@tweety, fijn dat je nu lekker in je eigen huisje zit. Idd Rene groeit ook hard. Onze Quinn is zelfs nog zwaarder en toch ietsjes kleiner dan Rene, kan je nagaan wat voor een bonkie hij is . En dat terwijl onze eerste altijd een klein en fijn babytje is geweest. Die was met 4 maanden 1.3 kilo lichter en 3 cm kleiner. Wat een verschil. @Natas26, ben al an het duimen. Laat je gauw weten hoe het afgelopen is. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een wakker kindje 's-nachts. Het zal wel "in de lucht hangen". Silly
zal het wakker zijn temaken hebben met een sprongetje? kreeg vorige week weer een mail met de sprongwekker. vanacht was het weer raak dit keer maar 2 maal maar toch. gister avond begon het al om 8 uur was ie aan het huilen wij o jee nu al. normaal komt ie rond een uur of 10 11 voor de fles. hij was dit keer niet stil te krijgen dus maar de laatste fles gegeven en we zien het wel dacht ik. heeft ie geslapen tot 7.30 ok dan 2x speentje gegeven maar niet wakker van de honger. hij kan het wel.
Goedemorgen allemaal, Net bij de cardioloog geweeste en GOED NIEUWS! De ductus is dicht! Er is een hartfilmpje gemaakt en een uitgebreide echo en alles zag er prima uit. Ze konden wel zien dat de ductus open is geweest en dat betekent dat hij nog niet zo heel lang dicht is maar goed dicht is dicht! Geen medicijnen en/of operatie dus!Wat ze ook gezien hebben is dat het klepje tussen de linker en rechter boezem niet optimaal sluit maar dat schijnt 1 op de 3 volwassenen ook te hebben en wordt daarom niet beschouwd als een afwijking. We hoeven dus niet meer terug! Bedankt voor het duimen allemaal! Nou ik ben super opgelucht zeg! We blijven natuurlijk wel gewoon op controle bij de neonatoloog, fysio en kinderarts maar de cardioloog kan gescharpt worden JOEHOE! Hij is trouwens ook weer gemeten en gewogen, hij is nu 55 cm en 4804 gram. Klein mannetje dus maar wel een kanjer al zeg ik het zelf!
@natas wat een super goed nieuws zeg @semmi wat een schatje is jayna lijkt wel een klein fotomodelletje. @tweety al een beetje gewend aan je nieuwe huisje liefs jacoba
Hallo mieden, ik schrijf niet zo vaak,maar lees wel mee hoor. @Gina waar heb je die tickets gewonnen de lounge? wat is dat? Ben eergisteren met mijn mannetje naar het zieknhuishuis geweest, we hadden een verwijsbrief vd de ha,voor een helmpje. Het was idd wel het beste,hij heeft een afplatting en daardoor staan ook zijn oorjtes anders. 2 maart word eht opgemeten en moeten dan omde 3 weken op controle,hij zou het tot hij 1 jaar opmoeten, VInd het natuurlijk niet zo leuk,maar is wel het beste. Zie het maar als een beugel ofzo. Maar`sàvonds gaat hij toch fff af,wil wel lekkr knuffeln zonder dat zo een ding in de weg zitten. Jasje van opa en oma gekregen. groetjes Angela
Mama heeft mij een muts opogezet,veeeel te klein natuurlijk. Maar wel een boeffie. Snel een nieuwe kopen....
@ jacoba ja we zijn helemaal gesetteld het is helemaal mijn huis ben er echt blij mee. gister lekker de deur open gezet van de tuin aan de schoonmaak en de hond kon lekker heen en weer lopen. @natas gelukkig dat het goed was. @angke he vervelend dat ie een helmpje moet. maar het is wel beter voor hem dan. en ik zou hem ook af doen om ff te kunnen knuffelen hoor.
Yeah weer weekend! Lekker genieten van mijn meissie en mannetje! Morgen gaan mijn man en ik samen uit eten en daarna naar ene verjaardag van een vriend. Mijn ouderd passen thuis op dus dat is wel lekker. Heb wel even zin om er met z'n tweetjes op uit te gaan. @ Tweety: hoe kun je mailtjes krijgen met een sprongwekker? Lijkt me wel handig. Heerlijk joh, gesetteld in jullie huisje. geniet er maar lekker van met elkaar! @ Natas: wat een geweldig nieuws zeg! Da's een hele zorg minder! @ Angke: leuke foto's hoor! Volgens mij heeft jouw ventje er geen problemen mee om voor mama te poseren...haha. En wat dat helmpje betreft....misschien is het nu even niet leuk, maar voor later heeft hij er alleen maar voordeel van. En 's avonds maar extra knuffelen dan! Nou ga even koffie drinken. Mijn meisje ligt al sinds half 6 op bed. Laat haar lekker liggen tot de laatste voeding. Slapen gaat afgelopen twee nachten redelijk. Hooguit 2 keer speentje.Rond 7 ur eerste voeding en daarna twee keer weer tot kwart voor 10 geslapen! Hoop dat ze dat vanacht ook doet, kunnen papa en mama in het weekend even lekker uitslapen! fijn weekend allemaal!
Hey meiden, Zoow terug van een drukke gezellige week Center Parks! Het was super gezellig! Heb terug gelezen, maar antwoord even niet hoor, een beetje te veel hihi! Maar alles is goed gegaan! Keano heeft ook gezwommen vond het heerlijk! Nou meiden ik ga zo naar mijn bedje toe ben er moe van haha! liefs, misspuma!
