastig en huilering begin van de avond. Hij had ook rode wangetjes dus ik dacht misschien z'n tandjes maar hij had geen dunne poepbroek dus hij zal zich wel gewoon te druk gemaakt hebben.

@Yentl, Quinn spuugt nu ook weer wat meer. Vooral een paar uurtjes naar de voeding spuugt hij waterachtige melk. Helpt nutrix hier tegen dan. Ik gebruik al Nutrilon Omneo. Had jij ook al speciale voeding en spuugde Vince toen nog? Bij Quinn zijn het echt periodes. Soms spuugt hij de hele dag en dan een paar dagen weer niet.

Silly

16. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik zou de bevalling van Nona zo nog een keer doen! Maar ja, ik had haar ook binnen een uur. :)

Nona had gisteren ook van die rode wangetjes en was ook huilering. Vandaag ook nog trouwens. Misschien hangt er wat in de lucht........als het maar weer geen storm is :)

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Silly,Vince krijgt verder geen speciale voeding was volgens de kinderarts niet nodig.Hij groeit goed en is een vrolijk mannetje op het spugen na dan! :rolleyes: De kinderarts heeft me geadviseerd om in elke fles een paar lepeltjes Nutrix te doen dit zou voor Vince goed werken(doet het ook)De voeding wordt dan dikker en hij moet er zo gezegd meer moeite voor doen om het uit te spugen!Dat is zo'n beetje wat de kinderarts vertelde maar of dit dan voor iedereen werkt weet ik ook niet.Ik doe dit nu een volle week en het gaat aardig natuurlijk spuugt hij nog wel maar wel in mindere mate,Ik moest tevens ook iets onder zijn hoofdje leggen zodat dit iets omhoog ligt misschien dat dit bij Quinn ook helpt!?

Liefs Claudia

18. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Yentl, dat doe ik al bij Quinn. Als ik hem de fles geef dat houd ik hem in een halfzittende houding dus redelijk rechtop. Nou dan ga ik toch maar wat nutrix proberen. Kan denk ik het beste met 1 voeding beginnen. Vanmorgen was hij ook al om 5.45 wakker en moest de fles dus misschien toch niet onverstandig om z'n voeding wat aan te dikken. Weet alleen niet of ik nutrix bij de Nutrilon Omneo mag doen. Die voeding is nl. al dikker dan de gewone. Weet iemand dat misschien?

Silly

19. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    goede morgen allemaal

@Silly wat vervelend dat Quinn zo spuugd hoop voor je dat de nutrix helpt.
    Kan je helaas geen advies geven over de nutrilon omneo.

@Claudia wat fijn dat Vince al wat minder spuugt is voor het mannetje zelf ook fijner.

@Gina zo'n bevalling als wat jij hebt gehad zou iedereen voor tekenen ;)

Het gaat hier lekker zn gangetje
    Doe het vandaag wel rustig want ik moet vannacht werken.
    Heb wel geen zin :oops: maar het moet.

liefs jacoba :D

20. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo meiden,

Zo mijn werkweek zit er weer op!Ga zo lekker douche en dan maar weer aan de boodschappen :( Das altijd een crime op vrijdag!maaar het moet gebeuren.Ben gister bij de kapper geweest of liever gezegd ze is bij mij geweest,weer een mooi kleurtje erin gedaan en weer wat model in laten knippen was wel hard nodig :)

@Silly,Ik weet niet of het kwaad kan als je al wat dikkere voeding geeft?Volgens mij niet echt want het wordt er niet echt veel dikker van heb ik het idee ,het vult alleen meer het maagje.Je kan evt contact opnemen met de nutricia kindervoeding service tel staat op het pak Nutrix.Misschien kunnen ze het je daar vertellen ;)
    @Jacoba,Ik heb ook niet altijd zin om te gaan werken maar zoals je al schrijft het "moet" :rolleyes: Werkse vanavond!

Liefs Claudia

Deel Deze Pagina