Ik ben op 8 oktober uitgerekend!!! Ik begin het wel spannend te vinden allemaal. Het komt allemaal zo dichtbij nu...... Heb alle verhalen gelezen dus ik ben ook op de hoogte van alle verhalen van alle andere aanstaande moeders We moeten alleen nog even doorbijten en zoals ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst.... groetjes
Van harte welkon Nokinee! Gezellig. Ben ook op 8 oktober uitgerekend.(alleen onze banners lopen niet gelijk, hoe kan dat nou?) @Cherda, nog even doorbijten met de bedrust, het werpt duidelijk z'n vruchten af. @Miss Puma, Neem lekker je rust en laat maar lekker voor je zorgen. Dan kan je de laatste loodjes nog een beetje genieten, z'nder al te veel harde buiken. @Jacoba, tjee dat is ff schrikken. Hoe is het nu met je??? @Gina en Aquarius, Hoe is het nu met jullie, is de pijn al wat minder??? Met mij gaat het allemaal redelijk, op de BI na dan. Heb er nu een bekkenband voor aangeschaft en dat brengt een hoop verlichting. Alleen als ik em s avonds af doe krijg ik weer pijn in m'n rug. Begin een echte kneus te worden, hahaha! Verder is de kleine meid flink actief, nu ook weer, dan veer ik inene zowat van m'n stoel omdat ze me een harde trap geeft in m'n blaas. Doet echt verrekte zeer, alsof er een mes is prikt. Hebben jullie daar ooklast van? Of heb je dat alleen als de kleine in een stuit ligt??? Ga me bedje maar eens opzoeken, maar eerst een flinke dosis Rennie want word gek van het zuur. Groetjes Suus
@ Suusje: Jibbe Jens is met 32 weken en 4 dagen gehaald. Het was dus echt de vraag of hij wel zelfstandig zou kunnen ademen. Maar dat ging dus gelukkig goed. Van de week heeft hij een echo gehad van de hersentjes, maar ook dat zag er prima uit. Iedereen is eigenlijk verbaasd dat ie het zo goed doet. Zelfs de kinderarts vond het verwonderlijk dat zo'n kleine vent het zo goed doet. En kans op een terugval is nu minimaal, want volgens de arts had dat dan binnen de eerste week wel plaatsgevonden. Dus je zult begrijpen dat we echt supertrots zijn! De keizersnee is me echt heel erg meegevallen. Ik zal er heel erg tegenop... Wat ook wel scheelt is dat ik me de week daarvoor echt heel ziek voelde, dus toen J.J. er eenmaal uit was, knapte ik ook gelijk op. En ik herstel wel heel snel. Ik zat een dag later al in een rolstoel! En ik ben 5 dagen na de operatie al naar huis gegaan... Ik heb eigenlijk heel weinig last van de wond en het geneest echt supergoed. Groetjes Minke
@Minke Wat goed zeg dat de kleine man het zo goed doet zeg! Wanneer mag ie mee naar huis?(neem aan dat ie nog wel eventjes moet blijven) Ook lekker voor jou dat je zo goed gaat en de wond snel geneest. Bij mij ging dat precies hetzelfde. Is me ook heel goed "bevallen". (En je hoort zoveel negetieve ervaringen) Geniet maar lekker van je kleine mannetje! Groetjes Suus
Hoi allemaal Met mij gaat al weer redelijk kramp is gelukkig weg . De kleine kleine beweegt weer lekker hij\zij heeft een leuk plekje gevonden het ligt met het ruggetje bovenop mijn blaas voelt niet zo plezierig ik heb nu telkens het gevoel dat ik moet plassen. @nokinee ;welkom bij de oktobermama's @suusje; sterkte met je bekken @cherda;houdt je het nog een beetje vol en jou kindjes zijn al zwaarder dan mijn kindje. @misspuma;sterkte en doe rustig aan @aquarius;huil maar lekker dat lucht ook op want de hele dag pijn daar zou ik ook moedellos van worden sterkte. @minke; wat fijn dat het zo goed gaat met je zoontje. @gina;hopelijk zijn de krampen weg want ze voelen niet fijn ik had dat ook en werd er echt misselijk van zo zeer deden ze. liefs jacoba
