oktober 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door rachel22, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Setteke: Welkom terug, fijn dat jullie mooi weer hebben gehad
    Wat goed dat Tymen los kan zitten, en dat om kukkelen dat doet Keano ook nog steeds...vooral als hij inderdaad iets wilt pakken.
    En ja ik hoorde het dat de zesde ziekte heerst, ik ga voor de zekerheid maar morgen gewoon langs ook al zijn die pukkeltjes weg.

Liefs, misspuma

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Claudia, dat doet Tymen ook steeds. Vooral in bed. Dan draait hij zich op zijn buik en gaat dan op zijn knietjes zitten. Dan kan hij alleen niet meer terug komen en is het krijsen geblazen!

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    hee meiden ben ik even heb een rotweekend achter de rug .
    Martina huilt erg vaak en heeft witte vlekken /blaasjes op dr lippen .
    flinke luieruitslag dus ik hoop dat die tandjes snel doorkomen want dit is wel erg zielig.
    sorry dat ik even op niemand reageer.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @setteke welkom terug. nog maar 1 fles? hoe is zijn schema nu ongeveer dan?

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Tweety, Tymen zijn schema is nu als volgt

6.45 u fles 180/6 met bambix
    10.30 u 200 gr fruit met een liga erdoor
    13.00 u boterham met korstjes, margarine en beleg en een schaaltje kwark
    17.00u- 18.00 u (hangt af van hoe laat hij zijn brood heeft gehad) 200 gram warm eten met een schaaltje yoghurt oid na
    19.00 u evt nog een flesje pyamapap proberen of een schaaltje yoghurt ter opvulling

Tussendoor drinkt hij diksap en eet hij rozijntjes of een soepstengel oid.

vanmorgen bij het cb geweest en omdat de eerste fles ook al zo'n probleem is mag ik ook brood geven. Ik heb nu een nieuw soort pap gekocht van bambix, dat ga ik eerst nog eens proberen. 'Gewone' pap van bambix moet meneer niet. Ik moet nu overigens wel vit D bijgeven. Volgens de arts van de cb komt het vaker voor dat kinderen van deze leeftijd geen fles meer willen. Als ze maar tussen 200 en 300 gram zuivel krijgen is het ok, als je dus maar vit D bijgeeft.

@ jacoba, wat vervelend, meid! Maar heeft ze ook koorts? Witte blaasjes doen mij denken aan het koortslipvirus, en daar moet je wel mee uit kijken!

Vandaag dus bij cb geweest. De arts stond helemaal versteld van hoe goed zijn fijne motoriek is. Ze vond hem erg voorlijk. Ook vond ze hem heel sterk. Ze heeft zelfs "perfect" in zijn dossier geschreven! Ben helemaal trots! Net voor het eerst met Tymen gaan fietsen, voorop de fiets. Hij vindt het prachtig, toen we thuis waren wilde hij er niet meer uit, hihi!

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Jacoba: Jammer dat je zo een rotweekend achter de rug hebt.
    Aaaah die Martina vlekken/blaasjes op haar lippen...en luieruitslag beterschap met haar!
    En dat reageren dat komt wel hoor!

@ Setteke: Fijn dat ze Tymen op het CB perfect vonden! Heerlijk als ze zoiets over je kindje zeggen, dan groei je gewoon van trots hé.

Ben vammiddag met Keano naar de huisarts geweest en hij dus toch de 6e ziekte, tis zonde mijn mannetje. Hij heeft er echt last van, wil niet tot weinig eten, drinken wil hij ook niet zo graag. En slapen dat is een drama!
    Hij heeft nu vanaf vanmorgen 11.00 niet meer geslapen en maar huilen, huilen en nog eens huilen. Heb hem vandaag al 2x een zetpil gegeven maar het wil maar niet werken.
    De dokter zei dat je niks anders kunt doen dan hem uit laten zieken, en zo af en toe een zetpilletje geven...pfff echt zielig hoor!
    Verder eigenlijk weinig te melden, ga weer bij Keano kijken die huilt weer erg hard...

