oktober 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Naomy, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hoi Gina,
    Heb jij nog geen 3D echo laten maken?
    Heb 't er met Niki nog overgehad.

2. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Nee, ik heb al 5 "gewone" echo's gehad.
    Ik vind het genoeg......ik wacht wel totdat zij/hij geboren is. Ben wel errug nieuwsgierig hoor!! Ook het geslacht. Ik dacht eerst dat ik een meisje zou krijgen en de laatste week heb ik zoiets van, het zou ook wel eens een jongen kunnen zijn. Ik weet het niet.
    Groetjes, Gina

3. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb ook meerdere gewone echo's gehad, maar geen van alle op video of dvd.
    Daarom heb ik de 3D nog laten doen, zodat ik toch nog iets heb voor te bekijken.
    Bij de andere 2 deden ze dit nog in het zh, nu niet meer.

4. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Dat klopt! Ik heb alleen de echo van mijn dochter op videoband (in het zh gemaakt). Dat was in 2000. Mijn zoon is in 2002 geboren en toen zetten ze het al niet meer op video in het zh. Dus van hem heb ik alleen foto's en van onze derde dus ook. Maar ik vind dat niet zo heel erg, hoor.

Het op het moment trouwens heel erge pijn aan mijn ribben. Ik kan eigenlijk alleen maar lopen en liggen. Zitten is helemaal niks! Vrijdag ga ik op vakantie. Ik hoop dat het dan over is.
    Gina

5. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Zit de kleine daar tegen aan te duwen?
    Ik moet zelf echt rechtop gaan zitten dan heb ik er niet zoveel last van.
    Of heb je gekneusde ribben??

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik had dat bij mijn dochter ook. Mijn buik zit heel hoog en mijn ribben zijn gewoon beurs.......echt heel vervelend. Ik ga dan een beetje geforceerd zitten zodat ik ook last krijg van mijn rug. Als wat later in de zwangerschap mijn buik wat gaat zakken dan gaat het wel weer.
    Gina

7. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dan zal je nu wel weer een meisje krijgen ;)
    De mijne gebruikt de moederkoek als kussen, erg vervelend.

8. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    Hoi allemaal!

Ik was er even niet, wij waren van donderdag t/m gisteren bij mijn ouders in Nederland (Frl), heerlijk ff (behalve dan die voetbalwedstrijd...).

Gisteren hebben we slecht nieuws gekregen: één van onze twee kindjes heeft een hartafwijking! Het heeft op 2 plaatsen een ernstige vernauwing van de aorta (valvulaire aortastenose en Coarctatio aortae) en nog een gaatje (vetrikulair septumdefekt). Dit betekent dat het meteen na de bevalling geopereerd zal moeten worden. Daarom zullen wij dus niet in ons streekziekenhuis kunnen bevallén (met mijn eigen leuke lieve arts), maar in een academisch ziekenhuis met hartcentrum en hartchirurgie. Ik weet nog niet waar (we willen eerst nog een second opinion), maar het wordt in ieder geval VER VAN HUIS.... :cry:

WAAROM ook dát nog....???

liefs Cherda

9. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Tjee wat een naar bericht zeg...Ik hoop voor je dat er bij de second opinion beter nieuws uit komt. Sterkte Cherda.

Groetjes Suus

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Wanneer heb je de second opinion? In ieder geval veel succes.... hou ons op de hoogte....

Knuf Juud

11. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    weet ik nog niet. Momenteel zoeken we een kliniek die redelijk in de buurt ligt (1,5 à 2 uur rijden....) en waarmee andere mensen goede ervaringen gemaakt hebben. Dan morgen/overmorgen maar es met mijn eigen arts spreken en dan een afspraak (laten) maken.

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

liefs Cherda

12. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Jeetje wat rot voor jullie zeg Cherda! Hopelijk hebben jullie snel de second opnion. Ik leef echt met jullie mee. Spannende tijd dus voor jullie. Sterkte meid!

Liefs Sämira

13. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hallo oktober mama's!

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt, zit op het moment namelijk vol zenuwen........
    Zoals sommigen van jullie misschien wel weten is mijn man afgelopen december aan zaadbalkankner geopereerd. het kon toen gelukkig bij die operatie blijven, waardoor hij vruchtbaar bleef en ik ook nog eens heel vlot zwanger raakte. Maandelijks gaan we naar Groningen voor controle en tot nu toe waren de uitslagen steeds positief. Gister kon ik helaas niet met mijn man mee toen hij voor een ct scan moest en laat het nou net die keer zijn dat de uroloog er niet 100 % zeker van was of alles goed is. Er was een klein stipje te zien op zijn longen, maar de rest zag er goed uit. Ook zijn klieren, waar ( mocht het terugkomen) als het als eerst terug zou kunnen komen. De arts dacht dat de kans klein was dat het niet goed was, maar durfde het toch niet zeker te zeggen en wilde de bleodtest afwachten. Die uitslag is er vandaag. We worden gebeld als het niet goed is. Geen bericht is goed bericht.
    Tot nu toe niks gehoord, maar dit is echt slopend! Had er gister meteen maagpijn van en heb slecht geslapen. Niet helemaal goed voor die kleine.