Vandaag gaat het hier redelijk goed. De ongesteldheidskrampen zijn weg en ik heb lekker tot 11.30 uur in bed gelegen. Mijn mannetje moest om 12.00 uur weg en de kindjes zijn lekker buiten aan het spelen (schat zoeken). Dinsdag ga ik weer naar de verloskundige, ben erg benieuwd of de kleine nog met zijn/haar hoofdje naar beneden ligt. Ik hoop ook dat mijn bloeddruk wat hoger is geworden. Ik denk het wel want ik ben niet zo vaak duizelig meer. En mijn voorraad drop is nu ook al op. Meiden, kop op allemaal. Nog even de laatste loodjes door en dan hebben we straks onze kindjes in de armen. Groetjes,
@minke; Proficiat nog met de geboorte van julle zoon en wat fijn zeg dat hij het zo goed doet, kun je zeker trots op zijn!! En cherda, wat goed dat jullie twee kindjes zo lang blijven zitten. Is de rust die je neemt zeker niet voor niks! Hier gaat het allemaal z'n gangetje, ook de pijntjes op z'n tijd net als de rest . Vrijdag bij vk geweest, alles was volgens het boekje..alleen ligt de kleine in stuit. Volgens haar heeft ie nog genoeg tijd om te draaien maar mijn gevoel zegt wat anders. We zullen wel zien! Rustig aan allemaal.... Groetjes Brennie
@ suusje: Ik was eerst 11 oktober uitgerekend en dat is later veranderd naar 8 oktober. Ik weet niet hoe ik die banner moet veranderen. Ik ga nu de 35ste week in en jij dus als mijn berekeningen goed zijn. @Aquarius: vind je niet dat de laatste loodjes het zwaarst zijn dan??? Ik merk nu echt aan mijn lichaam dat alles zwaarder word en moeilijker gaat dan voorheen en ik moet nog zoveel doen.......... Wie van jullie wil er thuis bevallen? en hebben jullie je bed al omhoog gezet?
Ja helaas wel ja! Maar ik dacht, ach ik steek mezelf en jullie allemaal een hart onder de riem. Dan ben ik mij er namelijk van bewust dat ik niet de enige ben...... Groetjes,
Tuurlijk zijn die het zwaarst, maar het punt is gewoon dat ik niet gewendt ben om zolang zwanger te zijn. Heb vanacht ook maar een uurtje of 4 geslapen en de rest wakker gelegen door die steeds iritanter wordende harde buiken.
Hier hetzelfde verhaal. Ik heb geslapen van 1.00 tot 5.00 uur, daarna ben ik maar wat gaan lezen want ik kon echt niet meer slapen. Vanochtend doezelde ik weer een beetje weg en toen moest ik opstaan om de kids naar school te brengen. Ik ga dadelijk een beetje op de bank hangen. Ik moet toch wachten op de monteur die mijn droger komt maken. Dat slechte slapen begint me nu toch wel op te breken hoor! Groetjes,
Ja dat heb ik ook gina. dat slechte slapen. plus het feit dat de kids ook al om 7-8 uur al wakker zijn. Verder heeft de beeb al een echte slaap en wakker ritme. 's ochtends is ie altijd wakker en van 12-3 slaapt ie. daarna is ie weer een uur wakker. dan slaapt ie weer en van 7-11 uur s'avonds is ie weer wakker. 's nachts is ie ook vaak wakker waardoor ik weer wakker wordt. dus ben moemoe en nog eens moe. Nog 1 week en dan gaan de kids weer naar school/creche.