Liefs, misspuma

7. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi meiden,

@Jacoba,Jeetje wat vervelend zeg dat Martina niet lekker is.Als ik het zo lees zou ik toch maar ff met haar langs de huisarts gaan!En niemand neemt het je kwalijk hoor dat je niet reageert,Je kindje gaat toch voor alles! ;)
    @Setteke,Wat goed zeg dat Tymen zo Perfect gescoord heeft op het cb!Meestal hebben ze wel iets te klagen maar in dit geval alleen maar lof :thumup:
    @Misspuma,Van harte beterschap met Keano tjeetje ookal ziek ;) Hoop dat het snel weer beter met hem gaat want niks is erger voor een mama dan te zien dat haar kindje ziek is.

Vince heeft vandaag voor het eerst in de kinderstoel gezeten en hij was er helemaal wild van! :)
    Pff heb een druk weekje deze week :rolleyes: moet de hele week nog werken,donderdag gaat Yentl op schoolreisje en dan moet ik smiddags met mijn ma naar het ziekenhuis voor controle.
    Heb net weeer onkruid uit de voortuin gehaald Jeetje zeg waar komt het toch vandaan.

Liefs,Claudia

8. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ Misspuma: Aaaaah arme Keano ! Geef hemmaar een dikke kus ! En heel veel beterschap.

@ Setteke: 1 Flesje, hier ook ! In de ochtend lekker een boterham en sap en geen fles meer.

Verder alles goed :D

9. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Claudia: Ja er is inderdaad niks ergers voor een mama dan dat haar kindje ziek is, ik zou het zo graag van hem overnemen. Moet eerlijk zeggen dat ik ook al een paar keer met hem heb meegehuild vandaag...
    Leuk dat Vince voor de eerste keer in de kinderstoel heeft gezeten :D! Ja dat wordt inderdaad een drukke week voor je! Succes donderdag met je moeder in het ziekenhuis.
    Tja onkruid bleh :rolleyes:.

@ Gabje: Dank je wel ik zal hem een dikke kus geven! Hoe is het bij jou meisje en met jou?

Liefs, misspuma

10. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    met mij nog steeds hetzelfde, moet morgennaar de neuroloog. Kleine meid gaat het super ! Ze slaapt goed en eet goed. Wat wil een moeder nog meer ?

Haha.. Hoop trouwens dat het morgen wat lekkerdr weer wordt.

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ misspuma beterschap met de kleine knul. ook van ons een dikke beterschaps knuffel.

rene vind zijn flesjes nog zo lekker. zit alleen wel eens te denken wanneer er weer een af zou moeten. hij heeft er smorgens en savonds nog van 210 en 240 en tussen de middag 150 na zijn boterhammetje. maar ik denk dat ik het voorlopig zou hou tot ie gewone melk mag bij zijn boterhammetje volgende week weer naar het cb dus zal het dan wel eens vragen hoe of wat.

12. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Gabje: Hoe was het vandaag bij de neuroloog?

@ Tweety: Keano heeft geen enkele fles meer, hij krijgt i.p.v. de fles nu pap dat vind hij heerlijk hij wilde die flessen niet meer sloeg ze uit mijn handen...en zelf proberen doet hij ook niet...

Wat is het toch erg als je kindje ziek is...ik ben helemaal gebroken en het ergste is ook nog dat ik vannacht zelf ook ziek ben geworden: overgeven, diaree...buikgriep bleh...
    Voel me nu gelukkig weer iets beter, maar nog niet 100% en dan nog een klein afhankelijk mannetje die je aandacht vraagt. Manlief moest werken, maar Oma heeft Keano vanmiddag even voor een paar uurtjes meegenomen zodat mama ff onder wol kon kruipen ;).

