oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Uit Oei ik groei:
    "De eerste sprong zou rond 5 weken plaatsvinden (als je baby eerder is geboren vind de sprong later plaats en andersom ook). Zijn zintuigen maken een snelle groei door. Er gebeurt iets nieuws en vreemds in de wereld van je baby. Hij raakt van slag en verlangt terug naar zijn meest vertrouwde plek, mama. Hij wil meer lichaamscontact en aandacht dan normaal. Dit duurt soms een dag, soms een hele week. Als deze sprong voorbij is, breekt er weer een makkelijk periode aan. De baby's zijn vrolijker, wakkerder, meer bezig met kijken en luisteren."
    Ik zou het boek eens lenen bij de bieb of eventueel kopen. Er staan echt dingen in die je pas beseft als je het hebt gelezen. Ik heb er veel aan!

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    dank je ik ga eens kijken in de bieb rene is 9 dagen tevroeg geboren dus zou dan nu nog net niet in het sprongetje zitten. het is altijd moeilijk met die kleintjes je weet niet wat er is of wat ze willen. hetrare is dat ie overdag gewoon zonder al te veel morren gaat slapen we zullen wel zien hoe het vanacht gaat. maar ga zeker ff kijken in de bieb naar het boekje.

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou vanacht is het weer prima zaoals vanouds gegaan flesje gegeven en in zijn bedje gelegt en gaan slapen zonder te morren zelfs vanmorgen vroeg ging dit zonder morren heb nu weer wat slaap ingehaald en kan er weer tegenaan hopen dat ie vanacht weer zo lekker slaapt. hij is nu ook al heel de morgen wakker heeft weer meer energie.

5. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo meiden

Ik ben vandaag op het cb geweest.Vince is nu 53,5cm en weegt 4890gr hij doet het dus goed.Althans op het eten na dan hij groeit goed maar heeft nog niet echt een ritme te pakken.Ik heb nu een boek meegekregen om door te lezen er staan veel tips in het heet REgelmaat brengt rust het zou al na 2 weken resultaat moeten geven dus we wachten maar weer af.

Groetjes Claudia

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Goede morgen

@claudia; flinke kerel die vince van jou Martina is nu 3510gr

Ik heb de voeding maar een beetje opgeschroefd want ze kwam telkens om de 2,5 /3 uur nu geef ik 120 cc en nu zit er dik 4 uur tussen de voedingen en s'nachts zit er 5,5 uur tussen .
    kom ik zelf ook een beetje aan mn slaap.

liefs jacoba :D

7. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi allemaal

@Jacoba ja hij is idd flink :)
    Ik heb dat bij Vince ook gedaan,hij zit op 150cc overdag(klein holle bolle gijsje hihihi)en er zit ook 4 uurtjes tussen snachts krijg hij dan nog een voeding van 120cc.Ik ben nu wel aan het mengen de nutrilon met de friso hij reageerd hier vooralsnog goed op hopen dat dit blijft!

Ben gister even lekker naar de kapper geweest.Heb me lekker laten verwennen!Haren geverfd en geknipt ff lekker tijd voor mezelf.Was ook al heel lang geleden dat ik naar de kapper geweest was,dus was erg nodig.

Groetjes Claudia

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    lekker zeg heb ik ook wel zin in om naar de kapper te gaan al is het alleen al voor die hoofdmassage :D
    Denk dat ik maar een afspraak ga maken is voor mij ook al een tijd geleden dat ik geweest ben.

9. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Goede morgen

Wat is het hier rustig zeg mag wel wat drukker worden.

hier gaat lekker we hebben nu een goed ritme te pakken.
    als ze wakker word krijgt ze een flesje dan een schone luier even lekker knuffelen en dan een kwartiertje in de box tot ze moe word en het gaat super.
    Alleen s'avonds wil ze dat niet want dan is ze klaar wakker maar daar probeer ik van de week verandering in te brengen.
    Wil niet iedere avond met een kleintje beneden zitten.

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo allemaal,

Het is hier idd erg rustig!
    @jacoba wat lekker dat je er al een aardig ritme gevonden hebt.

Het gaat hier ook steeds beter,ik ben Vince zijn voeding nog aan het mengen maar hij doet het er goed op.Overdags komt hij om de 4 uur en vannacht heeft hij 5 uurtjes geslapen dus we gaan ook de goede kant op.

Zijn jullie ook bij sinteklaas wezen kijken?Wij hebben eerst op de tv gekeken en toen zijn we hier de stad ingegaan.Vince hebben we even bij oma gebracht en zo hadden we een lekker dagje alleen met onze dochter!Had ze ook wel weer eens nodig niet dat ze jarloers is maar ik vindt het zelf lekker om een dagje alleen met haar te tutten.

Nou meiden ga eventjes iets eten wie weet wordt het vanmiddag wat drukker hier.

