Hoi hoi, Ik had net echt zoiets stoms..... Ik ga Colin in bad doe (hij heeft ivm darmprobleempjes laxeermiddel en tja dan zit een ongelukje in een klein hoekje ) vul het emmetje met water, gooi het over in het badje en............. aaarg, zit het stopje er niet in. Nou dat was dus een waterballet dom dom dom, nou dat gebeurt me ook niet meer! Nog even wat achtergrond info over Colin. Toen hij net uit het ziekenhuis kwam sliep hij van 1.00 tot 5.30. Inmiddels slaapt hij van 24.00 tot 7.30. Ik moet hem vaak 's morgens wakker maken voor zijn voeding aangezien hij nog niet langer als 8 uur zonder voeding mag. Wel heerlijk hoor! @Yentl, Eigenwijs mannetje die Vince van jou. Hoe klein ze ook zijn, ze hebben het allemaal heel goed door lijkt het wel! Colin vindt het trouwens heerlijk om op zijn buik te liggen. @Silly, zielig he, als ze verkouden zijn, Colin heb ik nog niet anders meegemaakt, hij is al bijna vanaf zijn geboorte aan het sniffen en snotteren. Ik geef hem iedere dag een aantal keren zoutoplossing in zijn neusje (gehaald bij de apo) dat zorgt er wel voor dat hij door zijn neusje kan blijven ademen. Colin werd voorheen ook wel wakker voor zijn tutje maar deze heeft hij inmiddels ingeruild voor zijn duim niets aan te doen, tutje wil hij niet meer! Natasja
@Yentl, ja dat vind ik ook. Quinn krijgt voorlopig ook nog gewoon lekker de fles. Vind hij lekker en hoef ik nog even niet te veranderen van voeding wat vaak weer de nodige stress geeft . @Natas, hoi en welkom nog bij de oktobermama's. Pfff 10 weken te vroeg das niet niks. Gelukkig is je zoontje gezond. Mijn oudste had destijds een te lage bloedsuikerspiegel en moest hem ook wakker maken voor de voeding. Dat vond ik zo frustrerend. Moest midden in de nacht m'n wekker zetten en dan ook nog eens een slapend kindje wakker gaan maken. Gelukkig mag er bij jouw zoontje nu 8 uur tussen zitten dat is nog om te doen. Silly
@silly Het heeft inderdaad te maken met zijn bloedsuikerspiegel, in het begin moest ik hem ook midden in de nacht wakker maken voor zijn voeding om deze reden, het is inderdaad frustrerend, zelf wil je niets liever dan verder slapen en ook Colin was niet echt blij als ik hem weer wakker maakte! Tja het is gelukkig inmiddels al 8 uur! Ik begin nu een beetje zenuwachtig te worden.... vrijdag moeten we met Colin naar de cardioloog. Hij heeft sinds zijn geboorte een open ductus (ader tussen hart en longen). De artsen hoopten dat deze alsnog vanzelf dicht zou gaan (dat kan) maar dat gaan ze dus vrijdag bekijken. Wanneer dit niet is gebeurt dan krijgt hij medicijnen, deze werken echter niet altijd, indien deze dus niet aanslaan dan moet hij eraan geopereerd worden. Ik zeg iedere keer heel stoer, ach hij zal inmiddels wel gesloten zijn maar de afgelopen dagen begint het toch meer te knagen als daarvoor. Wat als....stel dat...je kent het wel. Ik moet er niet aan denken eigenlijk.... Dat moest ik even kwijt! Bedankt voor het luisteren/lezen!