Liefs, misspuma

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ miss puma he bah jij ook al ziekies. beterschap ook jij krijgt een beterschaps knuffel van ons hihi.

ging ik vanmiddag voeding kopen voor ren ehadden ze het niet bijhet kruidvat. ik naar de dirks hoor ik daar dat de verpakking gaat veranderen en dat de prijs 2 euro omhoog gaat lekker he heb ik dat weer aso vind ik dat. (friso gebruiken wij) zit nu te denken om toch over te gaan stappen nog of om af te bouwen. rene drinkt al 3 dagen zijn flesje van tussen de middag niet meer leeg. wat voor pap geven jullie smorgens? tot nu toe maakte ik soms bambix of rijstebloem maar er is ook andere daar had een van jullie het over van de week geloof dat setteke dat was. de ene keer krijgt ie een fles en de andere keer pap hij vind het allemaal best.

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ tweety, dat klopt en ik heb het al gehaald. Het heet Bambix melkpap. Je hebt het in twee smaken, naturel en appel. Ik heb de appel gekocht. Je maakt het aan met water, het is nl kant en klare pap van opvolgmelk. Vanmorgen geprobeerd en meneer leek enthousiast, maar halverwege moest hij het niet meer. Ik ga nu morgen eerst nog een keer pyamapapje proberen, en als hij dat niet wil geven we hem die pap. Heeft hij dan niet zoveel gegeten, dan geef ik hem nog een boterham.

@ Misspuma, meid, wat vervelend dat je zelf ook nog ziek bent geworden. Ik hoop dat jullie snel opknappen. Ik hoop dat de zesde ziekte net zo snel over gaat als hier. Fijn dat oma Keano even meenam, kon je even bijtanken.

@ Gabje, hoe was het bij de neuroloog?

Vandaag weer lekker wezen fietsen met Tymen. Hij vindt het zo leuk! Vanmiddag op bezoek bij mijn opa en oma. Mijn oma is een week geleden 72 geworden, en dat moest nog even gevierd. Ik weet niet wie er meer genoten heeft, Tymen of opa en oma. Tymen is hun eerste achterkleinkind, dus ze vinden het prachtig. Ze zijn nog erg vitaal dus spelen lekker met hem! Hij werd ook erg verwend met allemaal lekkere dingen!

15. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi meiden,

@Misspuma,Jee meid wat vervelend dat je ook ziek geworden bent!Hoop dat het een beetje heeft geholpen dat oma Keano vanmiddag heeft meegenomen! ;) Meiss Beterschap!Ook voor de kleine vent natuurlijk!
    @Gabje,Hoe was het bij de neuroloog,al iets meer te weten gekomen?
    @Tweety,Jeetje gaat de friso duurder worden :( Heb er nog niets van gehoord hier.Maar idd ik vindt dat ook nergens op slaan hup andere verpakking hup prijs omhoog :evil: Vince krijgt nog gewoon 1 fles Friso met rijstebloempap smorgens en savonds krijgt hij een pyamapapje.
    @Setteke,Heerlijk he dat fietsen kan niet wachten tot Vince goed kan zitten :) Vondt het met mijn dochter ook altijd zo lekker.Nog van Harte gefeliciteerd met de verjaardag van je oma. :) Heerlijk he als ze nog zo lekker met zo'n kleintje kunnen tutten ;)

Bah heb de hele dag gewerkt ben dood moe duik lekker mijn bedje in hoop dat Vince me laat slapen want pa heeft de nachtdienst :rolleyes:

Liefs,Claudia

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen meiden,

@ Tweety: Keano krijgt de bambix pap die je zelf aanmaakt met opvolgmelk, hij vind het best wel lekker. En 2 euro omhoog wij gebruiken ook Friso echt aso net alsof het geld op onze rug groeit...

@ Setteke: Ik ga ook eens op speurtocht naar die pap waar jij het over hebt, is wel makkerlijker dat je dat alleen hoeft aan te mengen met watern. Met de bambix is dat niet zo dat zijn gewoon droge vlokjes.
    Leuk dat je opa en oma zo genoten hebben van Tymen.
    De opa en oma van mijn man genieten ook met volle teugen van Keano en Keano is hun 3e achterkleinkind. Nog gefeliciteerd trouwens met je Oma!

@ Claudia: En heeft Vince je lekker laten slapen vannacht? Hoop het wel voor je.

