oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ja heel erg triest, dat mens is gek ! Hoe kun je zoiets verzinnen ! :mad::mad::mad:

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ben echt even raar geworden na dat verhaal van mvjanelle na maanden meeleven blijkt alles een leugen.
    Hoe kun je zoiets verzinnen ben er echt boos om omdat ze zoveel mensen gekwetst heeft.

@Claudia nee ze heeft vannacht besloten om door te slapen . :rolleyes:
    gezellig kermis en ik ben reuze benieuwd naar de foto's

HEHEHe martina heeft zelf macaroni gegeten vraag niet hoe ze er uitzag maar ze had lol :)

oja ze kan nu ook zelf gaan zitten ik legde haar vanmorgen in de box en ik loop even naar de keuken om wat te pakken .
    En toen ik terugkwam zat ze breedlachend rechtop in de box.

3. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    @Yentl, :cry: :cry: helaas weer geen rustig nachtje. Om 00.30 werd hij wakker dus een fles van 150 ml. gegeven. Kort daarna begon hij weer. Een uur laten huilen en toen nog maar eens 80 cc pap bijgegeven. Toen was het pas goed :confused: . Vanmorgen om 5.00 uur weer wakker maar toen was de tut voldoende en om 7.15 weer wakker moeten maken natuurlijk. Pfff was weer een zware nacht. Ben blij dat ik niet de enige bent want Vince kan er ook wat van. Slaapt hij ook vanaf de geboorte zo slecht?

@Gabje, nee helaas niet paardgereden. Manlief was 's-middags ziek thuisgekomen dus kon hem niet alleen met de kinders laten. Hoop zaterdagmorgen te kunnen. Dan ga ik altijd naar de les op de manege.
    Een van de merries is trouwens gedekt. A.s. maandag weten we of het gelukt is. Ben benieuwd.

Goh, ken dat verhaal niet. Zal het direct eens gaan lezen. Wat ik begrepen is dat het een verzonnen verhaal is om aandacht te vragen. Is idd triest dat men zo aandacht gaat zoeken.

Silly

4. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    idd Silly diep triest om op deze manier aandacht te zoeken

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    vind het heel erg dat mensen zulke dingen kunnen verzinnen echt ziek hoor.

ik zag bij rene 2 witte streepjes zitten in zijn tandvlees heel licht maar ik denk dat we met een week of 2 weer een tandje hebben. o en dames ik kreeg weer een mail met de sprong wekken. rond 8,5 maand is ie er weer het zo genoemde sprongetje. hoop dat ie hem deze keer niet zo merkt hihi papa heeft nacht dienst dus mama is alleen en moet er dus ook alleen uit, we zien het wel.

@claudi ook al de kermis wij gaan morgen evne kijken hier. weet eigenlijk niet eens wat er allemaal precies staat maar touwtje trekken kan ie wel haha.

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik niet op alles wat jullie de afgelopen dagen hebben getypt reageer (is een beetje veel :().
    Maar hier even wat reacties:

@ Setteke: Welkom bij de oktober mama's! Gezellig nog iemand om mee te kletsen.

@ Gina: Ik denk niet dat je dit nog leest maar meissie neem je tijd, ik zal je missen! Je bent een topmeissie! Sterkte.

@ Tweety: Hopelijk merkt hij inderdaad niks van het sprongetje! Keano zit er middenin geloof ik pffff....maar ja gaat weer wel over! (hopelijk).

@ Claudia: Hoe was het op de kermis? Vind ik altijd zo leuk kermis. En lekker suikerspinnen eten :D.

@ Gabje: Jeetje jou meissie is inderdaad een snelle! Dus jij kan al achter haar aan gaan rennen. Hier geen last met stukjes eten, Keano eet alles: brood, potjes van 8 maanden, koekjes noem maar op. Soms verslikt hij zich weleens en moeten we even een vinger in zijn keeltje steken om het los te krijgen.

@ Jacoba: Joepie Martina kan zelf gaan zitten goed joh!

Nou meiden hier ben ik ook weer eens...druk gehad.
    Maar de tegels liggen en de nieuwe bank zit heerlijk :D. Het is heel mooi geworden dus kunnen we weer lekker genieten van ons huisje!
    Het logeren ging ook goed hoor en was ook gezellig.
    Zondag naar de dierentuin geweest, Keano keek zijn ogen uit vond het prachtig! En we hebben Bokito gezien, maar niet in zijn ogen gekeken want dat kon niet hihi, er zat verduistering voor het glas.
    We hebben nog wel even naar het eiland gekeken waar hij vanaf is gesprongen. Bah...het zou op je af komen lopen ie!
    Nou Keano zijn 6e tandje is ook door :confused:, nu heeft hij er 4 van boven en 2 van onderen. Denk dat het nu wel even over is...hopelijk.
    Verder eigenlijk alles rustig hierzo.

