oktober 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Naomy, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Bij ons is het kamertje nog niet klaar.
    Eind mei gaat manlief laminaat leggen en dan kan ik het kamertje behangen.
    Heb er onwijs veel zin in dan ben ik tenminste met de kleine bezig ,
    schiet er nu bij in met 2kinderen.
    Jij treft het wel met je zus Juudje. :D

2. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    De oktober-mamma's zijn idd erg stil. Maar met dit lekkere weer zit je ook liever lekker buiten dan binnen achter de computer denk ik...
    Onze babykamer is nog niet klaar, sterker nog, het is nog kantoor! Hahaha! Ik heb ook niet zo'n haast ermee hoor. Met een tweede word je daar toch makkelijker in denk ik. M'n dochter wil ik naar het "kantoor"verhuizen en de nieuwe baby gaat dan in m'n dochter d'r kamer. Maar de nieuwe baby zal toch voorlopig gewoon bij ons op de kamer gaan slapen in een wiegje.
    Gister zijn we gezellig met z'n "viertjes"een dagje naar Groningen geweest. Het was een lange zit in de auto, bijna 2 uur, maar het was absoluut de moeite waard. Supergezellige stad met heeeel veel winkels. En dus lekker geshopt. (voor m'n dochter) Voor de nieuwe baby nog niks gekocht omdat we nog niet weten wat het wordt. Op 24 mei hopen we te kunnen zien op de 20 wkn echo of het roze of blauw wordt....

Groetjes Suus

3. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ben net terug van de verloskundige en was weer 2 kilo afgevallen schrok er toch wel van. dus 3 kilo nu in totaal. moet de volgende keer weer op de weegschaal. ben ik weer afgevallen en nog steeds misselijk dan krijg ik daar medicijnen voor. was er 3 weken vanaf. maar ja.

bloeddruk was 110/60 dus hartstikke goed en de kleine had weinig zin om zn hartje te laten horen. zwom elke keer weg. maar na 5 minuten toch nog gehoord. hihi toch weer geweldig. ben weer in de 7e hemel vandaag. mn baarmoeder reikt nu al bijna mn navel. n-2

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik zal voortaan ook maar meedoen bij de oktober mama's :D

hier gaat alles lekker!
    heb al een buikje maar soms lijkt het net of ie ff weg is en opeens plopt ie er weer uit haha!
    heel gek!
    ook is de baby zo nu en dan lekker druk in mn buik en daar geniet ik elke keer weer van!!!
    ook heb ik met mn handen op mn buik de kleine voelen trappelen!!!
    mn vriend heeft nog niks gevoeld maar dat gebeurd een deze dagen wel denk ik :)
    donderdag moet ik weer om 13.30uur bij de verloskundige zijn!!
    ook best weer spannend!!!
    ben benieuwd hoe groot de baby nu is en weer even het hartje beluisteren!!
    ook moet ik dan een afspraak maken voor de 20 weken echo!!
    erg spannend allemaal want dan komen we het geslacht te weten als de baby er goed voor ligt :D

Liefs!!!

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Wat jammer voor je diana dat je nog steeds zo misselijk bent ik leef met je mee.
    Ik moet donderdag om 2uur bij de ha zijn .
    Ik vind het altijd leuk om het hartje weer te horen.
    en volgens mij word dan ook een afspraak gemaakt voor de 20 w echo spanneeeeeeeeend.
    Ik ga weer lekker buiten zitten groetjes.

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    en.... hoe was het bij de vk??? Heb je het hartje weer gehoord??

Ik ben vandaag, ivm mijn bekkeninstabiliteit, voor het eerst naar mensendieck geweest. Ik ben echt een uitdaging voor haar, want ik sta verkeerd vanaf mijn grote teen tot het puntje van mijn hoofd.....
    Nu moet ik dinsdag weer.

Heb net even in mijn tuintje gewerkt en heb nu een beetje rode schouders.... Ga even lekker een dutje doen.

Knuf Juud

7. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hallo Oktober mama's!

