Goeiemorgen allemaal Heb vannacht niet echt lekker geslapen voel me beurs en blauw van de draaipoging!Jammer dat het niet gelukt is maar ik heb er tenminste alles aan gedaan om het nog te laten draaien en heb er nu vrede mee en ga me voorbereiden op de keizersnede.Dat is toch waar mijn voorkeur naar uit gaat. @Gina wat lekker dat je mannetje de kids naar school gebracht heeft en ook weer haalt!Kan je nog ff lekker aan rommelen in huis. Groetjes Claudia
Goeiemiddag dames! @ Balen zeg Claudia dat de draaipoging niet gelukt is, succes met het nemen van een beslissing! @ Gina lekker is dat he dat je even kunt aan rommelen thuis, geniet er maar van, want voor jou komt het nu echt dichtbij! @ Cherda ik vrees dat je dit niet meer leest, maar wil je toch nog heel veel succes toenwensen en zal zeker voor je duimen de 25e! Hier gaat alles zijn gangetje. Zal zo even wat boodschapjes voor het weekend halen en ga vanmiddag maar lekker van het zonnetje genieten. Morgen zijn mijn man en ik 1 jaar getrouwd en dat brengt weer veel mooie herinneringen naar boven! We gaan morgen samen de trouwfilm weer kijken en gezellig samen uit eten, heb ik veel zin in. Nou dames, fijn weekend allemaal en rustig aan he! Liefs Sämira
hoi allemaal Hier is alles rustig lijkt wel stilte voor de storm heb zelfs geen harde buiken. Vanmiddag voor controle geweest alles is goed. Zie alleen verschrikkelijk tegen morgen op. liefs jacoba
Hallo dames, Bij mij rommelt het ook al ruim een week in m'n buik. Heb veel last van krampen (sommige zijn volgens mij oefenweeen), last van m'n darmen en rugpijn. Ook bij het bukken of voorover buigen heb ik ook veel pijn aan de bovenkant van m'n baarmoeder. En die kleine blijft maar bewegen terwijl er eigenlijk geen ruimte meer is Maar ja, dit zal wel bij de laatste loodjes horen. Heb het wel gehad nu, voel me een echte zwangere gans en alles zit in de weg; kan niet meer echt uit de voeten terwijl ik alles zelf wil doen (jaja lekker eigenwijs). Hoop maar van harte dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten en please niet over de uitgerekende datum gaat dat lijkt me vreselijk. M'n 1e was wel 10 dagen te vroeg maar dat wil (helaas) niks zeggen . Succes iedereen met de laatste loodjes. Silly
@Jacoba, sterkte vandaag. @Samira, proficiat met je trouwdag en veel plezier met het kijken van de trouwvideo. Hier zit de baby nog veilig in de buik. Misschien kan ik hem/haar er dit weekend wel uitlokken Gina
Hoi Meiden! Ben een tijdje niet op het forum geweest en heb net ff bijgelezen. Hier gaat alles helemaal goed. Ik ben weer lekker op de been en metv Fiene gaat alles hartstikke goed. Ze was in 2 dagen tijd alweer 100 gram gegroeid. Ik heb mijn bevallingsverhaal neergezet bij het forum "bevalling". @Jacoba, wat een vervelende situatie zeg voor je....ik wens je heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. @Cherda, als je dit nog leest heel veel succes maandag met de bevalling van je 2 ukkies. Hoop dat alles goed gaat, ook met het kindje met de hartafwijking. @Claudia, jammer dat de draaipoging niet gelukt is. Maar het zal een teken zijn dat het zo moet zijn. Bij m'n eerste was het zo dat ze niet wilde keren en achteraf bleek dat de navelstreng in m'n vliezen waren gegroeid. En bij Fiene heb ik niet laten keren en toen ze geboren was bleek dat m'n placenta muurvast zat en er dus niet vanzelf uit was gekomen bij een gewone bevalling. Dit heeft gewoon weer zo moeten zijn dat dit kindje ook weer in stuit lag. Laat de natuur maar schuiven. Ik ga maar eens lekker onder de douche, en dan straks voor het eerst alleen met m'n 2 kids in de auto een paar kleine boodschapjes doen. Spannend! Nou meiden, ik hoop voor jullie dat jullie ook snel jullie kindje in je armen kunnen houden. Ik blijf wel meelezen hoor! Ook al ben ik eigenlijk een september mamma. Groetjes suus
Hallo meiden @Samira Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en geniet van het etentje! @Suusje je hebt gelijk hoor.Ik vindt dat ik mijn best gedaan heb en het is gewoon niet anders deze houding vindt tie lekker dus dan moet tie zo maar blijven liggen.Wij hebben besloten dat we voor een ks gaan nu nog ff tegen de gyn vertellen @Gina veel succes,we horen wel of het lokken gelukt is Prettig weekend allemaal