Liefs, misspuma

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @misspuma jeetje 6e tandje al pff gaat hard zeg. heb hier 2 witte streepjes gezien bovenin dus dnek dat ze er aan gaan komen de 3e en 4e dan.

8. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Tweety: Ja iedereen zegt het ook dat hij zo snel is met zijn tandjes, tja ik heb er echt geen idee van...! Hopelijk komen de 3e en 4e van Rene snel door!

Liefs, misspuma

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier nog maar twee tandjes! Wat gaan die van jullie snel, dames! Maar zal wel komen omdat Tymen 4 weken te vroeg was. Overigens had hij ze al wel met 6 maanden, gecorrigeerd 5 maanden.

Ik heb ook nog niks gemerkt van een sprongetje, maar ik krijg de sprongenwekker ook altijd 4 weken later.

Als ik hier zo zit te lezen merk ik toch wel verschil in ontwikkeling met jullie kindjes en de mijne. Velen van julie kindjes kunnen al zelf (gaan) zitten, dat kan Tymen nog niet. Ook kruipen kan hij nog niet. Wel slaapt hij al sinds hij op 4 flessen zit door, met 3,5 maand, dus dat is wel vrij vroeg. Ben benieuwd of de verschillen ook kleiner worden naarmate onze kinderen ouder worden!

Oh en Tymen eet ineens stukjes. Gisteren had ik het zelf gemaakt, het het vlees was best wel taai, maar hij heeft alles opgegeten, al moest hij er 5 minuten voor kauwen. Vandaag een potje met stukjes en dat was ook zo op. Komt toch nog goed.

Nog eens wat anders, ik heb een topic onder voeding staan met de vraag of kindjes van dezelfde leeftijd als Tymen ook zo slecht hun melk drinken. De eerste gaat prima, maar de tweede weigert hij en de derde neemt hij ook niet veel van, terwijl ik hem ook nog pyamapapje geef. Voor meer info, zie mijn topic http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=50007

Is dit bij jullie ook zo´n drama?

10. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Setteke: Keano begint nu ook moeilijk te doen bij zijn flessen dit hebben wij zo opgelost. Dit is nu ons schema:

8.00 Bordje pap (210ml opvolgmelk)
    12.00 potje groente en een toetje
    17.00 boterham en yoghurt na
    19.00 Fles 210ml opvolgmelk en nutrix

Zo hebben wij nu dus nog maar 1 fles, en die avondfles gaat tot nu toe nog prima. Ik begon ook aan Keano te merken dat hij zijn flessen niet leuk meer vind dus dan maar happen van een lepeltje.
    Misschien ook een idee voor jou?

En dat onze kindje iets meer voorlopen zal denk ik ook wel komen doordat Tymen te vroeg geboren is, maar ieder kindje is anders. En de ene is nou eenmaal sneller in het een als de andere! Maar uiteindelijk kunnen ze het allemaal! Goed van Tymen dat hij stukjes eet :D.

P.S. Ik heb nog 2 nieuwe foto's van Keano in mijn album gezet!

Liefs, misspuma

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Yoghurt bij de boterham zat ik ook al aan te denken. Is hij gek op! En tja, pap dat blieft meneer niet, maar uit de fles wil hij wel. De ochtendfles gaat ook altijd helemaal leeg. Het is meer de andere twee. Verder eet hij alles goed. Dus volgens mij is hij wel klaar met de melk!

Mooi mannetje, misspuma!

12. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Setteke: Dan vervang je die 2e fles toch voor een boterham en yoghurt na of een groentehapje met een toetje erna. En die laatste fles doe je toch gewoon een papfles geven...? Misschien is dat een idee.

P.S. Bedank :oops:. Heb jij ook foto's van je Tymen? Ben ik wel benieuwd naar ;).

13. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi allemaal,

Hier weer een slechte nacht achter de rug :cry: Ik weet niet wat mijn kleine ventje heeft hoor :rolleyes: Hij heeft vandaag wel veel geslapen tja hij zal zo onderhand ook wel oververmoeid zijn.Heb hem vanavond lekker in bad gedaan met natusan bedtime spul(weet ff niet meer hoe het precies heet :oops:)en hem daarna streng toegesproken onder zijn laatste fles.Nu maar hopen dat hij er naar geluisterd heeft ;)
    Niek is vanmiddag bij de ha geweest.Hij kwam vanmorgen uit de nachtdienst met een hele dikke elleboog niet gestoten of wat dan ook.Nu blijkt dat hij een ernstige pees ontsteking heeft in combinatie met overbelasting,arm mannetje!

