oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Semmi: Nog gefeliciteerd!

@Tweety: We hadden afgelopen donderdagnacht precies hetzelfde met Yuri. Vanaf een uur of 4 tot 7 echt ontroostbaar. na het flesje was ie wel even rustig, maar zodra we hem weer op bed legden, was het brullen geblazen. En daarna was het over en was ie weer even happy als altijd... dus wat het nou was, het is mij een raadsel.

Nou, de test deed ik pas op 17 februari, maar Yuri moet wel zo rond deze tijd zijn verwekt... was toen een dag overtijd. De eerste test ging mis, maar gaf wel 2 streepjes, de tweede test was onduidelijk.. nou toen ben ik maar naar de winkel gegaan voor zo'n ClearBlue zwanger/nietzwanger test en die gaf dus Zwanger aan... pfft, wat duurde het wachten op de uitslag van die test lang! Ik ben zelf niet zo'n schrijver, maar mijn man heeft sinds dat we wisten dat ik zwanger was wel een weblog bijgehouden. Heb het pas nog eens terug zitten lezen en dat is toch wel heel leuk... de eerste keer naar de verloskundige, de eerste echo, de eerste keer dat ik hem voelde bewegen. Ik heb echt een prima zwangerschap gehad en soms mis ik mijn mooie zwangere buik best wel een beetje, als ik er aan terugdenk. Hebben jullie dat ook?

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ lia: Ja ik mis het ook wel hoor het zwanger zijn, heerlijk die schopjes (soms aan het einde ook wel pijnlijk hihi ;) ) maar inderdaad ik mis het echt! Naar de verloskundige toe de eerste keer het hartje horen!
    Nou hopelijk over een paar jaar nog een keertje!

liefs,misspuma

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik denk ook nog vaak terug aan al die 1e dinen 1e keer vk 1e keer harjte horen 1e echo eerste keer voelen vergeet ik nooit meer was tijdens een team finale van het biljarten tijdens een partij haha ik was aan het spelen zat net even en toen voelde ik hem haha hij wilde al meedoen. de test weet ik niet meer precies welke datum het was maar weet wel dat ik die dag moets biljarten voor een dames toernooi en moest de prikpil prikken bij mijn vriendin haha dat mag ik nietmeer doen als ik een test doe zegt ze hihi ze heeft er een paar dagen last van gehad. zal het eens nakijken wanneer het precies was.
    verder alles rustig rene heeft geslapen als een roodje heb weer de oude fles gebruikt en nu sliep ie tot half 7 door denk dat het daar aan heeft gelegen vanavond nog maar eens ff kijken.

4. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    De nachten worden steeds erger, geef dr nu om 23.00 uur nog een fles en dan komt ze gewoon om 2 uur 's nachts.... Van 2 tot vanmorgen 6 en toen heeft ze nog 1 uurtje geslapen... Ben helemaal kapot hihi.... Heeft niemand tips ?!?! Als k haar laat liggen krijst ze de boel bij elkaar !

5. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Mis het zwanger zijn ook ! Vooral die buik en het gevoel hihi... Ik had 5 dagen voor me menstruatie getest en positief ! Was zo blij dat de test toch resultaat gaf !

Hier hopelijk over een paar jaar ook weer een mooie test!

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik mis het zwanger zijn ook!
    En dan te bedenken dat ik 7x zwanger ben geweest. Er zijn 4 zwangerschappen in een miskraam geëindigd (dus bij die zwangerschappen heb ik ook geen trappelende kindjes gevoeld).
    Maar 3 keer heb ik het wel mee mogen maken.......heerlijk.......en een bevalling, daar draai ik mijn hand ook niet voor om.
    Gina

7. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoi meiden

Soms mis ik het ook het zwanger zijn vooral de schopjes en de gedachte dat er leven in je groeit.

@Gabje vervelend zeg maar mischien helpt om telkens op dezelfde manier te troosten maar haar niet uit bed te halen.
    ik weet het is vermoeiend maar mischien werkt het.
    hoop voor je dat ze snel weer doorslaapt.

@Semmie nog van harte gefeliciteerd

liefs jacoba

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi meiden,

Ik heb op 9 feb de test gedaan maar wist eigenklijk al voor 100% dat ik zwanger was had namelijk erg last van gespannen borsten en dit herkende ik van mijn vorige zwangerschap.
    Ik mis het zwanger zijn op zich niet maar wel de bezoekjes aan de VK en de eerste echo's en het uitzoeken van al die leuke spulletjes en kleertjes en het opknappen van de Babykamer,het uitzoeken van het geboortekaartje,en de kraamtijd natuurlijk :)
    Nu zeg ik het is goed zo we hebben van alles wat een meid en een jongen maar ik zeg nooit,nooit ;)

@Gabje20,Wat vervelend ik kan het me voorstellen dat je moe bent.Hoop maar dat het van tijdelijke aard is en dat je vannacht wel weer van je nacht rust kan genieten.

Liefs,Claudia

9. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @gabje20: Wat vervelend, kan me voorstellen dat jullie zo ongeveer op je tandvlees moeten lopen! Ik zou echt niet weten wat je eraan kunt doen, maar ik leef met je mee!

