Er zijn er ook die bijna niets aankomen, mijn zus heeft 41 weken en nog wat dagen gelopen en was net 8 kilo aangekomen. Het voordeel was dat de kleine gewoon haar reserves opat, zodat zij direct na de bevalling haar eigen kleren weer aankon trekken.
Mijn vk heeft gezegd dat ik wel op moet passen, dat ze niet teveel van me vergt.... ik woog 59 en nu 61... zolang je je dagelijkse groente en fruit eet, is er volgens haat weinig aan de hand... wacht het maar gewoon af hoe het de laatste 8 weken gaat... verder doe ik niet veel, lig de hele dag op de bank, shit bekken.... gisteren bj mjn therapeute geweest en moet eerder naar mijn lichaam luisteren... als mijn lichaam zegt: zitten, dan moet ik gaan zitten en niet nog 10 minuten blijven staan... juud
Ik wil niks zeggen maar vreet letterlijk en ben nog steeds 3 a 4 kilo lichter!!!!!! Heb gelukkig niet meer dat ik vriendjes ben met de wc. pffff. woog altijd 77kg en nu tussen de 73/74. Juudje ik heb hetzelfde advies gekregen. Moest maar wat meer uithanden geven. hahaha.
dat uit handen geven is nog niet het probleem, maar wie komt er dan bij mij stofzuigen, dweilen, poetsen, hond uitlaten??? Mijn moeder komt me een keer in de zoveel tijd helpen, maar kan niet van haar verlangen dat ze dat elke dag doet... zou ik niet eens willen. juud
Ik heb inmiddels een poetsvrouw. Ik mag ook al lang niks meer doen en mijn man kan ook niet alles nog NA werktijd... Eerst probeerden we het wel zo, maar ik ergerde me dan steeds over de rotzooi, de kattenharen overal en de niet-gepoetste wc. Dus toch maar een poetsvrouw. Wel een duur grapje en eerst ook heel raar, lui-op-de-bank te liggen terwijl zij mijn woonkamer dweilt, maar nu... zou ik haar nooit weer willen missen! liefs Cherda
meiden fijn vakantie ben er volgende week zaterdag weer morgenochtend gaan we lekker weg groetjes jacoba
Fijne vakantie Jacoba! Wij zijn gister terug gekomen van ons midweekje centreparcs. Jammer geneg elke dag regen, maar in het zwembad en in ons lekkere bad in de bungalow hebben we ons prima vermaakt. Heb afgelopen week wel veel last van maagzuur gehad. Wie heeft daar ook last van? Wat kun je daar tegen doen? Verder gaat het zijn gangetje. Nog een weekje samen met mijn man vrij. Nog even genieten van de laatste vakantie week ooit met z'n tweetjes, gek idee eigenlijk...... Maar ik kijk er nu ook al erg naar uit om volgende zomer met onze kleine op vakantie te gaan. Heb in centerparcs dan ook lekker weg zitten dromen bij alle kleintjes die ik in het zwembad zag. Liefs Sämira
Ik heb ook regelmatig last van maagzuur. Wat nog wel eens wil helpen is (vanille)vla eten. Succes ermee.
Heb gelukkig geen last van maagzuur.... wel heb ik een paar vraagjes... Mijn vk zei dat mijn meisje in een stuit ligt, maar als ze de hik heeft voel ik dit in mijn lies! ligt ze dan wel of niet in een stuit?? Ook heb ik de laatste paar dagen ontzettend last van harde buiken en zeggen ze dat ik rustig aan moet doen, maar ik doe al niets meer... moet ik me ongerust maken?? een meisje wat ik sprak had dit ook en haar kleine is met 34 weken geboren, dat is over 2 weken al!!!! help! juud
Mijn meisje ligt ook nog steeds in stuit Juud, en als ze de hik heeft (gemiddeld zo'n 6 keer! per dag) dan voel ik dat dus ook in m'n lies. Soms ook in het midden bij je schaambotje. Wat die harde buiken betreft, het kan ook zijn dat je kleine nu een groeispurt maakt en daar reageert je baarmoeder ook altijd op. Dat kan zich dus uiten in harde buiken. Merk je ook dat je meer last van je banden heb? Ik ben zo langzamerhand kreupel aan het worden, kan niet meer lang staan of lopen en omdraaien in bed is al helemaal een ramp. Vanmiddag weer naar de fysio. De therapeute gaat m'n banden wat masseren om ze wat strakker te maken ofzoiets. En krijg wat oefeningen mee. Hoe is het nu met jou Juud? Groetjes Suus
dat begrijp ik dus niet.... als ze de hik heeft... hoezo voel ik dat in mijn lies?? als ze met haar hoofd naar beneden ligt voel je dat toch in je lies?? of zit ik nu helemaal in de knoop?? heb niet extra last van bandenpijn, tis echt aan een kant, waar ik zo'n harde buik heb.. heb nog een keer in de week mensendieck, maar kan nu niet meer zeggen dat het helpt! Ga beetje mijn eigen weg en probeer alles zonder pijn te doen... mocht van haar niet meer bukken om te dweilen!!!!??? Dat moet wel, anders wordt mijn vloer niet schoon... wil niet weten hoe zij dweilt, haha juud
Ja ik weet ook de precieze theorie niet hoor maar ik denk dat het "getik"wat je voelt ook afkomstig kan zijn van het kontje. Bij m'n eerste voelde het ook precies zo en die is uiteindelijk met keizersnee geboren omdat ze zo lekker zat.... Dat dweilen zou ik dan maar aan iemand anders overlaten. Mijn moeder komt me vd week helpen met de ramen lappen. Dus dat is wel prettig. Groetjes Suus
