oktober 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Naomy, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    leuk zeg, een 3d echo.... denk dat ik geen echo's meer krijg tot aan de bevalling, helaas....

mijn buikje begint nu te groeien en mensen durven nu te vragen hoelang ik zwanger ben en schrikken dan best wel als ik zeg dat ik nog maar een maand of 3 moet, mini buikje....

vandaag lekker wezen zwemmen op het e3 strand, jammer dat alles zo duur is, €2,20 voor een flesje cola, niet normaal... verder was het erg gezellig...

knuf juud

2. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Van die hitte heb ik vooral 's nachts last van...maar denk dat iedereen dat wel heeft. Nog maar 4 dagen werken en dan lekker 4 weken vakantie..heerlijk!!

Wij hebben woensdag onze pretecho met 3d dvd en foto's. We zijn heel erg benieuwd en ook een beetje zenuwachtig. Willen trouwens niet weten wat het wordt.

Groetjes Brennie

3. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hallo dames,

Houden jullie het nog een beetje vol in de hitte? Op mijn werk was het niet te houden, ik ben nu dan ook echt gesloopt en kruip lekker mijn bedje in.

Trouwens goed bericht over mijn man. Ik heb de arts nog gebeld en die zei dat we ins geen zorgen moesten maken. De bloedwaarden waren mooi laag gebleven. Dat lucht me echt op. Kan ik weer 100 % gaan genieten van die kleine druktemaker die flink aan het groeien is.

Liefs Sämira

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Dat is fijn nieuws semmi...
    Hier is het zonnetje weg en even minder benauwd. deuren en ramen open....

Heb al een paar dagen last van hele harde buiken, voelt niet fijn meer.... veel rusten zei de vk... dus slaap ik 's nachts het klokje bijna rond en overdag ook nog eens een uurtje of anderhalf, zo lekker..

aankomende 3 weken geen therapie, ze heeft vakantie... ben benieuwd of ik ze door kom...

hoe is het met jullie?
    juud

5. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Fijn dat je een goed bericht hebt gehad.

Ik ben gisteren naar de verloskundige geweest en alles was goed. was wel weer afgevallen. en ben weer in totaal 3 kilo lichter als begin gewicht. Onze jongen is lekker druk en is echt een konten draaier. je ziet zn hele lichaam altijd als ie van rechts naar links gaat. Mn man vond het ook al komisch. dan een bobbel links en dan weer een bobbel rechts. hahaha. Hij heeft soms al de hik.

Maar de verloskundige was wel heel erg bot gisteren omdat ik een echo had laten maken in het ziekenhuis. was al vanaf het begin bekent. en dat we het geslacht al wisten. Ja daar konden we niks aan doen als je in 1 keer een piemeltje ziet. Ik was dus echt pist off. Ik had het met haar ook over dat ik een week voorop liep en dat de bevallingsdatum wel eens een week eerder kon zijn. Aangezien dat al in mn dossier stond dat ik de 19 uitgerekend ben ipv 26 oktober. dat vond ze onzin omdat dat tussen 10-14 weken gedaan wordt. Ja ik heb met 7 weken 1 gehad na een narcose. Met haar conclusie: Wat is je vraag dan? Ja duh!! Zij meten met een cm en ja hoor liep een week voor op de groei en dat kon wel!!!!! grrrrrrrrr. Hoop dat ze de volgende keer niet meer zo bot is anders ga ik wel ergens anders naartoe. Heb ook bekkeninstabiliteit en mag niet meer stofzuigen en tillen en de trap op en af. Ja dat gaat lekker moeilijk als je nog 2 kinderen hebt rondlopen.

Zo dat moest er ff uit. Mag nu om de 3 weken.

6. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Vervelend zeg als je verloskundige zo bot doet!

Ik ben vandaag ook weer geweest. De baby ligt perfect op schema, bloeddruk 110/55 ook goed. Alleen weer 4 kg aangekomen. Zit nu al op 15 kg, wat moet dat worden?? Hebben jullie tips om de laatste 15 weken wat minder aan te komen? Woog altijd rond 59/60 kg, kon eten wat ik wou, kwam toch niet aan en nu.....
    Gelukkig gaat alles goed met de baby, da's toch wel het belangrijkste :D

Heb nu lekker 4 weken vakantie...heerlijk...en dan nog 6 weekjes werken en dan verlof. Gaat al hard zeg...
    Ga morgen kamperen met een groep vrienden, ben benieuwd in een tent slapen :(
    Fijn weekend allemaal!

Groetjes Brennie

7. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ben terug van een weekje vakantie aan de zee.
    Het was heerlijk met die zeewind!!!
    Veel beter dan in het warme Limburg.
    Lekker aan het strand geweest en de kinderen hebben ook genoten!
    Gina

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo allemaal
    ik had me in het begin al een keer er tussen gezet ik ben 19 oktober uitgerekend. moet nu nog 4 weekjes werken en dan ga ik met verlof. totaal 28 weken incl. vakantie. heb nu ook last van dikke enkels doet s'avonds wel wat pijn, maar is nog te doen.

semmi: fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen van de arts nu kan je lekker genieten van je kleintje.

9. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hoi Allemaal!

Goed nieuws Semmie, ben blij voor jullie.

En Cherda, weet je al wat meer na de second opinion??? (die hadden jullie vrijdag toch?)

Ik begin nu als een waggeleend te lopen omdat ik heel erg last van (ik denk) m'n bekken begin te krijgen. Echt met van die bliksemschichten je been in dat je er bijna door zakt. En ik ben nog maar 7 kilo aangekomen...dat kan nog wat worden. Heb van de week al een voedingskussen gekocht om alvast lekker mee te kunnen slapen in bed (lukte alleen niet zo met die hitte) en goed te zitten op de bank. Helpt wel ietsje. Heeft een van jullie nog wat tips om te pijn wat te verlichten???? Ik heb al aan accapunctuur gedacht......omdat bij m'n vorige zwangerschap fysio niet echt hielp.

Groetjes Suus

10. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    heej suusje, probeer mensendieck eens.... Ik heb ook al lang last van mijn bekken en je leert daar hoe je dingen wel en niet moet doen....Ik heb er veel aan in ieder geval....

Morgen maar eens de HA bellen, ben bang dat ik wéér een longontsteking heb.... Weer zelfde klachten en zo'n last op mijn rug... Weet iemand hoe ze dit tegen gaan? Normaal zou ik anti biotica krijgen, maar neem aan dat dat nu niet mag...Ik ga eerst maar eens bellen, voordat ik me weer ongerust maak...

Vandaag verjaardag van het zoontje van een vriendin van mij... Hij wordt 3 jaar en we gaan met zijn allen naar de kinderboerderij... Ben erg benieuwd... Jullie nog plannen vandaag??

Knuf Juud

11. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    Hoi allemaal!

Semmi: gefeliciteerd!! wat een opluchting!!
    Suus en Juud: beterschap!!

En ja, wij hadden inderdaad vrijdag de second opinion:
    de diagnose is helaas onveranderd: ons kindje heeft een ernstige hartafwijking en zal meteen na de geboorte geopereerd moeten worden. Gelukkig was deze kliniek (kinderherzzentrum in Sankt Augustin ) veel prettiger dan dat akademisch ziekenhuis waar we eerst waren. Heel aardige artsen en alles veel (kind)vriendelijker ingericht. Bovendien worden daar ca. 500 hartoperaties per jaar gedaan dus hebben ze er echt wel verstand van! We hebben dan ook besloten, daar naar toe te gaan voor de keizersnee en de hart-OP. Ik mag daar dan ook met de gezonde baby net zo lang blijven als de zieke baby en zelfs voor de vaders zijn er (goedkope) slaapmogelijkheden in de kliniek. In totaal zullen we dan ongeveer 4 weken daar moeten blijven. Niet leuk natuurlijk en ook allemaal best eng en spannend, maar het is de bste oplossing.
    En nu.... hopen en bidden dat de zwangerschap maar zo lang mogelijk duurt want elk grammetje telt!!

Verder alles prima met mij: heb nog helemaal geen last van harde buiken of voorweeen en al mijn waardes (bloed, bloeddruk, ...) zijn goed. Ook de suikerwaardes zijn nu stabiel gelukkig.

groetjes Cherda

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje meid ik kreeg echt kippenvel bij het lezen!!!
    Wat afschuwelijk om dit mee te moeten maken voor jullie!!!
    Ik ga hopen en duimen dat alles goed gaat verlopen hoor meid!!!
    Echt waar!!
    (((((((HUG)))))))

Hier gaat alles goed!!
    Vanmorgen de ontdekking van mn eerste zwangerschapsstreepjes op mn buik!!
    uiteraard links,de kleine meid ligt ook echt altijd links en daar begin ik nu te barsten zeg maar haha!
    Schrok er wel even van want dit was eigenlijk het gene waar ik beetje vang voor was maar goed!!!
    Mag niet klagen,kheb een mooi wondertje in mn buik en die is kerngezond!!!
    Dan maar een streepje meer of minder ;)
    Kijk en huiver haha:
    Je ziet ze bijna niet echt op de foto hahaha maar goed!!!
    Ze zitten dr wel :p

Ook schiet de babykamer redelijk op nu.
    Niet zo snel als we hadden gehoopt helaas alleen!
    Ik ga nu weer verder in de babykamer!!!
    De vloer gaat er zo in!!
    YEEYY :)

13. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    hoi allemaal

@cherda; wat erg voor jullie ik hoop dat de kleine zich zo thuis voelt in jou buik dat hij blijft zitten tot hij volgroeid is .
    IK wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.