Hoe gaat het met jullie met dit warme weer? Houden jullie het een beetje uit in het zonnetje? Ikke niet echt, ben normaal echt een zonaanbidder, maar zoek nu toch liever de schaduw op.
    Over een week wer naar de VK, hartje luisteren....kijk er erg naar uit.
    De vorige keer begon ik over de 20 weken echo en toen zei de Vk dat ik er met 16 weken even op terug moest komen, omdat het nog niet zolang geregeld is dat iedereen die krijgt.
    Krijgen jullie allemaal standaard een 20 weken echo? En wordt die dan ook vergoed? Ik kijk wel weer naar een echo uit hoor. De laatste was met 9 weken en ik kan niet wachten om te zien hoe die kleine gegroeid is!

Liefs Sämira

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Volgens mij ligt dat er aan hoe je vergoed bent.....Ik krijg hem wel vergoed, moet over 3 weken, maar over 2 weken heb ik mijn pretecho, 3d, krijg ik van een vriendinnetje van me.....ook leuk......

Verder vandaag niet veel gedaan.... hondje 2 keer gezwommen en mama maar toekijken.....poepoe.....ga nu een lekkere salade maken en dan maar weer bankhangen en dutten.....hobby van me....haha....

knuf juud

9. Melanie

Melanie Lid

9 feb 2006
    45
    0
    0
    Met mij alles goed.

Alleen wel erg druk op mijn werk. Gisteren tot 11 uur in de avond door gewerkt en vanaochtend vroeg naar Manchester gevlogen om een presentatie te geven en een meeting bij te wonen.

Wel erg leuk om de kleine zo druk te voelen bewegen tijdens het werk.
    Mijn man heeft de kleine gisteren voor het eerst voelen schoppen. Wel leuk het hierdoor meer samen te gaan beleven.

Woensdag hebben wij de 20 weken echo en ik ben heel benieuwd of we een meisje of jongetje gaan krijgen.

Sinds ik zwangerschapkleding draag beginnen steeds meer mensen me te feliciteren met m'n zwangerschap. Erg leuk dus.

Verder zijn afgelopen zaterdag mijn man en ik ons rot geschrokken. Na het hebben van gemeenschap begon ik toch te bloeden. Ik dacht echt dat het helemaal verkeerd zou gaan. De verloskundige is bij ons thuis geweest om het hartje te luisteren en mijn buik te voelen en daarna moesten we naar het ziekenhuis voor een echo en inwendig onderzoek. Gelukkig is het bloeden niet zo lang daarna gestopt. Hoop dit echter niet nogmaals mee te maken. Je leest wel dat het hebben van gemeenschap kleine bloedingen kan veroorzaken, maar hierop waren we echt niet voorbereid.

Ik hoop dit weekend van het zonnetje te kunnen genieten.

Goed te horen dat het zo goed gaat met iedereen.
    Geniet van het mooie weer!

Groetjes Melanie

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Vanmorgen weer hartje gehoord en de kleine is erg goed gegroeid!!!
    en dat is wel te merken ook met de ohw zo fijne bandenpijn haha!!
    lucky me 8) :)

voel me verder echt heeeeeerlijk zwanger!!!!
    volgende week 3d echo :D
    zo spannend,want dan weten we als de kleine goed ligt ook het geslacht :D

11. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    daar heb ik ook last van van bandenpijn. verder ook dat ik de bank regelmatig bezoek om ff een tukkie te doen als de kids achterhuis aan het spelen zijn. heb gisteren ff op bed kunnen liggen omdat mn zoontje ook naar de creche was. was ik zekers aan toe.
    krijg de echo pas op 9juni dus dat duurt nog even. ben dan 20+1dg dus nu over 4 weken.

12. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Jaja, nu beginnen de 20 weken echo's te komen... Ik heb de mijne 23 mei en 2 juni nog een, maar die is dan in het ziekenhuis. 23 mei heb ik 3d echo en weet ik of ik over 20 weken een jongetje of meisje in mijn armen kan sluiten....kan niet wachten....

Vanavond lekker op stap met de meiden....alle vier vrijgezel.... een alleenstaande aanstaande mama.....2 alleenstaande mama's en een die gewoon vrijgezel is..... haha....Gaan eerst naar valkenswaard, gratis drinken voor vrouwen..... daarna nog naar de kroeg van mijn ex.....niet de papa van het kindje....heb er veel zin in en ga straks maar eens even kleren uitzoeken.....

nog plannen voor het weekend oktober mama's??

knuf Juud

13. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Aan deze kant gaat het ook lekker ben lekker aan het genieten van het zonnetje. 8)
    Gister het hartje gehoord en de kleine maakt het prima, :D
    ben ook niet veel aangekomen 8ons de dokter vroeg of ik op dieet was gegeaan. :)
    Er is jammer genoeg nog geen afspraak gemaakt voor een echo :cry:
    Dan maar wachten tot de volgende afspraak.