Dat is wel grappig he, dat je het slaap/waak-ritme van de kleine al herkend. Alleen 's nachts is dat wat minder grappig! (hahaha). Dit is al de derde week dat mijn kinderen naar school gaan. Het is 's ochtends dan heel hectisch maar daarna heb ik wel een paar uurtjes voor mezelf.... Gina
Hier nog een die zowat geen oog heeft dicht gedaan vannacht. M'n mannetje kwam om half 4 thuis want die had gewerkt.(en natuurlijk weer met een hoop herrie, ookal zegt ie zelf van niet) Omdat je zo licht slaapt wordt je van een scheet al wakker, hahaha! Kon gewoon m'n draai niet vinden en dus ben ik er maar uitgegaan om wat te eten. Dus om 5 uur er maar weer in en toen wel geslapen tot 9 uur want toen werd m'n dochter wakker. Ga vandaag maar een beetje rustig aan doen en een beetje opruimen en schoonmaken en tussen de middg maar een schoonheidsslaapje doen als m'n dochter er ook in ligt. Het regent hier als een gek, hier word ik echt niet vrolijk van. Heb zelfs de lichten aan zo donker is het hier. @Aquarius, nog effe volhouden meid! Maar kan me voorstellen dat je het zat bent. Ik denk zelf maar zo, dit is toch de laatste keer dat ik zwanger ben en geniet er bewust nog heel erg van, ookal loop ik als een gans en bast ik van de pijn in m'n bekken als ik me s nachts om moet draaien in bed. Deze tijd komt nooit meer terug. En weet nu al dat als de kleine geboren is dat ik m'n buik ga missen.(die nu flink in de weg zit met schoenen aan doen) Groetjes Suus
Zijn jullie al uit de namen voor jullie kleine spruit(en). De meisjesnaam die wij hebben vind ik helemaal geweldig. Maar de jongensnaam. Ik ga ineens zo twijfelen..... Hebben jullie dat ook? Qua naam zou ik nou willen dat ik een meisje in de buik heb, maar ja......dat weten we dus niet. Ik hoop dat ik er nog uit kom met de jongensnaam. Gina
Minke gefelicteerd met de geboorte van jullie zoon! Gelukkig gaat alles goed met jou en de kleine vent! Het zou wel heel toevallig zijn, maar ben je toevallig Minke van zwangerschapszwemmen in Heerenveen? Ik weet dat je ongeveer 3 weken eerder als mij uitgerekend was en aan de friese naam te zien zou het zomaar kunnen. Ik trof je immers al eerder op deze site. Iderdaad erg herkenbaar dat de laatste loodjes het zwaarst wegen dames. Ik voel me verder nog prima, maar heb wel meer last van maagzuur en af en toe harde buiken die vervelend kunnen zijn. Verder mag ik niet klagen. Was vandaag bij de verloskundige. Bloeddruk was prima, hartje klopte mooi en kindje lag nog steeds keurig met het hoofdje naar beneden en lag ook al iets lager in de bekken. Kleine kans dat het nu nog in de stuit kan gaan liggen, dus dat is wel fijn. Nou dames, rustig aan allemaal en sterkte met de kwaaltjes die er deze laatste weken bijkomen! Liefs Sämira
Shit, ik weer van die krampen in mijn buik en het trekt door tot mijn rug.........Heel vervelend gevoel. Enne, de kleine moet nog wel twee weken blijven zitten! Volgende week maandag gaat mijn manneke naar Amerika voor 5 dagen. Groetjes,
Bij ons is het ook al een grote ellende, wij hadden alles fijn uitgedoktert(d) dat mijn man fijn meer vrij kon hebben als de kleine is geboren. Nu heeft er eentje ontslag genomen waardoor de enige die een beetje capable is voor mijn man te vervangen, diegene moet vervangen tot er iemand de functie van de persoon die ontslag heeft genomen kan uitvoeren. Mijn buik blijft ellendig aan het doen en het zet maar niet door. @Gina, heb je je man niet gevraagd wat hij nou van de naam vindt? Volgens mij weet mijn man de namen niet eens meer, maar dat maakt niets uit zolang ik het maar weet, kan ik het stiekum nog omgooien zonder dat hij het in de gate heeft