Hij gaat gelukkig niet zo heel lang naar Amerika. Van 4 t/m 8 september. Maar ja, je weet het maar nooit! Buiten het feit dat hij er dan niet is komt de zorg van onze andere kinderen dan ook op mijn schouders........en het gaat toch al niet zo makkelijk meer allemaal. Ik laat het maar een beetje op me afkomen. Gina
Mijn man gaat ook weg van 8-12 september en zie er als een BOOM tegenop hahahaha. Het idee alleen al dat ik met de kids thuiszit en dan ga bevallen brrrrrrrrr. Maar denk niet dat dat het geval is aangezien ik altijd overloop met de zwangerschap. Wij hebben de box ook opgezet maar die staat nog wel in de schuur. Komt binnenkort wel binnen te staan. Heb alles gelukkig compleet voor de kraamperiode. heb maar 2 boxpakjes in 56 en 3 pakjes met vestjes in 62 en ook al een stoere tuinbroek spijker in 68. vond het zo leuk ik moest m hebben. Verder ben ik na de verloskundige geweest en moest hb prikken. en dat was 6.7. Naar mijn weten is dit al laag, maar volgens hun niet. Ook had ik mn bloeddruk nog steeds 50/100. en de beeb ligt startklaar!!!! jippie, maar hij kan nog steeds draaien.
hallo allemaal. het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier iets heb geschreven maar wil me toch weer erbij gaan voegen. ik ben op 19 oktober uitgerekend dus ook een oktober mama. heb vandaag een injectie gekregen voor de antistoffen die ik kan hebben met oneg. bloed. gistere bloedgeprikt ben benieuwed wat daar uit komt of ik al anti stoffen heb of niet ga er niet van uit want mijn vriend zei ook negatief bloed te hebben maar hij wist het niet helemaal zeker. verder gaat het zijn gangetje ben wel erg moe heb nergens geen puf voor. heb nu al verlof (extra ivm vakantie erbij) het aftellen is nu echt begonnen voor mijn gevoel. nou ja dit was het wel even voor nu.
Ik ben gisteravond ook weer naar zh kunnen gaan. Verloor onbekende vloeistof tussen mijn benen Maar na een uur aan de ctg hebben gelegen en gezien te hebben dat de hartslag van de baby goed was en dat ik toch elke 15 min een harde buik kreeg, hebben ze nog een leuk inwendig onderzoek gedaan met de vogelbektang. Hebben ze een kweek genomen, maar ze gingen ervan uit dat het geen vruchtwater was konden ze schijnbaar niet weten zo?? Ik had in elk geval geen ontsluiting aangezien ze dat wel konden zien door de vogelbektang. Toen maar eens gevraagd of ze aan de ctg konden zien als ik nou weeën had of niet. Schijnbaar dus niet aangezien ieder lichaam anders is en je krijgt pas weeën als je ontsluiting hebt (vindt ik ook maar raar maar het zal wel). Dus eigenlijk de hele rompslomp voor niets gedaan, ze hebben mij wel voor de zekerheid een kuurtje (paasei) voor schimmelinfectie gegeven, want dat kon toch wel eens zijn wat ik was verloren. Ja hallo echt niet zoveel afscheiding heb ik de hele zwangerschap al en heb in de zwangerschap ook al verschillende kuurtjes gehad voor schimmelinfectie en die infectie heb ik echt wel gevoeld! Mijn man vond het in elk geval pure mishandeling zo'n vogelbektang,
Jeetje Aquarius da's ook wat! Gelukkig is het allemaal goed met de kleine. Kan ie nog ff lekker blijven zitten. Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje, mag niet klagen. Wat meer last van rug en bekken maar niet echt noemenswaardig. Wel had ik vannacht super erge kramp in mijn rechterkuit...oe wa deed dat zeer en nu heb ik super spierpijn in mijn kuit. Nog 3,5 weken werken en dan begint mijn verlof, ben toch wel aan het aftellen nu. Lekker thuis bezig zijn mijn de kinderkamer en babyspulletjes...heerlijk. En 's middags een dutje doen lijkt me trouwens ook ideaal . Doe rustig aan meiden...het komt allemaal steeds dichterbij voor ons
@Cherda (en anderen ook hoor) Ik heb al vanaf week 20 verplichte bedrust ivm korte baarmoederhals. Bij mij is dat omdat ik een DES-dochter ben, niet omdat ik een tweeling draag. In het begin vond ik het nog wel frustrerend af en toe maar het bevalt me nu prima. Laptop, tv en boeken in de buurt. En de dingen waar ik normaal gesproken niet aan toe kom omdat ik aan het werk ben kan ik nu allemaal doen. Het enige vervelende is dat ik nu nestdrang begin te krijgen waar ik niets mee kan Trouwens, ik weet niet hoe kort jouw baarmoederhals was/is, maar ik heb ook even in het ziekenhuis gelegen ervoor en daar was ook een dame die had met week 25 nog maar 0.5cm over. Je begrijpt dat zij daar moest blijven, maar ze mocht wel gewoon douchen en naar de w.c. Toen ik dat vernam voelde ik me wel 'rijk' met mijn 2,9 cm!! Misschien dat dat voor jou ook een opluchting is? Groetjes, Cat
Met welke weken had je die cm? En hoeveel heb je er nu nog? Ik ben geen des dochter maar ik had met 29 wkn ook nog maar 3 cm. En vanaf 34 wkn kijken ze daar niet meer naar aangezien de baby dan geboren mag worden.