@MissPuma: welkom terug! Lekker om er even tussen uit geweest te zijn, he? Wij kwamen er toen echt van bij. @Natas: Wat een goed nieuws om te horen dat het allemaal dicht is. Kan me voorstellen dat het een pak van je hart is. @Angke: niet leuk een helmpje, inderdaad. Maar tis wel een droppie zo op die foto's hoor! Hij vind het inderdaad leuk om voor zijn mama te poseren. Morgen is het een jaar geleden dat ik DE test deed. Wat is het jaar voorbijgevlogen... toen was ie nog nauwelijks een rijstekorrel en nu ligt er een wolk van een baby boven te slapen! Bij het consultatiebureau was alles goed. We mogen hem groente en fruithapjes gaan geven. Eigenlijk zei ze dat we nog een week moesten wachten omdat ie nog geen 4 maanden was (dat is ie volgende week vrijdag pas) maar goed... ik begin er morgen gewoon mee, hoor! Hij is er echt wel aan toe en kijkend naar zijn lengte en gewicht mag het ook wel. En als dat goed gaat mogen we ook proberen de laatste fles te laten vervallen, maar goed, dat zien we dan wel weer. Vind het echt leuk om hem fruit te kunnen gaan geven! Hij is ook lekker gegroeid; nu 67 cm, 7280 gram en hoofdje 43,5. Een behoorlijke bink dus!
@Natasja, wat een goed nieuws! Fantastisch, dat is toch wel een zorg minder! Ben gisteren wezen stappen. De carnaval is hier begonnen.......ik heb 4 biertjes gehad en ik voelde het al heel erg. Dat heb je als je bijna 1,5 jaar niet gedronken hebt. Toen ik thuiskwam heb ik gekolfd en de melk weggegooid. Wel zonde, maar ik wel die met alcohol gevulde melk niet aan mijn meisje geven. Gina
@Gina: ja, ik stond ook bij mijn eerste wijntje na de bevalling bijna op mijn hoofd, hoor! 4 maanden is idd nog een beetje vroeg voor d'r eerste borreltje Ik heb de eerste fruithapjes en nutrix in huis gehaald... ben zoooo benieuwd hoe ie het gaat vinden!
Ik heb in de Lounge gezet dat ik kaartjes heb gewonnen voor de musical Annie in het Efteling-theater! Leuk hè! @Misspuma, welkom terug.....lekker zo'n weekje er tussenuit. Groetjes, Gina
Dit forum is handig, maar soms staat er zo veel informatie op dat het verwarrend dreigt te worden Nou lees ik weer dat ik beter eerst met groente kan beginnen? En ik neem aan dat 1 hapje van een paar lepeltjes wel genoeg is om mee te beginnen, he? Of geven jullie gelijk 2 hapjes op een dag?
@Lia, zover ik weet begin je met 4 maanden met een fruithapje. En dat begint met 2 theelepeltjes per dag. Dit is ook een aanvulling, geen vervanging. Met 5 maanden krijgen ze een groentehapje erbij. Dit is wel een vervanging. Dus i.p.v. van een fles melk krijgen ze dan een groentehapje en een halve fles melk (of borstvoeding). Zo heb ik het bij mijn andere kinderen ook gedaan. Gina
Goedeavond meiden, @ Lia: Ja, wij zijn er ook van bijgekomen hoor, even tussen de routine uit! En Center Parks is ook super leuk ook met een klein babytje! Inderdaad een flinke bink meissie! Wij zijn met Keano begonnen met groente maar dit is in overleg met de kinderarts gegaan, i.v.m. de reflux die Keano heeft. Veel plezier met het geven van het fruithapje! @ Gina: Inderdaad 4 maanden is een beetje jong voor haar eerste borreltje! En tja ik en alcohol, heb er op de vakantie ook wel eens iets van genomen maar pffff het vloog me wel naar mijn hoofd haha! En het weekje was heerlijk, we hebben zo genoten. Hier is alles rustig, Keano zit gewoon weer in zijn normale ritme, ik was er wel bang voor dat we door de vakantie alles in de war hadden gegooit maar dat is dus niet zo ! Dat is wel fijn hoor, dus hier gaat alles zijn normale gangetje weer. Flinke wassen aan het draaien...dat merk je wel hoor als je een week niet hebt gewassen . Dus automatisch komt straks de strijk... ! Morgen verjaardag van mijn vader dus ook weer druk, maar wel super gezellig! Mijn man moet maandag weer werken, dus dan gaat het echte gewone leventje weer beginnen, ook wel lekker hoor. Lekker alleen met Keano tutten! Keano geniet echt iedere dag van zijn groentehapje, ik geef hem nu een half potje per dag zo rond een uur of 5, hij vind tot nu toe sperciebonen het lekkerste, we hebben een keertje bloemkool geprobeerd maar daar heeft hij echt een dag last van gehad, steeds scheetjes laten, vieze boertjes laten, en ook een beetje darmkrampjes, dus bloemkool laat ik liever even staan. Nou ik kom zo nog wel even kijken, liefs, misspuma
@ semmie de sprong wekker heb ik van een site af daar kon ik mijn gegevens ingeven en kreeg ik steeds een mailtje. nu weet ik niet meer precies welke site het was geloof jonge ouders ofzo? alles gaat hier zo zijn gangetje rene drinkt nu sinds 2 dagen zijn laatste fles om 20.00 uur en slaapt vrolijk door tot de andere ochtend op 2 x tutje na dan. de 1e keer dat ik weer een borreltje nam stond ik ook bijna op mijn koppie hihi.