Ik wil als Yuri een jaar is tot wel weer gaan beginnen aan de 2e. Niet té snel achter elkaar, maar nog jong genoeg. Ik wou ze in ieder geval voor mijn 35e wel op de wereld gezet hebben.

Ik moet zeggen, ik vond alle aandacht en verwennerij die ik als zwangere kreeg ook wel prettig. Toen ik een maand of 5 was, stond zo maar iemand voor me op in de bus :)

@Gina: 4 miskramen... dat lijkt me erg verdrietig. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, begin je gelijk met dromen over je kind en het lijkt me heel erg moeilijk om dat dan na een miskraam weer los te moeten laten.

10. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Yentl, welke speen en fles gebruik jij bij de laatste voeding met nutrix.
    Ik heb net een fles gemaakt met een beetje nutrix en heb een dodi fles met 1-2-3 speen maar had toch het idee dat er niet zoveel uitkwam dus hield Quinn het na een halve fles voor gezien. Hij probeerde het steeds wel maar ging denk ik niet vlug genoeg voor meneer ;) . Ga straks maar in de winkel kijken. Porbeer anders wel een papspeen te vinden. Misschien gaat het daar beter mee. Probeer nu maar even overdags want 's- avonds heb ik geen zin om te gaan expirimenteren. Dan is het hup een fles geven en hup naar bed :) .

@gabje, Quinn was vanacht ook al om 3.30 wakker en heb hem om 4.00 maar de fles gegeven want hij maakte de hele buurt wakker. En dat hielp dus meneer had gewoon honger. Misschien ook voor jou om de laatste voeding met nutrix te geven of doe je dat al? Succes.

Quinn is ook weer wat verkouden dus de laatste twee nachten weer regelmatig uit bed. Pff dat valt dan wel weer tegen na zo'n lange tijd er niet uit te hebben gehoeven. Maar hij had dus ook honger dus ga nu toch maar gewoon de nutrix proberen hoor. Ik zie wel hoe hij er op reageert.

Silly

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Gabje20: Hé meid echt vervelend die nachten. Hopelijk gaat het snel over!

@ Gina: jeetje 4 miskramen wat erg meissie! En nee hoor de bevalling zou ik ook zo overdoen ;) !

@ Lia: Ja die verwennerij heerlijk, zal ik dat even voor je doen...nee dat moet jij niet doen joh dat soort dingen ik gaf er gelijk aan toe ;) !

@ Silly: Ik gebruik de opti-fles van Diffrax met de Dodi 1-2-3-papspeen. He Quinn ook al verkouden, Keano ook, maar ik hoef er gelukkig s'nachts niet voor uit :D .

Nou hier is alles weer oké, mijn man is even langs zijn ouders met Keano dus heb ik even tijd voor mezelf :D . Vanmiddag moet mijn man weer werken tot 11 uur.
    Keano was om half 6 weer wakker, dus maar een flesje gegeven...pfff heb het idee dat die Nutrix nu ineens niet meer werkt...nou ja we zien wel en blijven goede hoop hebben!
    Ik kom straks nog wel ff kijken,

liefs, misspuma

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    @Gabje20, ik hoop dat het snel wat beter gaat. Die gebroken nachten zijn verschrikkelijk!

Vandaag is Nona 4 maanden!
    Bij de geboorte van haar heb ik van een vriendin een kraampakket gekregen voor het hele jaar! Dus we mogen elke maand op de 30e een kadootje openmaken (in februari op de 28e, want dan heb je geen 30e natuurlijk).
    Het volgende hebben we al gekregen:
    30 september (haar geboortedag): een luiertaart.
    30 oktober: 2 potjes belleblaas (voor mijn andere twee kids)
    30 november: een CD met kinderliedjes (met een zelf ontworpen hoesje)
    30 december: een kaart van bibliotheek (jongste lid!)
    30 januari: een rammelaar

Leuk idee hè!

Liefs, Gina ;)

13. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Gina: Dat is zeker een leuk idee! Mijn moeder die had het voor de kraamtijd gedaan, voor iedere dag een cadeautje! Dat is echt super leuk!
    En dit is ook een goed idee! Wat lief!
    Gefeliciteerd met Nona alweer 4 maanden...wat gaat het toch snel hé! 5 Februari is Keano ook al weer 4 maanden...dus nog even!

liefs, misspuma

14. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Wij zeggen dan ook: Nona heeft haar "vermaanddag" :) :)

15. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    HaHa dat is een goeie die ga ik onthouden :D

liefs, misspuma =D>

16. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ja, je kunt nog verder gaan. "verweekdag" (maar dat klinkt een beetje raar) en "verdagdag" (maar dat wordt mij een beetje te gek). :) :) :) Dus wij houden het op "vermaanddag"

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    verweekdag :( haha

liefs, misspuma

18. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Bij verweekdag moet ik steeds denken aan een naaktslak waar ik zout op heb gegooid en die dus helemaal verweekte. Zo smerig! :(

19. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    haha inderdaad, nee dat is geen goede benaming. Inderdaad ik hou het ook op vermaanddag ;)

liefs,misspuma

20. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Silly,Ik gebruik voor Vince altijd de difrax optiefles met de difrax speen maat m.Gaat perfect!

Liefs,Claudia

Deel Deze Pagina