Hoi, ik lees idd vaak dat kindjes niet langer dan 8uur snachts zonder voeding mocht. Ik heb een slaapkopje hoor. Luca kreeg eerst 5 flessen en moesten hem altijd de laatste fles rond 23 uur wakker maken. Ons consultatiebureau zei dat ik de laatste fles mocht proberen te laten vallen,dus 4 flessen. NU krijgt hij 4 flessen van 210 water en 7schepjes. Meestal rond 8.30-12.00-16.00-20.00uur Hij gaat rond 21uur naar bed en dan slaapt hij de klok rond. Ik heb dit tegen cb gezegd,dat hij laatste om 20uur kreeg en 1ste rond 8.30. Dat was geen probleem,als hij die slaap nodig heeft,gewoon laten slapen. Wij hebben dus normaal de 4 de fles later gezet en de 5 de laten vervallen. IK ben ook begonnen me fruithapje. 2 eetlepels ,1 smaak 3 -4 daagjes achter elkaar. ALs ik dit 2-3 weekjes gedaan heb,dan mocht ik beginnen met groentehapje. Voor de 16uur fles en erna meteen de fles,want uiteidenlijk moet een fles wegvallen. Wat hij op krijgt is goed,maar wat laten staan mag ook. Nu moet ik zeggen Luca is een heel tevreden mannetje en een flinke vent. HIj weegt nu ong. 7-7.5 kilo. Ons cb zei dat sommige kindjes gewoon eerder aan meer voeding toe zijn,of snachts lekker slapen. Toen Luca 10 weekjes was sliep hij ook al van 23uur tot 6-7 uur. Hij ligt trouwens wel wakker om 8 uur,dan kleed ik me aan,doe onder even stofzuigen en kleed hem aan. Moet even stofzuigen,heb 2 honden,dus al die haren. groetjes Angela
@angke De reden dat Colin niet langer dan een bepaalde tijd zonder voeding mag is medisch, hij was 10 weken te vroeg geboren. In het begin kreeg hij ieder uur een beetje voeding (dat was in het ziekenhuis) en had hij geloof ik ook een infuus voor glucose, maar hij had meerdere infusen voor verschillende dingen dus precies weet ik het niet meer. Toen hij net thuis was was het al 4 uur en nu dus alweer 8 uur. Colin krijgt nog 6 flesjes per dag en nog geen groente of fruithapje, hiervoor moet ik zijn gecorrigeerde leeftijd aanhouden en dat is nu ruim 8 weken ipv ruim 18. In maart gaan we weer naar de kinderarts en dan verwacht ik dat ik er wel wat flexibeler mee om mag gaan. Wel heerlijk dat Luca zo'n goede slaper is!
haaaai, Zitten er meer van jullie op 4 flessen ?! Hoe doen jullie het met fruit en groente, mijn dochter eet ongeveer nu halve potjes ! Is dat veel of weinig ? Slapen doet ze gelukkig weer super !
@Natasja, dat wordt dus een spannende week voor jullie. Ik kan mij voorstellen dat je een beetje stoer doet, maar dat je er toch wel erg mee bezig bent. Sterkte deze week en hopelijk horen jullie vrijdag dat alles goed is met Colin! Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes wakker worden gemaakt 's nachts. Ik heb dit echter nooit gedaan. Met 3 weken sliep Nona al door. Weer gewerkt vandaag.........pff, ben best wel moe. Het is toch wel een geregel met 3 kids. En dan nog kolven tussentijds op het werken. Maar ja, het is voor goed doel zullen we maar zeggen. Het voeden gaat nog zo goed dat ik er nog niet mee wil stoppen. Groetjes, Gina