Ik denk dat je gyn er geen probleem van maakt hoor. Tenminste, de mijne niet. Ik wilde graag een ks omdat ik een stuitbevalling niet zag zitten. Mij te riskant. Dan gaan ze je bekken opmeten enzo om te kijken of het kind er door past. Stel nou dat je bezig bent en het lijfje is eruit en het hoofdje blijft zitten. .moet er niet aan denken. Wanneer moet je weer naar de gyn? Hoe is het verder meiden, rommelen die dikke buiken al een beetje? Ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen. Zo, ik ga me maar even klaar maken, heb zometeen een high tea bij de buren. Groetjes Suus
Hallo allemaal! Lekker weekend gehad meiden? Hier is alles nog rustig, maar heb als late oktober mama dan ook nog 5 weken te gaan. Maar ja, je weet het maar nooit he! Ons etentje ter gelegenheid van ons 1 jarig huwelijk was erg gezellig. Heb echt genoten en samen op een jaar terug gekeken waarin zoveel gebeurd is. Trouwens op deze bijzondere dag ook nog een hele mooie nieuwe aankoop gedaan, namelijk een auto! We keken al een tijdje rond voor een station car, omdat onze hond straks niet meer op de achterbank kan met de kleine. En we zijn gister dus geslaagd. Het is een Citroën C5 station geworden, in grijs metallic met een lila paarse gloed, errug mooi! @ Gina, hoe staat het er bij jou voor? Al signalen dat de kleine in aantocht is? @Claudia, goed dat je nu een beslissing hebt gemaakt, nu maar afwachten wanneer de ks plaats gaat vinden! Nou fijne avond nog dames en inderdaad: wie is de volgende dit bevallen gaat? Want oktober komt nu wel heel dichtbij! Liefs Sämira
Hallo allemaal @Suusje ik hoop ook dat de gyn er geen probleem van maakt,maar degene die geprobeerd heeft het te draaien zei na afloop we zullen wat papieren meegeven over een stuitbevalling en over een keizersnede dus ik vertelde dat we er eigenlijk al over nagedacht hadden.Ik moest toch maar eens over een stuit nadenken zei hij want de stap naar een ks is heel klein als je begint met een stuit!Ik zie het dus niet zitten om eerst te beginnen met die stuit en dan alsnog een ks dan maar liever meteen. We moeten a.s vrijdag weer terug komen en dan krijg ik weer de gyn die alles opgemeten heeft voor de draaipoging dus ik hoop dat tie er anders over denkt.Wij zijn er eigenlijk al uit geen STUIT! @Semmi leuk dat het etentje zo geslaagd was en veel plezier met jullie nieuwe aankoop! Groetjes Claudia
Nou, het lokken is niet gelukt hoor Dus er zit niks anders op dan verder te hobbelen. Maar ik zit nu in mijn 40e week.dus hooguit nog 3(!) weken te gaan. Groetjes, Gina
Goede morgen Alles nog rustig bij iedereen hier wel . Wel veel harde buiken maar ja die overleven we ook wel weer. Het eind is in zicht al lijkt die nog heel ver weg . Ben zo nieuwschierig naar hoe de kleine er uit ziet.en wat het is. Ik hoop voor mn dochtertje dat het een jongetje word want ze wil dolgraag een broertje. Ik ga weer even verder de wasmachine aanzetten en de was in de kast leggen en een beetje opruimen. liefs jacoba
Hallo allemaal Niet zo best geslapen vannacht,heb de hele nacht opgelopen met mijn dochter die het weer vreselijk benauwd had vanwege astma aanvallen.Vanmorgen vroeg de ha gebeld en kon gelukkig gelijk komen nieuwe medicatie gehad nu maar afwachten hoe ze hier op reageerd! @Gina jammer zeg dat het niet gelukt is,afwachten dan maar weer. @Jacoba ik heb ook veel last van harde buiken gehad maar in mij geval moet het nu maar ff blijven zitten tot en met vrijdag als ik naar de gyn moet.Ik hoop dat het niet zo lang meer voor je duurdt en dant het een jongetje wordt zoals je dochter graag wil Groetjes Claudia
Goede middag dames! @ Gina jammer dat het niet gelukt is, nog even doorzetten die laatste loodjes, voor jou is het eind nu echt in zicht! @ Jacoba ik herken dat inderdaad ook wel, dat je nu wel heel erg nieuwsgierig wordt hoe je kindje er uit zal zien.en wat het wordt. Ook voor ons blijft het een verrassing. Hopelijk krijgt je dochter een broertje, maar zelf zul je al dol gelukkig zijn als je een gezond kindje op de wereld zet @ Claudia wat vervelend dat je afgelopen nacht zoveel op gelopen hebt. Ook voor je dochter niet fijn die astma aanvalllen. Vandaag maar even rustig aan! Vandaag trouwens even duimen met z'n allen, want Cherda krijgt haar keizersnede! Spannend hoor! Hier is alles prima. Straks komt er een vriendin langs, dus even lekker bijkletsen. En vanavond laatste keer cursus borstvoeding. Erg zinvol was dat trouwens! Nou dames, fijne dag en rusti aan! Liefs Sämira
Goedemiddag allemaal, zojuist bij de verloskundige geweest, alles gaat goed gelukkig. Ik heb een hele stapel babykleertjes die ik zo ga strijken en in de commode zetten. weer een zorg minder. XXXX Ummu .