mama is zaterdag ook geweest en ze heeft de tuin gedaan... tis niet zo dat ik het niet durf te vragen aan haar, maar zolang ik alles in principe zelf nog kan, duurt allemaal wel langer.... moet ook maar eens kijken met de kraamzorg, hoe we dat gaan regelen. of ik meer uren krijg, omdat ik maar alleen ben. weet niet hoe dat zit. heb sinds zaterdag mijn kinderwagen, 3 in 1 van quinny.. alle bekleding ligt nu lekker in bad, weken en kan dadelijk buiten opgehangen worden... weer een karwei plat... kamertje is zo goed als klaar, alleen nog een keer stoffen, zuigen en dweilen en dan kan mina gewoon komen, haha Wel fijn suus, dat je moeder je komt helpen, maarre, geboren met keizersnede.... boehoe, dat wil juud niet... moet niet teveel lezen op internet, krijg alleen maar rare gedachtes allemaal juud
Het lijkt mij dat je dan toch wel meer uren kraamzorg krijgt als je alleen bent, ik weet eigenlijk niet hoe dat zit. Handig he zo'n moeder die je helpt met de tuin, de mijne helpt me ook regelmatig want ze vind het nog leuk om te doen ook!!! De keizersnee is me echt super bevallen! Ik ben heel erg snel hersteld en de pijn viel allemaal wel mee. Het was een geplande dus heb geen last gehad van nare weeen ofzo. (geloof ook niet dat ik daar wat aan gemist heb) Gyn heeft 3x geprobeerd te keren maar mocht niet baten. Ik hoop ook heel erg dat ik straks weer met een keizersnee kan bevallen. Ik had namelijk dat de navelstreng in m'n vliezen waren beginnen te groeien wat dus betekent dat als ik gewoon had gaan bevallen en m'n vliezen waren gebroken dat de kleine dus was doodgebloed... Is iets heel zeldzaams, 1 op de 10.000 ofzo. Maargoed bij mij zit de angst er goed in en wil het risico dus niet nemen om gewoon te gaan bevallen. En daar komt nog bij dat als je eenmaal een litteken in je baarmoeder heb de kans ook bestaat dat ie knapt als je gewoon gaat bevallen. Dus ik hoop heel erg dat de kleine lekker in stuit blijft liggen zodat het weer een keizersnee wordt. Ben ook vastbesloten dat als ze in stuit blijft liggen geen keerpogingen meer wil ondergaan, al die stress voor zo'n hummeltje. Dan heeft het lot het bepaald en moeten we het accepteren, punt! Groetjes Suus
Die van mij ligt ook nog in stuit. Ik ging er altijd gewoon vanuit dat ik dan gewoon zou kunnen bevallen?! Heb ook veel last van mijn banden en harde buiken. Gina
Tot 34/35 weken kan je kind zich nog draaien zeggen ze. Mocht ie dat dan nog niet gedaan hebben kunnen ze proberen de baby te keren. Ja het is mogelijk gewoon te bevallen, maar de risico's zijn mij toch ietwat te groot. Het kan zijn dat als het kontje eerst geboren wordt dat de baby schrikt van de kou en dan gaat ademhalen terwijl het hoofdje er nog in zit Maar sommige mensen floepen het er zo uit.... Aan een keizersnee zitten ook wel risico's natuurlijk, maar die zijn meer voor de moeder. Maar aangezien een keizersnee me erg goed is bevallen en een erg snel herstel heb gehad zou ik daar weer liever voor gaan dan een stuitbevalling. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Groetjes Suus
als de mijne in stuit blijft liggen, kies ik ook voor keizersnede, maar dan zonder ruggeprik.... dan maar met kapje... Ben van mezelf al bang voor naalden en spuiten, maar als je dan van dichtbij meemaakt dat een ruggeprik ook fout kan gaan... Mijn zus werd geopereerd aan haar knie, ruggeprik erin, maar die sloeg de verkeerde kant op zeg maar, dus in plaats dat haar benen werden verdoofd, kon ze opeens niet meer ademhalen en zo, was best eng.... Ze hadden het een wervel te hoog gezet, de sukkels.... ooh dadelijk komt de kraamzorg, toevallig hadden we het daar gisteren nog over he suus. zal wel eens vragen of ik extra uren krijg oid. ga dus vlug ff stofzuigen en koffie klaarzetten... juud
Ja die horrorverhalen hoor je wel vaker. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook, stel dat het weer een keizersnee zou worden, het meest tegen die ruggeprik op zie. Het is een rottig gevoel. Maar kan me voorstellen dat als je het van dichtbij heb meegemaakt je er toch war huiverig voor bent geworden. Ben benieuwd Juud of je extra uurtjes kraamzorg krijgt. Ik hoop het voor je want er gaat straks een hele nieuwe wereld voor je open vol met nieuwe dingen enzo. Je bent zomar "ineens"moeder van een klein wezentje waar je de zorg voor moet dragen. Maar je zal zien, na een paar dagen gaat het allemaal vanzelf, het went ook heel snel, alsof je nooit anders heb gedaan. Ben benieuwd wanneer ik een intake gesprek krijg. Groetjes Suus
zal bij jou ook niet heel lang meer duren denk ik zo... ze belde me gisterenmiddag op of ik dus vandaag om half 10 tijd had.... ze kan dus elk moment hier zijn...