14. Danie

Danie Lid

28 apr 2006
    9
    0
    0
    zorg
    Assen
    Hallo allemaal,

Ik ben gisteren voor de tweede keer naar de vk geweest. We hebben het hartje gehoord. Ze zei dat het kindje erg bewegelijk was hihi.. Voelt echt fijn om te horen dat alles goed is :D .
    Ook heb ik een verwijsbrief gekregen voor de 20 weken echo daar moet ik 14 juni heen. Echt heel spannend.
    Ik moet zeggen dat de tijd nu wel heel erg snel gaat hoor, voor je het weet ben je al op de helft.
    Dat van de buik die er soms zit en soms weer niet herken ik wel. En daarbij voelt alles zo zacht aan. Hoe blij ik ook ben met mijn kleintje ik moet wel toegeven dat ik het op het moment niet echt een fraai gezicht vind hoor.. maar dat veranderd ook wel snel genoeg denk ik??!! :( Kan niet wachten om te gaan pronken met een mooie toeter haha.. ;)

Alle oktober moeders veel succes

Liefs Danielle

15. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    geen afspraak voor de echo??? raar!! Je bent dan toch al 20 weken als je weer naar de vk moet?? Ik mag 30 mei weer het hartje gaan beluisteren, heb het die week maar druk met het ziekenhuis, 3d echo en de vk.... Ach ja, alleen maar leuke dingen he....

Ga even boodscvhapjes doen, lees, lekkere dingen halen, haha en dan genieten van de zon en vanmiddag mijn hondje naar het pension brengen.... ga weekendje naar luxemburg, omdat mijnnichtje trouwt en daar heb ik toch veel zin in.....NOT. Degelijk kind is het, poepoe.

Spreek jullie zondagavond of maandag weer.

Fijn weekend.

Knuf Juud

16. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik denk dat hij het vergeten is was nogal druk in de praktijk .
    Dan maar bij de volgende afspraak .
    Geniet lekker van je weekend Juudje . :D

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hallo allemaal,

hehe, eindelijk lekker weekend. Was ik wel aan toe. Merk dat de drukte op mijn werk veel energie vraagt en ook die kleine die daarbinnen hard aan het groeien is. Sommige collega's zeggen dat je het nu wel een beetje begint te zien. Dat vind ik wel leuk!
    Mijn mannetje is nu bezig in de tuin, die hebben we net aangelegd. Kunnen we er lekker van genieten deze zomer.

Volgende week wer nara de VK, hartje luisteren en hopelijk afspraak maken voor de 20 weken echo.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Sämira

18. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Wij hebben vandaag ook het hartje gehoord, was de 1e keer...de vorige keren konden ze het niet horen omdat mijn placenta ervoor lag. Maar was echt super..en zo snel als dat dat hartje klopt...
    K heb ook 9 juni de 20 weken echo...heb daar zelf een afspraak voor kunnen maken. We weten alleen niet wanneer we de pretecho zullen laten maken..is het met 25 weken te laat of nog wel leuk? Hebben jullie daar een idee van?
    Verder gaat het hier allemaal heel goed, eigenlijk nergens last van...ben ook minder moe gelukkig.
    Fijn weekend allemaal.
    groetjes brennie

19. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    De pretecho is het mooist als je die met 20-21 weken doet omdat je dan het kindje nog helemaal in beeld ziet. Als je langer wacht is het kindje een stuk groter en krijg je alleen stukjes van het kind in beeld. Bij m'n vorige heb ik met 20 weken en met 28 weken een pretecho gedaan. Is een enorm verschil in grootte.
    Ik heb 24 mei de 20 wkn echo in het ziekenhuis (ben dan 20,3 wkn) en op 1 juni de pretecho(ben dan 21,4 wkn)
    Let wel even op als je de 20 weken echo laat doen in het ziekenhuis dat je van te voren bij je zorgverzekeraar informeert of je deze ook vergoed krijgt!

Groetjes Suus

20. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    De 20 weken echo word altijd vergoed omdat dan gekeken word naar de stand van de placenta en hoe het kindje groeit.

Deel Deze Pagina