Ik had met 20 weken 2,5 cm. Omdat 2,5 cm echt de ondergrens is hebben ze me ter observatie opgenomen. Als het nog korter was geworden hadden ze een ringetje geplaatst. Na een week bedrust had ik weer ongeveer 3 cm en mocht ik gelukkig weer naar huis. Ik krijg nu wel wekelijks een soort hormoon prik die ervoor moet zorgen dat mijn baarmoeder goed meegroeit met de baby. Ik heb trouwens mijn laatste inwendige echo om mijn baarmoederhals te meten al gehad. Dit omdat een operatie voor een ringetje geen zin meer heeft en omdat de kans klein is dat mijn baarmoederhals ineens heel veel korter gaat worden nog. Maar Aquarius, hoe komt het dat ze bij jou een meting hebben gedaan van de baarmoederhals, als ik vragen mag? Naar mijn weten is dat niet een standaard procedure. Groetjes, Cat
Een meting van de baarmoederhals is geen standaardprocedure. Sterker nog, ik had er voor dat ik op dit forum zat nog nooit van gehoord. Groetjes, Gina
Nee dat klopt dat is geen standaardprocedure. Maar ik heb al 2 premature kindjes, en ik heb bij deze ook al met 29 wkn in zh gelegen aan de weeënremmers en de longrijpingsspuiten. En ze hebben in eerste instantie gemeten op de maandag met 29 wkn en toen was de hals 3,5 cm en de woensdagavond ben ik met weeën naar zh gegaan en toen was hij al een 3 cm. Als dat in dat tempo was doorgegaan dan had ik de baby nu al gehad!
allemaggies zeg, liggen vanaf week 20! dan valt het bij mij nog wel mee dus! Mijn baarmoederhals was ook binnen een week van 4,8 naar 3,3 verkort. De week erna dan zelfs tot 2,6..... En er zat heel veel spanning op met een zgn. trechter. Maar doordat ik nu steeds braaf lig, ben ik weer bij 3,7!!! Goed hè? Hier in Duitsland wordt de baarmoederhals geloof ik wel bij iedereen gemeten vanaf een bepaald moment (weet niet precies). Bij mij dus in ieder geval wel, misschien ook omdat ik als risico-zwangere geld?! Op het moment wordt ie 3x per week gemeten + CTG gedaan. Wel een heel gedoe, vooral omdat ik niet meer zelf auto rijd, maar het is wel geruststellend zo. groetjes Cherda
Ik heb een aambei (best een grote). Weten jullie of ik daar gewoon een zalfje voor mag gebruiken nou ik zwanger ben? Gina
Je kunt gewoon bij de apotheek een zalf halen, kost ongeveer 4,00. Je mag de zalf alleen niet gebruiken als de aambei bloedt.
Thanks!! Ik hoop dat ie weg is voordat ik moet bevallen, anders wordt het natuurlijk alleen maar erger. Gina
Erg vervelend ik weet het, heb een hele tijd ook een aambei gehad en dat duurt best lang voordat die wegtrekt. En al zeker als je op het laatst aangaat en hij zou er nog zitten als je moet bevallen! Ieks!!
Ja precies.........maar ik heb nog een kleine 6 weken (als de kleine op de uitgerekende datum komt natuurlijk). Gina
Joepie de Poepie!! Het is gelukt.....ik heb weer een foto in mijn album kunnen zetten. Ik heb er even op zitten zweten, maar het is gelukt!! Mijn buik met 34 weken zwangerschap. Het is een toeter hoor! @Aquarius, ik heb je een PB gestuurd. Groetjes, Gina
Ik ben vanacht bevallen van een dochter en ik heb er niks van gemerkt! Ook was ik meteen weer hartstikke slank! En toen werd ik wakker.............ik droom dit wel heel erg vaak de laatste tijd! Gina
Dacht heel even dat je serieus bedoelde!! Dat wil ik ook wel bevallen zonder dat ik het merk, heb nu al zoiets van Weet ik nog wel wat weeën zijn???