Hallo allemaal, @Natas26,jeetje das ook wat,ik hoop dat jullie vrijdag een goeie uitslag krijgen en dat alles goed gaat met colin. @Angke,Ik heb van het cb ook hetzelfde advies gekregen alleen pikt meneertje het niet ik zit dus nog braaf op 5 flessen en die drinkt hij ook helemaal op. @Gabje20,lekker hoor dat ze weer goed slaapt.Ik weet niet of het veel of winig is een half potje,Vince is er nog niet echt aan toe dus kan er nog niks over zeggen. @Gina,Is idd een geregel ik vindt dat al met 2 kids Lekker blijven kolven als je je er lekker bij voelt en vooral omdat je zegt dat het allemaal zo lekker gaat zou ik nog ff doorgaan ookal kost het wel veel tijd. Hier vandaag een jengel dagje.Vince is de hele dag al aan het jengelen zou het komen omdat hij nu precies 4 mnd oud is? Misschien komt het ook omdat ik thuis geveld lig met de griep kan je toch niet echt veel hebben Liefs,Claudia
@Natas26, lijkt me ook best moeilijk doe onzekerheid. Hoop voor jullie dat je a.s. vrijdag goed nieuws krijgt. Ik zal voor Colin duimen. @Gina, dat wakker maken moest ik, net als Natas, om medische redenen doen. Toen ik daarmee mocht stoppen sliep m'n oudste zoon ook gelijk door. Hij was toen 8 weken. @Gabje, nee ik geef nog 5 flessen. Behlave de 10.30 voeding drinkt hij alle flessen nog leeg dus hij heeft het nog nodig. Hoop ook dat ik binnenkort kan gaan minderen. @Angke, die 8 uur is als de baby's nog vrij jong zijn. Volgens het cb mag er nu (Quinn is 4 maanden oud) max. 10 uur tussen zitten en vanaf 5 maanden is er geen maximum aan uren meer. Quinn heeft nog steeds 5 voedingen nodig dus die komt wel uit met de 10 uur. Maar ik zou hem ook gewoon laten slapen en er niet voor wakker maken. Al die regeltjes , ik doe het toch gewoon op m'n eigen gevoel. Silly
Precies! (tenzij natuurlijk de medische redenen, zoals je eerder noemde). Ik heb nu 3 kinderen en je wordt daar steeds makkelijker in hoor! Als ik mijzelf nog zie bij mijn eerste kindje.... Gina
Hoi, hoi, Het is hier erg rustig. Ik ben vanochtend met Nona naar het CB geweest. Weer haar prikjes gehaald. Alles gaat hartstikke goed met haar en van de prikjes heeft ze amper last gehad. Madam lag gewoon te lachen tussen de twee prikjes door. Stoer vrouwtje van me....... . Daarna heeft ze een gat in de dag geslapen. Ik heb de gegevens ge-updated onder mijn banner. Ik heb trouwens van een van mijn beste vriendinnen een lieve kaart en chocolade gehad vandaag. Heel lief van haar. Groetjes, Gina
Waar is iedereen? Hebben jullie in de Lounge gekeken? Ik heb kaartjes voor de musical Annie gewonnen. Gina
@ Gina bofkont ik win nooit wat maar ik vind het erg leuk voor je Nou dat doet Martina niet slapen tussen de prikken door die laat zich wel horen . zo net Martina op bed gelegd Als ze in de box ligt kan ze zo heerlijk kraaien zo'n leuk gezicht. liefs jacoba
Hey, Silly, Yentl en Gina, bedankt voor jullie lieve woorden. Nog een nachtje slapen...(nou ja slapen )dan is het zover. Gelukkig moeten we er al om 9.00 uur zijn da's lekker vroeg hoeven we er niet de hele dag nog tegen op te zien! Misschien valt de wachttijd dan ook wel mee, vorige keer moesten we bij de neonatoloog zijn en moesten we ruim een uur wachten, en dat met zo'n kleintje. Dat was nog voor de uitgerekende datum. Nou we zien wel! Duimen jullie morgen? @ Gina, Fijn dat alles zo goed gaat met Nona, idd een stoere meid hoor . Enne gefeliciteerd met je prijs! Volgens mij win jij wel vaker wat (meen ik mij te herinneren) of heb ik het mis Wanneer ga je? Colin is trouwens snip en snip verkouden, echt heel zielig. Hij lijkt er echter zelf niet zo heel veel problemen mee te hebben Ik was er trouwens gisteren de hele dag niet ik ben bij mijn mams geweest, is beter dan de hele dag lopen piekeren. Heerlijk die afleiding!