Sorry dat ik zo'n lang verhaal heb, maar moest het echt even kwijt. duimen jullie met me mee?

Liefs Sämira

14. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Alweer zo'n naar bericht van een van jullie...jakkes. :(
    Semmie ik hoop voor je, en ook voor je mannetje natuurlijk, dat de uitslag van de bloedtest goed is en dat jullie niet gebeld worden. Ik duim voor jullie mee! En Semmie, probeer je je een beetje rustig te houden voor je kindje. (voor zover dat gaat natuurlijk) Sterkte met wachten.

Groetjes Suus

15. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    tjonge zeg, is dit de week van de nare berichten?? Wat vreselijk rot voor jullie Semmie en wat ontzettend zenuwslopend....! Probeer net als ik nu vooral aan je kindje te denken en je zo goed mogelijk te ontspannen. Niemand heeft er iets aan als je nu ook nog voortijdig weeen krijgt. Sterkte meid!!

Met mij gaat het inmiddels iets beter. Na veel gegoogeld te hebben, ben ik er nu van overtuigd, dat de afwijkingen van ons kindje goed te opereren zijn en dat het kindje het gaat halen!! Volgende week vrijdag hebben we de second opinion in het kinder-hartcentrum in Sankt Augustin (bij Bonn). Tot die tijd: afwachten en niks doen!

liefs Cherda

16. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat Cherda. Ik hoop voor jullie dat de second opinion een wat beter bericht gaat geven. En tot die tijd, rustig aan. (voor zover het lukt natuurlijk)

Groetjes Suus

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Bedankt Suusje en Cherda voor jullie lieve reacties.
    Gelukkig gaat het wat beter met je Cherda. Ik blijf voor je duimen dat jullie je er doorheen zullen slaan en jullie kindje goed gehlopen kan worden.

Na een zenuwslopende dag, hebben we gelukkig niks gehoord van het ziekenhuis en gaan we dus uit van geen bericht is goed bericht. Dat lucht zeker al een stuk op. Volgende week bellen we nog even met de arts om het nog even echt bevestigd te krijgen. Tot die tijd probeer ik inderdaad rustig aan te doen en samen met mijn mannetje en onze hond te genieten van het weekend en het mooie weer. Dat is het beste voor ons zelf en zeker voor ons kindje. En dat kleine wondertje dat er voor ons zo snel na die moeilijke tijd mocht komen, is het genieten zeker waard!

Fijn weekend allemaal, rustig aan met het warme weer.

Liefs Sämira

18. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoi meiden

Semmi en Cherda heel veel sterkte ik leef met jullie mee.

Mijn dochter is van de week al weer drie jaar geworden het gaat zo snel .
    Ze is lekker eigenwijs en bijdehand maar genieten doe ik er elke dag van .

Hebben jullie nog wat leuks gedaan

Ik wens jullie een fijn weekend toe en ik hoor jullie wel weer.

liefs jacoba :D

19. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Dank je Jacoba, fijn om te horen dat mensen met je meeleven.

Leuk lijkt me dat inderdaad, als je je kindje steeds eigenwijzer ziet worden. Leuke leeftijd hoor die peutertijd!

Het weekend is bijna voorbij, maar gelukkig hebben mijn mannetje en ik heerlijk kunnen genieten. Lekker in ons tuintje gezeten vandaag en nog even met de hond gezwommen. Gisteravond was er een feest in het centrum met allerlei optredens. Was op zich best gezellig, maar ik merkte dat die drukte me toch wat benauwde en ik me er steeds bewust van was er goed voor uit te kijken dat niemand tegen mij aan duwde. Zijn ook maar eerder weg gegaan.. Tja, dan merk je toch wel dat je zwanger bent en het niet volhoudt om uren te staan en mee te feesten. Maar ja.....dat heb ik er allemaal graag voor over!

Hebben jullie ook een fijn weekend gehad?

Liefs Sämira

20. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ook ene update van mij!!
    Het gaat lekker met de zwangerschap en mn buik gaat nu echt flink zichtbaar worden!
    Moet wel zeggen dat ik het weer wel pittig vind zo met die hoge tempraturen en dat in combinatie met een zwangerschap!!
    Hebben jullie daar ook zo'n last van soms of niet?
    Verder is ons meisje lekker druk en ze heeft nu blijkbaar ook uitgevonden waar mn blaas zit haha!
    Krijg vaak een flinke beuk tegen mn blaas aan!!!!
    Ook mn buik beweegd in bed s'avonds alle kanten op,erg leuk om te zien!!
    Merk wel dat de schopjes nu echt veel harder en feller worden!!
    Soms verschiet ik wel even bij een schopje haha!!
    Over een paar dagen hebben we weer een 3D echo!!!
    Eigenlijk zou dat 10 juli worden maar mn moeder gaat mee en kan net niet op die dag dus probeer het 1 of 2 daagjes te verzetten!
    Ben zoooooo benieuwd hoe de kleine er nu uit ziet :D

Liefs!

Deel Deze Pagina