@Misspuma,Dus jullie huisje is zo goed als af nu?Tjee Keano al 6 tanden :confused: Vince heeft nog steeds een tandloos bekkie :)
    @Silly,Jee meid ik denk dat wij in het zelfde schuitje zitten.
    Het is verder echt een schat van een kind maar slapen vertikt hij gewoon vannacht ben ik er ook weer tig x uit geweest totdat ik er rond half 5 niet meer tegen kon en hem toen bij mij in bed heb genomen(manlief had de nacht)Meneertje is tegen mij aan in slaap gevallen en heeft tot half 8 geen kik meer gegeven :rolleyes: Het duurde heel lang voordat hij door sliep pas met 12 weken terwijl zijn zus al met 4 weken door sliep.Daarna is het dus een tijdje goed gegaan maar toen is het weer mis gegaan en zo gaat het nu al weer een poosje.
    Op het cb zeggen ze dat ik hem misschein snachts een keer verwend heb en hij dit nu dus uit gewoonte doet :rolleyes: ik weet het niet hoor ik ben nu eenmaal ook geen persoon die zijn kindje uren laat huilen sorry :oops:
    Ik hoop op een goede nacht voor mij en voor jouw!Hoop dat Quinn jullie ook eens laat slapen!
    @Setteke,Vince is ook niet een van de snelste hoor,hij heeft nog geen tanden en hij probeerd wel te gaan zitten en ook om een beetje te tijgeren maar hij vindt het verder ook wel lekker om gedragen/getild enz te worden ;) Wat eten betrefd ziet ons schema er zo uit:
    8:00 uur een fles van 210 met 3 lepels nutrix,
    10:00 uur half potje fruit en een koekje
    13:00 uur 2e fles van 210 met 2 lepels nutrix erin
    15:00 uur andere helft van het fruit
    17:30 uur half potje groente en een toetje
    20:00 zijn laatste fles 250 pyamapapje
    Vince eet nog geen brood,vindt het ook niet lekker misschien als hij straks tanden heeft wel.Nu doet hij alleen maar kaaken :(
    @Jacoba, we gaan morgen even naar de kermis en dan hoop ik dat het goed weer is om foto's te maken.

Liefs,Claudia :oops: beetje lang verhaal geworden.

14. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Claudia: Hé meissie weer al een slechte nacht achter de rug. Hopelijk houdt het snel op voor je! Owjeeh een peesontsteking, beterschap hoor!

Liefs, misspuma

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Yentl, jee meid, wat een nachten heb jij! Hoop dat het gauw beter wordt!

Mijn schema is nu
    6.45 u fles 180/6 met 30 cc extra water en 3 lepels nutrix
    10.30 u fruit, 200 gr met liga erdoor
    13.00 u boterham en fles 120/4 (wil hij dus niet)
    17.00 u warme maaltijd 200 gr, yoghurt met diksap na
    19.00 u fles pyamapapje, 160 cc

Tussendoor drinkt hij nog 150 cc diksap en krijgt hij af en toe een soepstengel oid.

@ Silly, jij ook al van die gebroken nachten, ik hoop ook voor jou dat dat gauw gedaan is!

@ misspuma, foto's in album. Heb lang getwijfeld of ik wel foto's online wilde, je weet maar nooit, maar ik wil jullie mijn grote trots ook niet onthouden, hihi! :oops:

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Setteke,Wat een schatje die tymen van jou!Misschien heeft hij gewoon geen behoefte meer aan die fles tussen de middag.Heeft het cb bij jullie geen telefonische spreekuur dan kun je het misschien even voorleggem!

Liefs,Claudia

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

@Yentl, heb gisteren het cb gebeld, zij zei dat ik eerst de fles moest geven en dan het brood. Nou, daar trapt Tymen echt niet in! Ik heb hem vandaag de melk in zijn antilekbeker gegeven en dan tijdens het brood af en toe wat slokjes, toen heeft hij toch nog een beetje genomen. Misschien is dat wel de oplossing. Ze hadden daar ook niet meer tips, alleen dat hij eigenlijk wel rond de 400 cc moet krijgen en dat halen we nu net zo.n beetje. Dus misschien maar geen drama van maken denk ik dan.

Bedankt voor je reactie op mijn mannetje. Groeit mijn trots van!

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hey, zie net dat jouw mooie mannetje op dezelfde dag is geboren als de mijne! Grappig! Zie ik dat nou goed, heeft hij al zo´n bos haar? Wauw, mooi hoor!

19. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Setteke,weet je ik doe gewoon wat goed voelt.Bij mij dochter was ik erg onzeker en luisterde naar het cb maar nu kijk ik niet meer zo nauw als Vince het pakt dan is het goed maar ga hem niet dwingen.
    Doe gewoon wat jij denkt dat goed is een moeder weet dat echt wel!

Vince heeft idd een bos haar ;) Bij zijn geboorte was het pikzwart nu wordt het een goudblonde :)

Liefs,claudia
    P.s ik zie het nu ook dat ze op dezelfde dag geboren zijn!Leuk!Vince is een week eerder gehaald met een ks.

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ yentl Tymen is ook geboren via een keizersnee, maar dan een spoedkeizersnee ivm ernstige pre-eclampsie met 36 weken. Nog zo´n toevalligheidje. Hoe laat is Vince geboren? Tymen om 12.23 uur!

Deel Deze Pagina