@Natas26, veel succes morgen. Al een paar dagen vindt Quinn het nodig om 's-nachts (meestal zo rond 3.00/3.30) een uurtje wakker te blijven. Hij ligt dan hele verhalen te vertellen en als hij dat beu is kunnen we er een paar keer uit om z'n speentje te geven. Hoop dat hij dit ritueel gauw afleert. Gisteren was ik tot 23.00 opgebleven want wilde persé de film Seabiscuit afkijken (ben een echte paardenliefhebster) en dat werd dus 's-nachts gelijk afgestraft . Ben nu dus hartstikke moe en ga vanavond maar weer vroeg naar bed. Silly
Hallo meiden, @Silly, hier hetzelfde probleem,Vince maakt er ookal een paar nachten een potje van vannacht ook van half 3 tot half 6 aan de gang gegaan tutje erin,onder gedekt maar niets was goed.Ik ben zelf al niet lekker heb de griep maar moest er toch uit want manlief had de nacht!Balen hoor ik hoop dat hij er geen gewoonte van gaat maken. @Natas,Succes morgen. @Gina,gefeliciteerd met je kaartjes en veel plezier ermee! Liefs,Claudia
@Natas: suc6 morgen, ik zal aan jullie denken. Gisteren van Joris een heerlijke grote zak Maltesers gekregen en een mooie bos rozen.... dus ik ben weer verwend met Valentijnsdag! Morgen gaan we weer naar het cb en dan zal ik es vragen of we hem fruithapjes kunnen gaan geven. Heb zelf het idee dat er ie er al wel aan toe is. Hij is wel erg huilerig de laatste paar dagen en hij wil overdag ook niet meer slapen. Terwijl ie dan vaak wel ligt te gapen enzo... hoop dus dat dat snel weer overgaat. Maar goed, waarschijnlijk vindt ie het beneden gezelliger en wat belangrijker is, is dat ie 's nachts lekker doorslaapt. Vandaag waren Joris en Yuri lekker een dagje weg naar oma... ik dacht 's middags rond een uur of 3 'even liggen' en werd pas om 7 uur weer wakker
hallo meiden hier zijn we weer we hebben alweer internet. sorry dat ik niet op iedereen reageer is nog best wel veel geschreven. @natas26 welkom en suc6 morgen. nou hier gaat alles redelijk. de verhuizing is anchter de rug we zitten nu lekker in ons huisje. rene heeft de 1e nacht perfect geslapen en daarna vond ie het nodig om te gaan spoken snachts kan er weer steeds uit voor zijn tut grrrrr. verder is ie nog een beetje verkouden. afgelopen dinsdag naar het cb geweest en zijn prikjes gingen goed verder ook geen last van gehad. heb de gegevens weer bij gewerkt hij was nu niet zo erg hard gegroied maar het is en blijft een bonkie haha.
Hoi hoi, Ben even een tijdje minder op het forum hier geweest, druk met werken en bij de nov mama's klets ik ook mee, omdat ik er toen met de uitgerekende datum precies tussenin zat. Grappig om te zien dat Jayna hier de jongste is en bij de nov mama's één van de oudste. Erg interessant om die ontwikkelingen bij iets jongere en oudere kindjes te volgen. Ben dus van plan om hier ook weer wat vaker mee te kletsen! Hier een kiekje van mijn meissie vanmorgen druk aan het spelen in de box.
Weer een beetje bij gelezen..... @ Yentl: Vince alweer 4 maanden oud, Hoera! En Vince dus lekker eigenwijs 's nachts momenteel. Jayna kan daar soms ook wat van hoor! @ Gina: inderdaad stoere meid die tussen de prikjes door lacht! Dat zie ik Jayna nog niet doen hoor. Moet de 27e weer, bah...... @ Jacoba: geweldig he dat kraaien! Moet ik altijd zo om lachen! @Silly: Quinn momenteel 's nachts dus aan het feesten, Jayna is ook wisselend met slapen. Kan goed doorslapen maar heeft ook d'r momenten dat we er een paar keer uit kunnen voor d'r speentje. Hoe bedoel je eigenwijs? Lia: succes bij het CB morgen! @Tweety: lekker, de verhuizing achter de rug. Hopelijk slaapt René snel weer door! Nou, ga Jayna zo laatste voeding geven. Morgen nog werken en dan weer lekker weekend! tot later!