Nou ik ben weer beter hoor meiden, eendagsgriepje waarschijnlijk.
    Keano daarintegen is er nog niet boven-op...zo zielig!
    Gisteren was het weer pas 22.00 toen hij eindelijk in slaap viel en is vannacht nog 2x wakker geworden. En vanmorgen was ie al om 06.30 wakker.
    Heb hem nu weer op bed gelegd maar meneertje is nog niet van plan te gaan slapen geloof ik...hij draait zich op telkens op zijn buik in bed, nu hadden we hem al met een lakentje overdwars een beetje proberen vast te leggen...helpt voor geen meter, meneer is zo sterk dat hij het gewoon van zich afrukt. En zijn slaapzak onder zijn matras stoppen heeft ook al geen enkele zin, hij moet maar eens snel leren terug te rollen hoeft mama dat niet telkens te doen ;).

Liefs, misspuma

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @setteke ik heb die pap wel zien staan idd zijn zelfde pakken als bambix toch.

nou hier zijn de billetjes weer kapot pfff. lijkt wel biefstuk. dus weer volop smeren en hopen dat die rot tand nu ff door zet.

18. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Sorry hier ben ik weer !

De neuroloog gaat een paar onderzoeken doen, maar denkt niet dat er wat uit komt. Ze denkt dat het door nerveusiteit komt. Voor zover ik weet ben ik niet nerveus en erg rustig. Even afwachten dus.

Verder hier alles rustig, kleine meid had vanacht een droom denk ik. Ze werd helemaal huilend wakker, even getroost en toen ging ze weer rustig slapen tot vanmorgen 7.15.

Misspuma Keano heeft dus een lekker eigen willetje ! Niet slapen en lekker draaien. Gaat hij nog niet staan in z'n bedje ? Hier wel...

19. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo allemaal,

Vandaag had ik een lekker kort dagje mag ook wel ben de laatste tijd zo moe :( Hebben jullie dat ook dat je savonds je bed niet in kan en er smorgens niet uit?!
    Morgen dan gaat het gebeuren dan gaat mijn groet meid voor het eerst op schoolreisje :) Het wordt wel een lange dag voor haar,we gaan ze uitzwaaien om 9:15 en ze komen pas om 18:00 uur thuis!Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

@Misspuma,Gelukkig maar dat je weer beter bent :thumup: hoop dat Keano ook snel beter wordt want het is echt vervelend als je er snachts steeds uit moet.Vervelend dat Keano zich nog niet terug kan rollen,Vince slaapt ook het leifst op zijn buikje.
    @Tweety,Wat sneu Voor Rene weer dat zijn billetjes weer kapot zijn ,Idd maar hopen dat z'n tanden snel doorkomen.
    @Gabje,Idd afwachten dan maar :)Aaah Zielig dat ze een nare droom had maar wel lekker dat ze weer in slaap gevallen is en tot 7:15 hrrft geslapen.

Liefs,Claudia

20. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Tweety: Hopelijk komt die tand snel door, tis zonde billetjes als biefstuk...!

@ Gabje: Ben benieuwd naar de uitslag van de neuroloog. Misschien ben je onbewust toch een beetje nerveus, onrustig? En ja een droom dat zou kunnen heeft Keano ook wel eens last van maar valt gelukkig ook altijd weer snel in slaap als ik hem heb gestroost.

@ Claudia: Spannend morgen het eerste schoolreisje voor Yentl! Hopelijk heeft ze veel plezier, en ze zal 's avonds wel lekker slapen van de drukte. Maar vanavond dan zal ze waarschijnlijk moeilijk slapen van de spanning... ;).

Nou nu is alles weer in orde, Keano is uiteindelijk toch gaan slapen vanmorgen.
    Ik heb gelijk ff het hele huis een schoonmaakbeurt gegeven, de bedden verschoond, de slaapkamers gestoft, gestofzuigd en gedweild. De badkamer gepoetst en gedweild en alle ramen boven aan de binnen en buitenkant gezeemd nu ben ik moe haha.
    Keano die slaapt nu ook al weer lekker, ik ga zo zijn foto-album nog eens vol proppen met nieuwe foto's en nog een paar leuke uitzoeken voor de foto lijstjes.

Liefs, misspuma

Deel Deze Pagina