haha Ik heb vanavond wel tegen hem gezegd: "Stel dat ik beval als jij in Amerika zit dan kan ik zelf weten wat voor naam ik de kleine geef, want jij bent er dan niet om de kleine aan te geven bij de gemeente" He was not amused!! Ja, hij weet de naam nog heel goed hoor...........
@ Semmi: Inderdaad de Minke van zwangerschapszwemmen Alleen voor mij nu geen zwangerschapszwemmen meer... Ik heb even wat fotootjes in mijn foto album gezet van onze stoere vent Wat vervelend dat veel van jullie zo slecht slapen... De laatste loodjes zullen idd het zwaarste wegen. Maar nog even dames, en het is echt meer dan de moeite waard Groetjes Minke
@Minke dat het de moeite waard is zullen de meeste wel weten. Maar die slapeloze nachten als je nog een paar kinderen hebt rondlopen schieten niet echt op. Heb je jibbe al thuis? of ligt hij nog in het zh?
Nee, Jibbe Jens ligt nog in het ziekenhuis en zal daar helaas ook nog wel een tijdje blijven... Hij moet namelijk eerst 2000 gram zijn voordat hij de couveuse uitmag (hij was gisteren 1500 ) En dan moet hij nog naar een bedje, tot hij zelf genoeg kan drinken. Hij is nu nog te klein om zelfstandig te drinken. Ten eerste is hij er nog niet sterk genoeg voor. En ten tweede kunnen ze als ze zo klein zijn nog niet de combinatie tussen zuigen en slikken maken, dus dat moet ie nu eerst leren. Dus veel aanleggen en hij heeft een speentje... Daar is die de laatste dagen best veel aan op het sabbelen. Dus dat gaat al hartstikke goed gelukkig Minke
@ Minke dat zuigreflex is per baby verschillend, ik weet niet hoeveel weken jibbe te vroeg is geboren. Mijn jongste (bijna niet meer) is met 31,5 wkn geboren maar hij was een super bink hij kon zelf ademen en had al een zuigreflex terwijl dit inderdaad niet normaal was. En nu zie en merk je er niets meer van dat hij zo'n prematuurtje was, hij is er eerder een vechtertje door geworden.
Een redelijke nacht gehad..... Alleen stond onze dochter met hoge koorts midden in de nacht bij ons bed. Ze had 39,5 C. Dus zij is vandaag uiteraard thuis, dat kacheltje van me. Hopelijk is ze snel weer beter
Gelukkig slaap ik de laatste nachten weer wat beter, alleen als ik dan wakker word ben ik zo stijf als een hark, waarschijnlijk te lang in dezelfde houding gelegen. Ik heb nu echt last van nesteldrang alles moet schoon kan niks om me heen verdragen. Alleen mn mannetje word gek van me gisteravond was hij weggeweest toen hij terugkwam stonk hij verschrikkelijk naar rook, dus ik vragen of hij het uit wou trekken zo dat ik het kon wassen ,kijkt hij me aan en geeft daar toch een diepe zucht @Gina; hoe gaat het nu met je dochter liefs jacoba
Mijn dochter heeft nog steeds hoge koorts. Ligt nu met een zetpil in bed........ Je weet het toch niet bij die kinderen, kan morgen zo opeens weer over zijn. Ik hoop het voor haar want dan viert haar juffrouw van school d'r verjaardag.
De vorige week maandag is Juudje nog geweest. Dus het valt toch wel mee? Misschien druk met andere dingen?
@ Minke: leuke foto's van jullie ventje! Voor mij helaas ook geen zwangerschapzwemmen meer, omdat ik 5 sept ook met zwangerschapscursus begin en dat op dezelfde avond is. Heb jij die cursus nog wel af kunnen maken nu je zoveel weken eerder bevallen bent? @ Aquaris en Gina: wat vervelend dat jullie zo slecht slapen. Hebben jullie dat al lang, of pas sindskort? Vandaag doe ik lekker rustig aan. Morgen weer werken. Gaan we met de kids naar speelstad oranje, wel een druk dagje dus. Nah ja, morgen nog 2 weken en dan lekker met verlof! Nog even een vraagje....wie gaat er borstvoeding geven? Ik wil het wel proberen en ga ook een cursus volgen vanaf volgende week. Heeft iemand ook een cursus gedaan en was dat zinvol? Fijne dag verder dames! Liefs Sämira
Ik ben ook van plan om borstvoeding te gaan geven. Ik heb bij de vorige twee niet gedaan......omdat ik er niet achter stond. Nu heb ik wel een heel sterk gevoel dat ik de kleine borstvoeding wil gaan geven. Ik heb geen cursus gedaan, maar wel het nodige leesvoer doorgeworsteld. Ik ben benieuwd. Vanmiddag bij de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk is niet meer zo laag. Het was 100/50. Nu was het 110/70. Ik voelde me ook al een stuk beter als twee weken geleden, toen was ik heel vaak Dizzy en ik heb me gek gegeten aan dropjes. Ook ligt de kleine nog netjes met zijn hoofdje beneden. Dus daar ben ik heel blij mee! Met de kleine gaat alles heel goed. Groetjes,
Oei, Juudje in het ziekenhuis....?? Dann zullen we allemaal maar heel hard hopen en duimen, dat alles goed gaat!! Ik ben ook van plan borstvoeding te gaan geven, schijnt ook bij een tweeling best te kunnen. Heb ook al het één en ander daarover gelezen en het er met de VK over gehad. In het begin zal ik voor het hart-kindje wel moeten afkolven, maar ik hoop dat zij dan later ook "echt" aan de borst kan. groetjes Cherda
Mijn vriendin heeft ook een tweeling borstvoeding gegeven. Het was op het begin even "klungelen" maar daarna ging het heel goed. Aan elke borst een, zag er heel aandoenlijk uit. Groetjes,
Ik heb bij allebei mn kids borstvoeding gegeven. Bij de oudste 3.5 maand(geenvoeding meer) en bij mn zoontje 2 weken ivm koemelkallergie. (kwamen we pas na 7 maand achter) Hoop dat ik met deze ook gewoon borstvoeding kan geven. Is altijd heel fijn + je schept een goede band met de kleine. Ook de regelmaat heb je dan in handen. En het is goedkoop. hahaha Maar een fles heeft ook zo zn voordelen. Je kunt m dan gauw even uit handen geven.
Mijn man was bezig een bad te plaatsen in de badkamer en gisteren heeft hij het afgerond. Ik kan in ieder geval met weeën het bad in! Ben ik zeer blij mee. Zeker omdat ik bij de andere twee erg last had van rugweeën. Groetjes,