Groetjes Claudia

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey Meiden,

Hier gaat het ook wel goed, alleen Keano is echt geen overdag slaper pfff, ben overdag de hele tijd met hem in de weer, geen moment tijd voor mezelf, ja tussendoor als ik hem aan het laten huilen ben in zijn bedje om te hopen dat hij in slaap valt, maar nee hoor.
    Ach ja ik loop een stuk of 10x zijn kamer binnen en geef hem dan zijn speen in de hoop dat hij gaat slapen, en zo ben ik altijd bezig tot aan zijn volgende voeding maar slapen ho maar.
    Dan zet ik hem in zijn wipstoeltje bij mij en dat vind hij een kwartiertje leuk, en dan weer huilen, hetzelfde met de box, dus ik sleep hem van daar naar hier en weer terug pfff word er moe van. Verder eet hij goed en komt hij goed aan. Vorrige week woog hij 3960 gram (en dat van een geboortegewicht van 2905 gram) en hij is nu ongeveer 50 cm (was 46 cm).
    Nou meiden tot horens, ik ga weer naar mijn mannetje toe speentje terug stoppen, en weer hopen dat hij gaat slapen.

liefs, misspuma

12. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Nou MissPuma, 's- nachts is Quinn ook vaak klaarwakker en dan is het nog te vroeg om een fles te geven dus loop ik ook wel 10x op een neer om de tut te geven. Baal hier ook van.
    Onze Quinn is ook een flinke, 4800 gram en 55 cm. Net als Vince van Yentl krijgt hij overdags 150 (om 23.00 zelfs 160) en 's- nachts 130; helaas weet ie nog niet wat doorslapen is :cry: . Als ie dat doet gaat de vlag uit.

Wat jij schreef over de voeding. Friso heeft ook hypo-allergeen maar Quinn moest ook een voeding hebben voor moeizame ontlasting die ook nog eens hypo-allergeen is en dat heeft Friso niet alleen Nutricia dus vandaar dat ik overgestap ben.

Silly

13. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heeft onze Quinn ook. Overdags doet hij het prima. Wel wat vaker wakker maar dan tevreden in de box een beetje rondkijken. 's- avonds nar de 19.00/19.30 voeding dan heeft ie z'n huiluurtje, meestal tot 21.00 ongeveer. Maar ´s nachts is ie wel veel wakker en dan krijgen we hem moeilijker stil dus dat is wel zwaar. Laten huilen gaat niet altijd want dan wordt ons andere zoontje wakker. Hoop dat ie gauw doorslaapt.

Silly

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier is ook weer een soort van ritme terug te vinden. zeg een soort van want de vorige keer dat ik het dacht was het dezelfde nacht weer bal. nu gaat het al een aantal dagen goed en rene vind zich er goed in. ik heb alleen het idee dat ren niet genoeg heeft aan zijn voeding hij heeft een hele erge zuig behoefte morgen naar het cb en maar eens ff vragen hoe en wat. verder is het een rustig knulletje op het moment.

15. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Claudia
    Krijgt Vince dan 5 of 6 voedingen op een dag? Ik geef Chenoa nu 6 x 135 cc en de laatste dagen drinkt ze dit helemaal op. Ze komt precies om de 4 uur en 's nachts kan het misschien iets langer duren.

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Bob en marloes,
    Hallo Vince krijgt 6 voedingen,ik houdt daarbij dit schema aan:Vannacht 5 uur,9uur vanmorgen,half 1 vanmiddag,half 5 vanmiddag nu krijgt hij tussen half 8 en 8 uur een fles en dan tussen 11 en half 12 vanavond.Dit werkt tot nu toe erg goed.Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem dus wel wakker maar als hij savonds langer wil slapen dan die 4 uur.

Groetjes Claudia

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey meiden,

Keano die kan nu zijn hoofd een tijdje omhooghouden als hij op zijn aankleedkussen ligt, zie foto's in mijn album.

Liefs, misspuma

18. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    @MissPuma.hij heeft al sterk nekje zeg . Ik vind dat hij een knap koppie heeft :D

@Silly. Martina heeft het alleen s'avonds dat ze niet wil slapen s'nachts heeft ze geen moeite mee.
    Als ik haar de fles heb gegeven kijkt ze nog even rond of ze ligt een beetje te muiteren maar dan slaapt ze weer.

@Tweety. mischien helpt een speentje voor de zuig behoefte .

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jacoba speentje heeft ie al de ene keer is het meer als de andere keer.

@misspuma. hij heeft een sterk nekje zeg rene probeerd ook zijn koppie omhoog te houden alleenlukt het niet zo lang haha.

rene krijgt 5 voedingen op een dag nu van ongeveer 160 cc. die drinkt ie vaak tot op de druppel leeg het is een echt vreetzakje.

20. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedemorgen dames!

Zo, ik meld me hier ook maar eens. Kwam vandaag pas tot de ontdekking dat de oktober mama's hier verder kletsen, gezellig! Logisch ook, want alle oktober beebs zijn inmiddels ook geboren.
    30 oktober 2006 ben ik mama geworden van een wolk van een dochter, Jayna.

Erg herkenbaar hoor de verhalen hier over het zoeken naar een ritme met het voeden en slapen. Jayna slaapt overdag veel. Is na de voeding even wakker, maar slaapt daarna al gauw weer.
    'S nachts komt ze 1 keer voor een voeding. Er zijn nachten bij dat ze daarna klaar wakker is, of ineens wakker is als ik haar in haar bedje leg. Ze is dan drukmet haar handjes aan het bewegen en begint na 10 minuten te huilen. Sinds 3 dagen wil ze eindelijk een speentje en dat lijkt de oplossing.
    ( niet te vroeg juichen.....). Ze valt snel in slaap met een speentje en ik kan haar dan ook in haar eigen bedje neerleggen. Afgelopen nacht na de voeding van 10 uur sliep ze tot haf 5, daarna voeden en tot 8 uur geslapen. Beste nachtje tot nu toe!Vanmorgen na het bad ook weer in haar eigen. En nu ligt ze alweer 2 uurtjes heerlijk te slapen.

Nou ik zal even een kopje koffie drinken met mijn moeder die net binnenkomt.

Fijne dag allemaal.

Liefs Sämira

Deel Deze Pagina