Goeie morgen dames, Gisteravond had ik last van menstruatieachtige krampen, wat ik nog niet eerder heb gehad tijdens de zwangerschap. Kan dit iets met indalen te maken hebben misschien? Het begint nu toch wel spannend te worden allemaal. Vroeg me bijvoorbeeld gisteravond ook ineens af wanneer je nou precies de vk belt. Als je vliezen nou breken moet je dan sowieso bellen of wacht je het dan eerst of je ook weeën krijgt? Vandaag komt mams even helpen in de huishouding en vanavond zwangerschapscursus, dagje is dus zomaar weer om! Hoe gaat het verder met iedereen? Het is rustig hier bij de oktobermama's! @ Ummu Fijn dat alles weer goed was bij de VK. Liefs Sämira
ik ga dadelijk weer naar de vk. Wekelijks nu he.Heb afgelopen week weer 's nachts beneden gezeten met (wat ik denk) voorweeen. Heeft een uurtje geduurd maar zeer onregelmatig. Was later ook erg moe en ben eenmaal in bed ook zo in slaap gevallen. Heb nu wel regelmatig last van menstruatie achtige pijntjes en heeeel veel harde buiken! Kan bijna niets meer doen of poef! daar is ie weer! Zal dadelijk wel horen van de vk of alles nog in orde is en of de kleine al verder is ingedaald. Vorige keer lag ie nog los en kon ze het hoofdje er nog uit tillen. Maar dan ga ik nu maar, anders kom ik nog te laat! Moontje
Goedemorgen @Samira, je kunt de verloskundige bellen als je vliezen gebroken zijn maar is niet noodzakelijk als je nog geen weeën hebt. Echter als de kleine in het vruchtwater heeft gepoept dan moet je bellen, want dan moet je in het ziekenhuis bevallen. Ik ben vanochtend bij de VK geweest. Zij zei dat de kleine waarschijnlijk nog wel een weekje blijft zitten. Het is natuurlijk altijd een gokje. Zij heeft mij geadviseerd om een fruitdagje te nemen als ik tegen de 40 weken loop. Volgende week maandag als ik 40 weken ben en de kleine is er nog niet dan komt ze thuis langs om mij te strippen. Dus we wachten maar weer af wat komen gaat. Groetjes, Gina
Goedemiddag allemaal Zo zeg heb vanaf gisteravond negen uur tot vanmorgen negen uur liggen slapen!(wel paar x wezen plassen natuurlijk) Gister naar de HA geweest met mijn dochter ze heeft nieuwe medicatie gehad en wonder bover wonder sloeg deze meteen goed aan,moest vandaag nog even terug komen en de HA is erg tevreden.De tussen pozen van de medicatie kunnen langer worden dus das een goed teken gelukkig! @Gina het wordt nu wel spannend dan hoop voor je dat het toch wat eerder komt! @Moontje hoop dat de kleine nu goed ingedaald is en vast ligt. @Semmi ik heb bij mijn eerste de vk gebeld toen ik weeen had mijn vliezen braken toen ze er net was en wilde toucheren.Ik denk dat je vk het niet erg vindt als je belt beter een keer voor niks toch. Groetjes Claudia