Het gaat hier lekker z,n gangetje het is zo rustig dat het bijna saai is .
    behalve dan de tandarts heb een wortelkanaalbehandeling en een zenuw behandeling gehad ik heb er weinig van gevoeld maar de napijn wel niet echt een pretje .

liefs jacoba :D

14. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    hallo allemaal,
    hoe gaat het met jullie?

Cherda, heel veel sterkte met alles. Jeetje wat een spannende tijd voor jullie zeg. Hopelijk lukt het ook om nog een beetje te ontspannen en blijven jullie kindjes zo lang mogelijk veilig in je buik, want inderdaad elk "grammetje "telt.

Hier gaat alles zijn gangetje. Vandaag druk op mijn werk. Ben blij dat ik morgen weer een dagje vrij ben. Mijn mannetje is met de buurman aan het vissen en ik zal zo met de hond even langsgaan bij hun. Nog twee weekjes en dan vakantie, kijk er nu al naar uit!
    Verder is mijn buikje met de dag groter aan het worden.....zoooo leuk!

Liefs Sämira

15. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Nou dan ga ik dat ook eens proberen, misschien werkt t ook wel net zo goed bij mij als bij jou. Bedankt voor de tip!

Morgen weer naar de verloskundige. Meteen even vragen hoe m'n prinsesje ligt. Ik denk met de billetjes beneden omdat ik alleen maar trapjes onderin voel en een hard bolletje bovenin. Net als bij m'n dochter, die lag precies zo en die is nooit meer omgekeerd, ook niet na 3 keerpogingen van mijn gynaecoloog met mega grote handen. Het is uiteindelijk ook een keizersnee geworden. Stiekem hoop ik er weer op omdat ik bang ben dat als ik gewoon ga bevallen dat het litteken van binnen scheurt. Ook had ik nog iets anders bijzonders, de navelstreng was beginnen te groeien in m'n vliezen wat dus betekent dat als je vliezen breken dat je kindje dus dood bloedt...is iets heel zeldzaams en hoeft ook helemaal niet te betekenen dat het nog een keer gebeurt, maar toch. Het zijn voor mij 2 hele goede redenen om weer voor een keizersnee te gaan. Nu m'n gynaecoloog nog even overtuigen.

Zijn er mamma's onder ons die de eerste keer een keizersnee hebben ondergaan en bij de tweede gewoon zijn bevallen??? Ben erg benieuwd.

Groetjes Suus

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Sterkte Cherda ... wat een vreselijk nieuws ..

17. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    WWhhaaa ik heb echt een lieve zus :D
    Krijg...jaja krijg haar kinderwagen!!
    Is echt een hele gave!!
    Zo'n ouderwetse weet je wel met van die mooie grote wielen enzo!!!
    Ook krijg ik een buikdragen van haar,een wipstoeltje een maxicosi en nog een boel kleertjes :D
    Ben er helemaal vrolijk door haha!!
    Verder gaat alles nog steeds goed.
    Vandaag alleen niet helemaal fitjes.
    Hoofdpijn,erg moe enz...
    Gisteren niet echt een bepaald leuke avond gehad dus denk dat dit de nasleep ervan is ofzo.
    Vanavond maar optijd slapen denk ik
    Sliep vannact om 01.30uur nog niet :(
    Vanmiddag nog even een dutje doen op de bank denk ik,zal me vast erg goed doen :) :)

Liefs!

18. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    gisteren maar even naar de huisarts geweest.... was nog geen longontsteking, maar flinke bronchitis in allebei de longen en de luchtpijp werd dusdanig afgekneld, dat ie wel begreep dat ik het zo benauwd had..... moest vooral mijn hoesten niet tegenhouden, dit dus ivm met longontsteking... Heb nu medicijnen die 60% kans hebben van aanslaan, zo niet dan loop ik nog een week of 3 te hoesten... even afwachten maar.... verder voel ik me prima, hahaha

knuf juud

19. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    wat vervelend zeg juud, en dat met dit "heerlijke" weer!

Ik ben op 't moment helemaal in de voorbereidingsstemming: de meubels in de kinderkamer zijn opgebouwd en ik heb STAAAAAAAAAAAPELS 2e hands (en een paar nieuwe) kleertjes uitgezocht. Dus zodra de kast schoon is, kan ik kleertjes wassen!! Dat je zo'n zin kunt hebben in zo'n stom klusje als wassen-opvouwen-strijken.... HAHAHAHA, die rare hormonen toch!

liefs Cherda

20. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Wat naar voor je juudje ik hoop dat de medicijnen aanslaanen dat je je gauw weer beter voelt.

Ik ben ook bezig met de babykleertjes en de luiers wassen en strijken heb normaal gesproken een hekel aan maar nu doe ik het met een glimlach op mijn gezicht. :D

Deel Deze Pagina